אל תגידו מחר!

יש טריק מיוחד בדוק ומנוסה להצליח בחיים. הוא נכון לכל תחום, כולל שמירה על הבריאות, תזונה נכונה ואימוני כושר. אתם יכולים להצליח ובגדול, רק אל תגידו מחר.

3 דק' קריאה

הרב אברהם יהושע גרינבוים

פורסם בתאריך 05.04.21

הסיבה שילדים לומדים בסופו של דבר ללכת היא בגלל הדחף המוטבע בהם מלידה לקום ולנסות שוב. כן, גם אם נפלו פעם אחרי פעם, גם כשזה כאב ולא היה נעים. המוכנות להתחיל מחדש, למרות הקשיים, הכרחית ביותר להשגת כל מטרה, וכמובן לריפוי, שיקום וההתפתחות האישית-פיזית-נפשית של האדם.
 
קשיים מכל הסוגים ומכל הצורות עלולים להרחיק אותנו מהמטרות שלנו.
 
יכול להיות שכבר ניסינו להתפלל, לדבר על מה שכואב – בגוף ובנפש – עם בורא עולם, אולי ניסינו לשנות את הרגלי האכילה, לעשות כושר, להתחיל את הבוקר עם הליכה יומית… אבל את כל אלה הפסקנו מסיבה כזו או אחרת. הכל יכול להיות. אבל, וכאן נכנס אבל גדול, זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לחזור לזה ולהתחיל הכל מחדש.
 
כן, גם אם הדיכאון פתח במתקפה חסרת רחמים, גם אם הייאוש הציב מלכודות לאורך כל הדרך, או פותח את זרועותיו במסווה של נחמה ורוגע, זה הזמן לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להיחלץ מהם, לא להתפתות להצעות והפיתויים שהם מציעים לנו תמורת הבריאות הנפשית והגופנית שלנו, ופשוט להתחיל מחדש. ותמיד אפשר לעשות את זה. צריך רק להתעקש, כי בסוף נשיג את המטרה.
 
מאמרים נוספים בנושא:
הרגלים  – חובה לשנות!
מדוכא? אז מה!
האלף-בית של החיים
מה בתפריט?
 
יש זמנים שבהם אנשים מרגישים שהם לא יכולים לחיות את החיים כמו שהיו רוצים באמת. ויש לזה הרבה סיבות – המצב הגופני, הדיאטה שלא מצליחה, מישהו בבית חולה, מצב נפשי לא קל, או כל סיבה אחרת שפשוט תוקעת מקלות בגלגלים והעגלה לא מצליחה להמשיך הלאה. זה כמובן גורם להם לא לעשות שום דבר לקראת המטרות שלהם, חוץ מלחכות ולצפות שמא ואולי משהו ישתנה ויהיה כמו שהם רוצים.
 
"עכשיו זה לא הזמן", הם יאמרו לך, "עכשיו אני לא מרגיש טוב", "כשאהיה פחות טרוד, יותר רגוע ופחות לחוץ…" ועוד ארוכה הדרך ומלאת תירוצים. כל פעם הם ידחו את החיים שלהם בטענה ש"מחר! מחר! מחר!"…
 
מחר, יבוא הגואל.
מחר, הם יצליחו.
מחר, הכל יהיה בסדר.
מחר, נרגיש טוב.
 
אבל אני תמיד שואל, מתי יבוא ה"מחר" הזה? האם הוא בכלל יגיע?!?!
 
"אין רגע בלי פגע" – כל יום חדש מביא עימו את הקשיים שיכולים להרחיק אותך מהמטרות שלך. אם החלטתם לעשות דיאטה – זה הזמן! אל תחכו למחר. אם החלטתם לעשות פעילות גופנית – זה הזמן! אל תחכו למחר. אם החלטתם לקבל על עצמכם קבלה רוחנית שתעלה אתכם בסולם הרוחניות שלכם – זה הזמן! אל תדחו את זה למחר. כי החיים עם "מחר" יכולים ללכת לאיבוד יום אחרי יום.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
העיקר הבריאות, והסבלנות
16 סיבות לאכול נכון
הרמב"ם  ממליץ
חושבים חיובי, חיים בריא
 
אז תגידו, כמה דקות, שעות, ימים, שבועות, חודשים ואפילו שנים, אפשר למחוק מהחיים ולהישאר עדיין עם מספיק זמן לחיות? אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחכות עד שהכל יהיה מושלם לפני שנתחיל לחיות, נכון?
 
בכל פעולה שנרצה לעשות, בין בגוף בין בנפש, בין להחלים ולשקם את עצמנו – פירושה לחיות עכשיו!
 
ריפוי והחלמה הם לא מטרה בפני עצמה, אלא נועדו כדי לאפשר לנו לחיות. שהרי, בשביל מה צריך להתרפא אם לא כדי לחיות ולהגשים את עצמנו? אם אמנם זה מה שאנחנו באמת רוצים, אנחנו צריכים לקחת את היוזמה לידיים ולהתחיל לחיות עכשיו ומיד!
 
בתהליך שיקום גופני אחרי מחלה או פגיעה, למשל, כשאדם כבר בשלב שהוא יכול לחזור ולהשתמש בשרירים ובמרפקים הנוקשים והכואבים – יש להתחיל לעשות זאת מיד! לא לצפות שהאיברים יחזרו מעצמם לאיתנם. אין הוקוס פוקוס. שום מחר לא יביא בכנפיו את הבשורה. עכשיו זה הזמן ליזום את התהליך, את הקבלה שקיבלנו על עצמנו, לממש את הרצון.
 
אפשר להתחיל עם תנועות עדינות, עם צעדים קטנים, להוריד דברים מסוימים מהתפריט היומי, לא חייבים ללכת על זה בבת אחת. לעשות את מה שאנחנו רוצים בהדרגה ועם הזמן להתחזק, אבל העיקר לא לדחות את זה למחר.
 
באותה צורה, כשאנחנו רוצים לחיות, אנחנו חייבים להתחיל עכשיו! גם אם נרגיש חלשים, חסרי מרץ וחסרי ביטחון, המשימה היא להתחיל עכשיו, בצעדים קטנים ומדודים.
 
כי זה המפתח להצלחה – צעדים קטנים ומדודים, לא גישת 'הכל או כלום' המלכודת בהא הידיעה של היצר הרע, שתמיד יעדיף שברשימת המועדפים שלכם 'כלום' יהיה הבחירה הראשונה.
 
קשה לחיות עם תפריט דיאטטי בלי כל הדברים שאהבנו? עשו את זה בצורה שקולה ומדודה.
 
קשה לעשות פעילות גופנית זמן ממושך? אפשר להתחיל עם כמה דקות.
 
קשה להתפלל שעה שלמה? אפשר להתחיל עם דקה!
 
קבעו לעצמכם כמה מטרות קטנות שיהיו לכם קלות לביצוע היום! וכמובן, התפללו לבורא עולם שיעזור לכם בכל צעד וצעד בדרך.
 
כי זה הטריק – היום! לא מחר.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה