אחרי החושך בא האור!

במשמרות הלילה, חשבתי שככל שמתקרבים לזריחה יהיה פחות חשוך ופחות קר, אבל טעיתי. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם תובנה מאירה ומחממת.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 17.03.21

כשעבדתי במשמרות לילה, הבחנתי במשהו שונה. החושך הכבד ביותר היה דווקא בדקות האחרונות של הלילה, לפני הזריחה. גם הקור החזק ביותר היה לקראת זריחת השמש.

 

והדבר היה תמוה בעיניי. חשבתי שככל שמתקרבים לזריחה יהיה פחות חשוך ופחות קר, יותר אור ויותר חום. 'מה הסיבה שהחושך והקור הגדולים ביותר הם לפני הזריחה?' שאלתי את עצמי. עם הזמן הבנתי, שדווקא החושך והקור הם הסימן לבוא האור והחמימות. שזמן צרה ומצוקה, קשיים והתלבטויות, הם חלק מהדרך והמעבר אל הטוב.

 

דרך אחת: גם קצת בריא זה בריא

 

דרך שנייה: "פעולה היא הגורם להצלחה!" (פבלו פיקאסו).

 

על האדם להיות פעיל, מבין, ידען ולוקח אחריות. מטופל סביל, זה שחושב שהרופא אחראי על ריפויו, או הפורמולה שמקבל היא האחראית על הריפוי – יתקשה להתרפא.

 

גורם הריפוי המשמעותי ביותר הוא האדם עצמו! לכן, אדם שרוצה לחולל ריפוי מסכים לעשות שינויים (בתזונה, בשעות העבודה, בגישתו לחיים וכדומה). הוא פעיל ומקבל החלטות על עצמו אחרי למידה גם אם סביבתו לא תעודד זאת.

 

מאמרים נוספים בנושא:

תסמונת המחלה הממהרת

השילוב המנצח

טבעי הכי בריא!

מי ערב להצלחה?

 

מוכרים הם הטיפוסים השונים: טיפוס א, הוא אישיות מתוחה ותחרותית הנמצאת בלחץ תמידי. טיפוס ב, הוא אדם נינוח ורגוע. טיפוס ג, הוא אדם סביל ומרצה שאינו עומד על שלו. השורדים והמחלימים לא היו מהסוג של טיפוס ג'. הם לא היו מהסוג שמוכן לספוג הכל, רק שלא יהיה מתח או ויכוח או עימות. אלא, אימצו גישה פעילה בקשר לבריאותם. הם מצאו את הדרך הפרטית שלהם בתוך אוקיינוס הרפואות. וזה טוב למצוא רופא או מטפל שלא יתרגזו כשתשאלו שאלות ותבררו על השלכות הטיפול, ותתעניינו גם מחוץ למסגרת. וטוב שתקראו מאמרים במנוע החיפוש של הספרייה לרפואה. הקדישו זמן למצבכם הפיזי-מנטלי-רגשי-רוחני ומצאו בן משפחה או חבר תומך.

 

תרגיל מעשי: מצאו רופא/מטפל סבלן וקשוב לשאלותיכם. לימדו כיצד לערוך מחקר ולאסוף מידע רלוונטי (ולא ידע מעורר בהלה וטעויות!) קחו דף ועט, הקדישו כמה דקות ורשמו לפניכם מה יגרום לכם שיפור בהיבט הפיזי או הרגשי.

 

דרך שלישית: להיות קשובים לעצמנו!

 

התרחקנו מהטבע. כן, בעבר היו לנו חושים שהניעו את האינסטינקטים שלנו. בעבר, ידענו לחוש כאשר סערה או סכנה היו מתקרבות. החושים היו המומחיות שלנו שהגנו עלינו מפני סכנה או רעל. היום, אנו סומכים על מקור מידע המספר לנו מה יהיה מזג האוויר, על פרסומות לתרופות, על שיווק אוכל מתועש בתקשורת, ואפילו רברס אנו עושים בעזרת חיישן חיצוני.

 

יש שתי בעיות בהסתמכות על מקורות חיצוניים. הראשונה, יתכן והמידע שגוי או בעל אינטרס כלשהו, או שהמידע החיצוני לא מדייק מה טוב באופן אישי. והשנייה, אם לא עושים שימוש בחושים ובאינסטינקטים שלנו אזי מאבדים את הידע הזה.

 

הקשבה לאינטואיציה הייתה אחת מתשע גורמי ההחלמה או הירדמות המחלה.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

הנכס הכי יקר שלנו

מכתבי אהבה

תפילה לבריאות

מרשם להצלחה

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

 

קיימים שלושה היבטים של אינטואיציה:

 

הראשון – ידע אינטואיטיבי לגבי הדברים שהגוף זקוק להחלמה, וגם לגבי הסיבה שבגללה נוצרה המחלה. מכיוון שהקשר לאינטואיציה אבד, יש לחבר מחדש את האדם למידע הקיים בו. פעמים רבות ראיתי איך הגוף נרפא ברגע אחד, ולעיתים יש מערכת אמונות שגורמת שהריפוי יהיה ארוך וכואב. כאשר התודעה נרגעת, הגוף יודע כיצד לארגן תהליך החלמה. ובהקשר זה, מחלה באה לספר על חלק בחיים שיצא מסדר ואיזון. וחלק מהריפוי הוא תיקון הדבר או נתינת תשומת לב אליו.

 

השני – יש דרכי ריפוי רבות, טוב ונכון יהיה לגלות מהי הדרך המתאימה לי באופן אישי.

 

השלישי – כל אחד יצטרך לבצע שינוי אחר כדי לרפא את מחלתו, ולהשיב את האיזון לגופו.

 

תרגיל מעשי: הקדישו זמן יומי לרגיעה, מדיטציה, דמיון מודרך, כתיבה רצפוה של לפחות 20 דקות.

 

ואל תשכחו! אחרי החושך והקור יגיעו אור וחמימות!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה