אם אשכחך ירושלים, הזמר איציק דדיה

ביום שהוא כל כולו שלך אנחנו מקדישים לך, ביחד עם הזמר איציק דדיה, את השיר בו אנו מבטיחים לך שלעולם לא נשכח אותך, ירושלים, עיר ואמא יקרה.

2 דק' קריאה

רועי אבירם

פורסם בתאריך 05.04.21

ירושלים היקרה,
 
היפה שבערי תבל, מה לא אמרו עליך? מה לא סיפרו אודותייך?
 
את, ירושלים האהובה, מרכז העולם, מרכז חייו של העם היהודי, המקום אותו בחר בורא עולם להשכין שכינתו, הקשר המיוחד של עם ישראל וארצו עוד מראשית התהוותו, ומושא געגועיו של כל יהודי באשר הוא שם.
 
ביום שהוא כל כולו שלך אנחנו, ביחד עם הזמר המוכשר איציק דדיה, מקדישים לך שיר של ערגה ואהבה אליך, נשבעים לך שלא נשכח אותך לעולם, ושאת – אמא ירושלים, איתנו לעד.
 
"אם אשכחך ירושלים" – סינגל חדש של הזמר המזרחי חסידי איציק דדיה, מתוך אלבום חדש שייצא ב"ה בקיץ, בו מביע איציק את הכמיהה העזה (של כולנו עם הקול המיוחד שלו…) לבניינה של היפה בערים, על הצורך הבלתי פוסק לזכור אותה בכל יום, את החורבן ואת בית המקדש שיבנה במהרה בימינו, אמן.
 
"כאמן שמופיע בחופות לעיתים קרובות", אומר דדיה, "אני מתרגש בכל פעם מחדש בקטע בו החתן מקריא את הפסוק 'אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני'. ביקשתי להלחין מנגינה יפה ומרגשת שתתאים לסיטואציה הזו שבה עומדים זוג תחת החופה ברגע הגדול ביותר בחייהם, ומזכירים את חורבן ירושלים ומייחלים לבניינה…"
 
אחרי השירים הקצביים שהוציא לאחרונה – אין ייאוש בעולם, המשך מקפיץ לרבי  נחמן, הוא חוזר לסגנון הישן והמוכר שכל כך אפיין אותו בעבר ומוציא שיר שקט ומרגש שנוגע בנימי נפשו של השומע אותו. את הלחן המקסים למילותיו הנצחיות של נעים זמירות ישראל – דוד המלך ע"ה (תהלים קל"ז) הלחין יואלי דיקמן.
 
אל תשכחו אותה, שימו 'פליי' ושירו ביחד עם איציק לאמא ירושלים היקרה.
 

אולי תרצו לשמוע גם את:
דת, אמונה וחברות ביטוח, גל ביטון
תודה על הכל, יניב בן משיח
דברו אליו, נדב כהן
אחי יהונתן, גולן אזולאי שר ליהונתן פולארד
אין ייאוש בעולם, איציק דדיה
שר אמונה, בועז שרעבי
להורים שלי, איציק שמלי
בא לו להקפיץ אתכם עכשיו, אלירן דרעי
אלוקי הנשמות, קובי אפללו
ריקושט, ניסים דמיאן
ילד, גידי דבוש

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה