אבא, תשמור עליהם

מלאך קטן ישן במיטה. הסתכלתי עליו. 'ריבונו של עולם, רק שלא יקרה לו משהו', ביקשתי, 'לא אעמוד בזה'. התשובה לבקשה הזו לא איחרה. 'יש לי דיל של 'כל הקופה', מעוניינת?'

2 דק' קריאה

שרון רוטר

פורסם בתאריך 05.04.21

מלאך קטן ישן במיטה. הסתכלתי עליו.
'ריבונו של עולם, רק שלא יקרה לו משהו',
ביקשתי, 'לא אעמוד בזה'. התשובה
לבקשה הזו לא איחרה. 'יש לי דיל של 'כל
הקופה', מעוניינת?'
 
 
בזמן האחרון אני משתדלת לקיים שיחות תדירות עם אבא שלי, זה שבשמים. בכל רגע נתון שיש לי צער או פחד, אפילו הקטן שבקטנים, אני עוצרת ופונה לאבא'לה שיעזור לי וינחם אותי.
 
ערב אחד, אחרי שהשכבתי את הקטנים לישון, נעצרתי רגע להתבונן בפניו של התינוק. הוא ישן שנת ישרים ופניו השלוות כפני מלאך מילאו את ליבי אושר צרוף. ברגע הראשון התמלאתי אור גדול ושמחה, אבל ברגע הבא זה פסק. את מקומם של האושר והשמחה תפסה תחושת חרדה איומה. לא בזבזתי רגע, כמו שתרגלתי בזמן האחרון, ומיד פתחתי את ליבי בפני בורא עולם.
 
"אבא, אני אוהבת את הילדים שלי אהבה עזה. אני יודעת שנתת לי אותם במתנה למשמרת, אבל אני גם יודעת שאתה יכול לקחת אותם בחזרה. אל תעמיד אותי בניסיון הזה בחיי, כי אני לא בטוחה שאוכל לעמוד בו. תשמור עליהם מכל משמר שלא יקרה להם שום דבר רע, חס ושלום, כי הם יקרים לליבי יותר מכל דבר אחר בעולם הזה. לא בחרתי לבוא לעולם ואת הילדים הבאתי כי אתה ציווית ורצית. אני קשורה אליהם בקשר עבותות משום שזהו רצונך ואני לא יכולה לשאת את המחשבה שמשהו עלול לקרות להם. אתה יכול להבטיח לי שלא יקרה להם דבר, בבקשה?"
 
אחרי שפרקתי את המטען הכבד הזה מהלב ורוקנתי את מוחי ממחשבות, נשכבתי במיטה וחיכיתי לתשובתו של בורא עולם. אך עד שתגיע התשובה המיוחלת, וכדי לא לחשוב מחשבות מבלבלות משלי, התפללתי "קריאת שמע שעל המיטה". בעוד אני לוחשת את המילים נוחתת עלי הבנה מופלאה. דרך התפילה הקדוש-ברוך-הוא עונה לי תשובה בדיוק מתאים להפליא לשאלה-בקשה שלי:
 
"ואהבת את השם אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך…"  – אם תאהבי אותי ותדבקי בי,
 
"…ושיננתם לבניך" – ותנחילי זאת לבנייך ובנותייך ותתני להם דוגמא אישית לכך,
 
"ודברת בם בשבתך, בביתך ובלכתך בדרך ובשוכבך ובקומך" – ותהיי דבוקה בי בכל מקום, בכל סיטואציה ובכל זמן,
 
"והיה אם שמע תשמעו את מצוותי…. לאהבה את ה' אלוקיכם ולעבדו בכל לבבכם ובכל נפשכם ונתתי מטר ארצכם בעיתו יורה ומלקוש…. ואכלת ושבעת" – או אז, בתי היקרה, תזכי בכל הקופה. אני אמלא את כל צרכייך מהראשון ועד האחרון שבהם.
 
"…..למען ירבו ימיכם וימי בניכם על האדמה…" אז הסירי דאגה מליבך, תדבקי בי באהבה ואני אשמור על ילדייך ועליך שתזכו לחיים ארוכים וטובים.
 
ההכרה שבאה מתוך התשובה המהירה הכתה בי בהפתעה. הקדוש-ברוך-הוא ענה לי מילה במילה ונתן לי מתכון לשמירה על עצמי, בעלי וילדיי. ואולי, גם לחזק נקודה שרצה לעורר אותי אליה.
 
והוא המשיך: "ויאמר ה' אל משה לאמר דבר אל בני ישראל ואמרת אליהם ועשו להם ציצית על כנפי בגדיהם…" – ויש לי גם טיפ בשבילך, המשיך אבא שבשמים, זהו סימן חיצוני שעוזר לבנים לזכור אותי. זוהי הציצית שתלויה על כנפי הבגד. בזכות הציצית בנייך יהיו מוגנים, שמורים ודבקים בי בכל רגע ורגע.
 
הודיה ושמחה מילאו את ליבי והפחד נעלם כלא היה. הקדוש-ברוך-הוא, המלך של כולם, מחובר אלי ושומע אותי – בתו הקטנה והשפלה. הוא מלמד אותי נוסחה מופלאה: אני אדבק בו והוא ידאג לי ולכולנו.
 
כל כך קל ופשוט, אבל לפעמים, לצערי, גם מורכב ומסובך.
 
אבל יותר מכל, התחזקתי בעובדה שאני צריכה לשתף אותו בכל רגע ורגע בחיי ולתת לו את הקרדיט של שותף מלא בכל מעשיי. כך אוכל להתנהל בעולם כשהמלך בכבודו ובעצמו מלווה את צעדיי, מוליך ומכוון אותי לעשייה המדויקת עם בחיבור מתמיד לאור השכינה. שנזכה כולנו להתהלך בעולמנו עם גילויו המתמיד של השם בנו ונזכה לצאת מעבדות לחרות, לחיות חיים מתוקים, חיים של גאולה ממש כאן ועכשיו.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. איתי

ח' אדר התשע"ג

2/18/2013

תודה רבה, ותודה אני שמח שקראתי, תודה רבה. תודה, שמח ששיתפת. הבנה נפלא הוארה לך בהבנת הפרשיות של שמע בקשר לבקשתך, אני שמח, תודה

2. איתי

ח' אדר התשע"ג

2/18/2013

אני שמח שקראתי, תודה רבה. תודה, שמח ששיתפת. הבנה נפלא הוארה לך בהבנת הפרשיות של שמע בקשר לבקשתך, אני שמח, תודה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה