אל תוותרו!

אין טעם להסתכל על השעון, כי אין לאן ללכת. יש זמן מסוים בו אדם יכול להרגיש באמת את הצמיחה הרוחנית, את השינויים והטוב הפועם בתוכו. רק לא לוותר!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 17.03.21

אם יש לכם קושי בליישם את העצות של רבי נחמן מברסלב, אל תרגישו רע עם עצמכם.

 

למה?

 

כי רבי נתן מברסלב כותב, כי למרות שאנו יכולים למצוא הרבה מאוד טוב בעצות ובספרי רבי נחמן מברסלב, עצות לכל תחום בחיינו ולעבודת השם, למרות זאת, באופן כללי זה מאוד קשה לאדם ליישם את העצות עצמן. לכן, הדבר היחיד שיכול לעזור הוא – התפילה. ולא משנה איך המילים יוצאות, פשוט, שפכו ליבכם לפניו, בקשו ממנו שיוציא אתכם מהחושך אל האור. תתעקשו, אל תוותרו! עד שתיענו משמים משום שהתפילה עצמה, כפי שמלמדים אותנו חז"ל, צריכה חיזוק גדול מאוד. לכן אם התפילה עדיין לא התקבלה, צריך להמשיך ולעולם לא לאבד תקווה!

 

זה משהו שצריך לזכור היטב ולהפנים עמוק בתוכנו, מכיוון שלא מעט אנשים נחלשים כשרואים שדברים לא משתנים למרות שהתפללו, ולכן נופלים לבלבולים וספקות. לכן צריך להתחזק בזה, לשנן את הדברים האלה היטב כדי שנוכל להמשיך הלאה ולא להיכנע למחשבות השליליות שהיצר הרע מנסה להחדיר בנו כל הזמן, למשל, שאם אנחנו לא רואים שינויים זה סימן לכך שהתפילה לא מועילה חלילה. אל תאמינו לו! זה אומנם אחד מכלי הנשק החזקים שלו, אבל אמונתו של האדם בכוח התפילה חזקה הרבה יותר! ולא, ממש לא משנה איך התפילה נראית בעינינו, כי בעיני הקב"ה היא יקרה ויפה מאוד. וכמו שהתם, מסיפורי המעשיות של רבי נחמן מברסלב, היה שמח ומתפעל מהנעליים המשולשות שהכין, כך גם אנחנו צריכים לשמוח מהתפילה 'המשולשת' שלנו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הדבר הכי טוב שקרה לך

חברתי התפילה

קבוע אבל בטוח

קפה עם מלאכים

היא ואני

 

"נישא ליבנו אל כפיים אל א-ל בשמים… כי לא ייטוש ה' נחלתו… חסדי ה' כי לא תמנו כי לא כלו רחמיו…" מילים מלאות עוצמה אלה היו המוטו של הרב והתלמיד – רבי נחמן ותלמידו המובהק רבי נתן מברסלב, ואיתן חיזקו תמיד את הבאים אליהם בכל עניין, ובעיקר בנושא שהכי הרבה העסיק את רבי נחמן –  התפילה.

 

ואם למרות כל המאמצים והסבל שאנו חווים תוך כדי ההשקעה והרצון, עדיין, אנו מגלים שישנה הסתרה גדולה – הסתרה שבתוך ההסתרה, רבי נחמן אומר לנו, באחד מסיפורי המעשיות שחיבר, שישנה רוח סערה גדולה בעולם המבלבלת את כל העולם וכולם רודפים אחרי כולם מרוב בלבולים, אבל רק הקבוצה של בעל-התפילה, שהלכה אחרי האמת – רק היא יכולה לתקן את העולם, כי אין שום דרך אחרת לעשות זאת מלבד התפילה!

 

אם כן, אנחנו מתבקשים לעשות כל שביכולתנו ולא להתייאש! לא לוותר לעולם! אם אדם לא משקיע שעה אחת מהיום שלו בתפילה האישית (ההתבודדות, כפי שמכנה אותה רבי נחמן) הוא לא יצליח ליישם את העצות וכללי הזהב של רבי נחמן. בהתבודדות, אדם צריך לעשות חשבון נפש אמיתי ולספר לבורא עולם הכל – כל מה שעשה מהיום הקודם ועד לזמן ההתבודדות, לראות את חסרונותיו ולבקש להשלימם בתפילה ובמעשיו.

 

בלי התפילה המיוחדת הזאת קשה לאדם להתקדם הלאה, קל וחומר שהוא יכול ליפול מכיוון שהוא לא יראה שום הוכחה לתהליך הרוחני שהוא מייחל לו. את הרצונות הטובים שלנו אנחנו צריכים לתרגם לתפילות ודיבורי התחזקות.

 

זו התקווה היחידה לעולם הזה. אין טעם להסתכל על השעון, כי אין לאן ללכת. ההתבודדות היא הזמן האמיתי בו אדם מרגיש את תהליך הצמיחה הרוחנית שלו, את ההתקדמות שלו, את השינויים, את הטוב שפועם בתוכו, את כוח האמונה שמתעצם בו מהתבודדות להתבודדות.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

אז איך דברים ישתנו?

רוצה שינוי

לא ביום אחד

להזיז את הגבינה

השם אמר לי

 

חשבון נפש אמיתי מעצים את כוח התפילה שמשפיעה על כל תחום בחיינו! מנקודה זו מתחילים לראות את השינויים האמיתיים.

 

משה רבינו ידע שהדרך היחידה להשיג דברים היא רק בכוח התפילה. כן, הוא השיג חכמה וידע עצום מאין כמותו בתורה – בכתב ובעל פה, אבל הבין שבלי התפילה אין לאדם כלום, מכיוון שהקב"ה רוצה את הלב! והעבודה העיקרית של הלב היא התפילה. ואת העיקרון הזה רצה משה רבינו להנחיל בכל אחד מעם ישראל.

 

זו הדרך בעזרתה נצליח לבנות את עצמנו ואת בית המקדש, שנקרא גם "בית תפילה", במהרה בימינו אמן!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה