אתה פשוט נפלא!

את המילים שלי אני מכוון בדיוק אליכם, אני אומר לכם שאתם כן יכולים! כן מסוגלים! ואתם יכולים להתחבר לדבר הכי גדול שיש בעולם כי אתם פשוט נפלאים!

3 דק' קריאה

הרב ניסן דוד קיוואק

פורסם בתאריך 18.03.21

את המילים שלי אני מכוון בדיוק
אליכם, אני אומר לכם שאתם כן יכולים!
כן מסוגלים! ואתם יכולים להתחבר
לדבר הכי גדול שיש בעולםכי אתם
פשוט נפלאים!
 
 
רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו מהו הדבר הכי טוב להשקיע בו את כל המניות שלנו – עבודת השם. הרווחים משתלמים וזה הדבר הכי טוב שאנחנו ויכולים לעשות אי פעם עם ולעצמנו. וכמובן, שעיקר עבודת השם הוא התורה והמצוות, להסתכל על השכל – החכמה הפנימית שיש בכל דבר בעולם, להבין שיש בורא לעולם, אלוקים אחד, ולקחת את זה לתוך ליבנו. אנחנו צריכים לחיות עם אור האמונה, לחשוב איך בורא עולם כל הזמן מחדש את הבריאה, ועל איך שהוא מנהל את החיים שלנו עם טונות של אהבה ומלא מלא חסדים.
 
כי זה הדבר הכי חשוב ביהדות – לקשר את עצמנו עם השכל שיש בכל דבר, עם החכמה הפנימית, עד לנקודה שבכל מה שנעשה, ובעיקר במצוות, נסתכל על המהות העיקרית, על הפנימיות והמשמעות של כל דבר בחיינו. תודה לא-ל, זכינו שבדורנו יש לנו שפע של ספרים קדושים שמלמדים אותנו איך עושים את זה. היצירה העצומה של רבי נתן מברסלב – ליקוטי הלכות, היא אחת מהם, בה הוא מסביר בפשטות ובשפה שווה לכל נפש איך משיגים את המטרה הנפלאה הזו.
 
הרעיון הכללי המונח בשורה התחתונה הוא, בפשטות, להתחבר לבורא עולם. וזה גם הדבר הכי חשוב ביהדות, לחפש ולבקש את המהות הרוחנית הפנימית בכל מה שאנו עושים. בכל דבר! שאנו עוסקים בו, בין בעבודה ובין בבית, או אפילו אם אנחנו סתם כך עייפים ואין לנו כוח לכלום – פשוט, לא להתבלבל מזה ולדעת שזה גם נקרא לעבוד את השם.
 
בכל דבר! מצא את החכמה הפנימית, את המהות הרוחנית שלו, מה צריך לתקן ולשפר. כשתעשה זאת, זה יהפוך לחלק מעבודת השם שלך. זהו עיקרון חשוב מאוד של רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זי"ע וכל הצדיקים – שכאשר אדם מחפש את החכמה הפנימית שיש בכל דבר הוא חי עם הקסם האמיתי שיש בעבודת השם.
 
רבי נחמן מברסלב, בתורה הראשונה של היצירה הנפלאה שלו – ליקוטי מוהר"ן, מסביר את הרעיון הזה לעומק, ואף מוסיף עליו. "אני יודע שיש כאן בעיה", אומר הרבי, "שאתה מרגיש שאתה לא יכול לעשות את זה. אתה מרגיש שאתה לא יכול לראות את זה ולקשר את עצמך למהות והחכמה הפנימית של הדברים, שאתה לא מצליח להרגיש את הניצוץ וההצתה של האמונה שלך בך, להבין שיש כאן ניצוצות להעלות מעלה. אני יודע שאתם חלשים, שאתם בדור לא פשוט בכלל – אתם שוכחים דברים ומיד מתבלבלים ומאבדים את הביטחון שלכם. אתם לא בטוחים לגבי דברים מסוימים, ואין לכם שום כוח, והיצר הרע דוחף אתכם שוב ושוב ואתם נופלים שוב ושוב ושוב. ולמרות כל זאת, את המילים שלי אני מכוון בדיוק אליכם, אני אומר לכם שאתם כן יכולים! שאתם כן מסוגלים! שאתם יכולים להתחבר לדבר הכי גדול שישנו – לבורא עולם, לאור הנפלא הזה, לקסם האמיתי של עבודת השם. זאת האמת! כן, גם אם אתם טועים ונופלים, אז בכל פעם שזה קורה תחזרו ותתמקדו בעצמכם! תגידו לעצמכם שאתם לא מוכנים להיות שטחיים! שאתם רוצים להיות עמוקים, להתבונן בחכמה הפנימית של הדברים. אתם יכולים לעשות את זה!"
 
ממש כמו הירח. כי הירח מאיר את אורו היפה בלילה. ומה הוא עושה? פשוט, הוא עומד מול השמש ומקבל את אורו ממנה. זה מה שאנחנו צריכים לעשות! 'אני רוצה את החכמה הפנימית של כל דבר, ואני יודע שאני צריך להתאמץ בשביל זה, אפילו להכריח את עצמי לחפש אותה'.
 
כשיש ריבוי אור, כשאדם רוצה דברים יותר מדי, אז הוא יכול בקלות להרפות את ידיו, וזה ממש לא טוב. אבל גם קצת אור זה לא טוב. למה? בגלל שאז אדם חושב שהוא לא רוצה לפעול ולעשות דברים כמו שהצדיקים מסבירים בספרים שלהם. לא הרבה ולא מעט. מה שכן עובד זה מה שרבי נחמן מברסלב אומר לנו: "קחו את מה שכבר יש לכם, אתם לא צריכים יותר מזה. כל מה שבורא עולם מכין לכם בחייכם, זו היהדות הפשוטה והמתוקה שלכם. תשמחו מכל מצווה, מכל חסד, מכל צדקה, מכל חיוך לעצמכם ולסובבים אתכם, מכל מזמור תהלים, מהכל! עכשיו, תחטפו מכל מה שאתם יכולים ותשמחו עם כל מה שהשגתם. תחזיקו את כל הדברים האלה בידיים שלכם, כי זה אוצר קדוש, הקבלה שלכם את עול מלכות שמים, וכאן הקרבה שלכם לבורא עולם יכולה להאיר כמו השמש".
 
והעיקר שבעיקרים בכל דבר בחיים, קל וחומר בעבודת השם, היא התפילה!
 
ספרו לאלוקים הכל, שתפו אותו. דברו עם בורא עולם בשפה שלכם, מהמילים שיוצאות לכם מהלב, ותשמחו בכל מה שאתם אומרים, תרגישו עשירים עם כל מילה שמתארת עוד מצווה, עוד חסד, עוד ניצוץ שהואר בליבכם ונשמתכם. תרגישו נפלא! תשליכו את כל האשליות שמפריעות לכם, אלה שמנקרות לכם בראש ש'אם אני לא ההוא או ההם אז אני לא יכול לעשות זה'. לא נכון! אתם הרבה יותר מההוא או ההם, אתם זה רק אתם! ואין עוד אחד כמוכם בעולם. תשמחו עם מי שאתם ועם בורא עולם ביחד, ספרו לו על זה, על המיוחדות שלכם. מרגישים את זה? שאתם ממש נפלאים? תמשיכו, אל תעצרו עד שתרגישו חופשיים, משוחררים, והכי חשוב מחייכים.
 
ואתם יודעים למה? מה, לא אמרתי לכם? פשוט, כי אתם כאלה נפלאים!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה