האבא של המוסיקה היהודית

כשהמוסיקה היהודית הייתה עדיין בחיתוליה, הוא ידע שהיא עוד תגיע רחוק. היה לו חזון, אבל הרבה אנשים הרימו גבה. חיים חזין, המנכ"ל והאיש שהקים את 'הינדיק הפקות', בראיון מיוחד.

3 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

כשהמוסיקה היהודית הייתה עדיין
בחיתוליה, הוא ידע שהיא עוד תגיע
רחוק. היה לו חזון, אבל הרבה אנשים
הרימו גבה. חיים חזין, המנכ"ל והאיש
שהקים את ‘הינדיק הפקות’, בראיון
מיוחד.

עוד בימים שהמוסיקה היהודית הייתה בחיתוליה, ידע חיים חזין כי היא עוד תגיע לגדולה. לפני 5 שנים, הוא היה בין הראשונים שזיהו את הפוטנציאל והקים את "הינדיק הפקות – הבית של המוסיקה היהודית", ומשמש כמנכ"ל החברה, ומאז הוא מפיק ומשווק במרץ את טובי האמנים. ימי ספירת העומר, האסורים בשמיעת מוסיקה, מאפשרים לנו הצצה אל האיש שעומד מאחורי השמות הגדולים. שיחה על מוסיקה יהודית, קירוב לבבות, והניגון האבוד של רבי נחמן מברסלב שנמצא בימים אלו בערבות אוקראינה.

לפני חמש שנים, כשחיים חזין (33) החליט להקים חברה למוסיקה יהודית בלבד, הרבה אנשים הרימו גבה. לא בכדי, לחברה שפתח הוא קרא "הינדיק הפקות" על שם ה"משוגע" מסיפור המעשיות של רבי נחמן מברסלב, שחשב שהוא הינדיק (תרנגול הודו). "כשהצעתי את זה, אף אחד כמעט לא האמין במוסיקה היהודית. לא היה ביקוש למוסיקה הזו, שהייתה עוד בחיתולים. היום המוסיקה הזו היא בשיאים הכי גבוהים שלה – גם חילוניים דורשים מוסיקה יהודית, וגם חרדים. היא הפכה נחלת הכלל".

היום, כשעדי רן, אודי דוידי, משה לוי, שיבי קלר ועוד אמנים רבים וטובים חתומים אצלו, והמוסיקה היהודית הפכה להיות קונצנזוס, חזין יכול לחייך לעצמו בסיפוק. הוא הוכיח שהאמונה משתלמת.

"הכל התחיל בהופעה של עדי רן שארגנתי לפני כחמש שנים במועדון חילוני בתל אביב", הוא נזכר, "הגיעו אז המון אנשים, 250, ובשל ההיענות החלטנו לארגן מיד עוד הופעה, שבה כבר השתתפו גם שולי רנד ויצחק פוקס והגיעו קרוב לאלף איש. את הדיסק הבא של עדי רן, "מה יש לכם לדאוג", כבר הוצאנו אצלנו, והוא היה הדיסק הראשון של "הינדיק הפקות". מאז הכל היסטוריה" מספר חזין, שמשווק ומפיק היום למעלה מ-300 דיסקים.

למה בחרת בשם "הינדיק" דווקא?

"בגלל הסיפור של רבי נחמן על האיש שחשב שהוא התרנגול הודו והתחבא מתחת לשולחן והצדיק העלה אותו, על ידי כך שירד אליו אל מתחת לשולחן. אנחנו מקווים להיות הנמשל לסיפור הזה – המוסיקה יש לה כוח לעשות את זה, וזו המטרה שלנו – להיכנס, דרך המוסיקה לעם. כל תהליך התשובה וההתחזקות בציבור הוא תהליך שקורה דרך ספרים ומוסיקה. זה סימנים של גאולה".

הוא חרדי מבית, דור שני לבעלי תשובה, ומאוד מקורב לזרם הברסלברי. "אני מאוד רוצה להיקרא ברסלבר אבל עדיין לא מקיים את כל ההנהגות" הוא מודה. לפני שיזם את "הינדיק הפקות" ועבר לנהל אותו, עסק חזין בתחום הפרסום. כיום, הוא מספר, כי מלבד עבודת הניהול השוטפת, הוא עצמו נכנס לחנויות ומוכר שם לפעמים, כדי להרגיש בעצמו מה הקהל אוהב. "זה תחום שמאוד ממלא אותך סיפוק. אנשים מגיעים לחנות ומספרים איך הם התחזקו בעקבות המוסיקה שקנו אצלנו. לא מזמן מישהו נכנס וסיפר לי: ‘בזכות הדיסק של יצחק פוקס חזרתי בתשובה, הוא פתח לי את הלב, ואתה זה שמכרת לי אותו’. זה נותן הרבה כוח להמשך, במיוחד עכשיו, עם המשבר הכלכלי".

כשרבי נחמן ישיר

שלוש חנויות יש להם – בצפת, בבני ברק והאחרונה נפתחה לא מזמן בירושלים ו-400 נקודות חלוקה בדוכנים ברחבי הארץ. כמו כן, יש להם כבר 150 נקודות חלוקה בארצות הברית וחזין מספר, כי יש קבוצה גדולה של "נוצרים אוהבי ישראל" בהולנד ובגרמניה, שהם "צרכנים שרופים" של המוסיקה היהודית שלהם. "אנחנו לא חברה רווחית, בקושי אנחנו מגייסים את המשכורות שלנו, אבל המטרה מחדשת בנו כוחות".

הזמר עדי רן (ימין) וחיים חזין
 

על אילו פרויקטים מיוחדים אתם עובדים עכשיו?

"יש בתחום הזה הרבה דברים מרתקים. למשל, הניגונים החדשים שהתגלו באוקראינה, זה מרגש לשבת מול החומרים הנדירים האלו ולשמוע ניגונים שאנ"ש (אנשי שלומנו) היו מנגנים לפני מאתיים שנה". בימים אלו ממש עובדים ב"הינדיק הפקות" על הפקה ענקית – דיסק ניגונים מקורי שיכיל את 9 הניגונים האבודים שנמצאו, וביניהם גם הניגון שלא התגלה עד היום, אותו ניגון שרבי נחמן מברסלב העיד עליו שהוא הניגון שאיתו מובילים את הצדיקים לגן עדן.

"עשינו מחקרים מול חשובי ברסלב ואנחנו משתדלים להגיע לדיוק המרבי בניגון, בלשון ובאווירה. זה פרויקט מיוחד, עם 10 כינורות", מתרגש חזין.

הפקה מיוחדת נוספת עליה עובדים ב"הינדיק הפקות" היא עיבוד כל מעשיות רבי נחמן מברסלב – לסרטים, עם טובי השחקנים והזמרים. המעשה הראשון, "מעשה מביטחון" עומד לצאת לחנויות ממש בקרוב.

איזה מקום תופסת המוסיקה היהודית היום?

"אמרה לי לא מזמן אשת יחסי ציבור חילונית מוכרת מאוד, שאם פעם המוסיקה היהודית הייתה בסדר עדיפות 4, היום היא במקום הראשון. עוזי חיטמן ז"ל, למשל, הקליט פעם כמה שירים מהמסורת היהודית, משהו שבכלל לא התייחסו אליו, ופתאום זה הפך להיות להיט. שלמה ארצי השמיע השבוע ביום שישי, בתוכנית שלו בגלי צה"ל את אודי דוידי. זה עושה צמרמורת ומרגש".

אתה עובד עם אמנים רבים, ממי מהם היית מופתע?

"לפני שנתיים כשלקחתי את אודי דוידי עם הדיסק "חוזר אליך" היה בינינו ויכוח. אני לקחתי התחייבות על מכירת 3,000 דיסקים והוא ביקש שאתחייב על 5,000. אמרתי לו, איך אני אמכור 5000 דיסקים?! ולבסוף מכרנו 15,000. זה היה הפתעה, למרות שאשתי זיהתה את ההצלחה כבר מההתחלה ואמרה לי שהוא יהיה להיט", מודה חזין.

"הציפייה שלנו זה ביאת משיח. לבנות רמקולים שכל רמקול יהיה בגודל של בניין מגורים, כי רבינו אמר: כשיבוא משיח אני אשיר לכם את התיקון הכללי בכזה ניגון שאתם תראו את הקולות", מסכם חזין את חזונו, "יש פה איזשהו סוף מושלם שאנחנו ממש מחכים לו".

כתבו לנו מה דעתכם!

1. דוסית גאה!!!!

ט' אייר התשס"ט

5/03/2009

אודי, אתה תותח!!!!!
תודה לך חיים חזין:)

2. דוסית גאה!!!!

ט' אייר התשס"ט

5/03/2009

אתה תותח!!!!!
תודה לך חיים חזין:)

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה