בן אדם חדש

כמו הרבה אנשים, גם אני קיבלתי השראה לא יודע מהיכן להיות אצל רבי נחמן בראש השנה. קניתי כרטיס ביחד עם עוד כמה חברים, ואז קיבלתי התקף לב ו... נפטרתי.

2 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

לא תמצאו נסיעה לאומן בלי הסיפורים המיוחדים לה. זה מה שקרה לי באומן לפני שנתיים.
 
אדם אחד עמד מול קהל של כ-1200 גברים דקות ספורות לפני שהחג הקדוש – ראש  השנה, פרש כנפיו על הבאים לאומן. כולם היו מוכנים לתפילה. פתאום ניגש אדם אחד לרב אליעזר שלמה שיק זיע"א וביקש ממנו לומר משהו.
 
אף אחד לא אמר שום דבר, אבל באוויר אפשר היה להרגיש את חוסר הסבלנות של הקהל שרצה להתחיל כבר את התפילה. אולם הרב סימן לו לגשת לבמה ולומר את אשר על ליבו.
 
הוא אמר שהוא יהודי שומר תורה ומצוות ממש חדש, ושזאת לו הפעם הראשונה באומן. הוא בעצם אמר שזה ראש השנה הראשון שהוא בכלל שומר בחייו.
 
מאמרים נוספים בנושא:
כשהוליווד פגשה את אומן
מחפשת אותו ברחובות
אומן, הנסיעה שלי
 
ואז הסיפור תפס את כולם.
 
"נולדתי בישראל למשפחה מסורתית. אבל כמו הרבה יהודים שמגיעים לכאן, גם אני קיבלתי איזו השראה שאני לא יודע מהיכן הגיעה, ורציתי להיות אצל רבי  נחמן באומן בראש השנה. קניתי כרטיס ביחד עם עוד כמה חברים, אלא שאז קיבלתי התקף לב ו… נפטרתי.
 
"הרגשתי איך הנשמה שלי יוצאת מהגוף ומגיעה לבית דין של מעלה. בבית הדין חיפשו מישהו שיוכל להיות מליץ יושר שלי, שיאמר איזו מילה טובה, זכות עלי, וכך יציל אותי מאש הגיהינום. אני לא נשוי, אין לי ילדים ובחיים שלי לא למדתי תורה, גם לא התפללתי, לא שמרתי שבת ולא נתתי צדקה – כלום! לא היה לי מה לומר להגנתי שם בבית הדין של מעלה.
 
"בלית ברירה, בית הדין פסק "לגיהינום!…"
 
"פתאום, משום מקום, היה רעש, קול גדול נשמע, "עצרו! אל תיקחו אותו לגיהינום. האיש הזה שייך לי", זה היה הקול של רבי נחמן מברסלב. "לפני שהוא נפטר הוא קנה כרטיס לאומן. הוא התכוון להגיע אלי בראש השנה".
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
כמו כדור שלג
צדיקים עם חולצות טריקו
הניצוץ נדלק באומן
 
"בית הדין ביטל באחת את הדין שגזר עלי ונתן לי הזדמנות נוספת, אבל בתנאי שאשמור את השבת כל שארית חיי. הסכמתי וחזרתי לגוף. הרופאים היו המומים, הם לא האמינו למראה עיניהם. המת ששכב זמן לא קצר פתאום התעורר לחיים! המצב שלי היה כל כך טוב עד שכבר ביום המחרת חזרתי הביתה. היה לי מספיק זמן לארוז מזוודה קטנה ולרוץ לשדה התעופה.
 
"בשדה התעופה ניגשתי לעשות צ'ק-אין, אבל אמרו לי להמתין בצד. ראיתי שאנשי ביטחון מתקרבים אלי ואל הפקידה שהייתה מול המחשב, מסתכלים עלי, על המחשב, עלי ושוב על המחשב. ראיתי את המבוכה הגדולה על הפנים שלהם.
 
אחרי זמן קצר הם ניגשו אלי ושאלו אותי "תגיד, מי אתה?"
 
"הראיתי להם את הדרכון, את כרטיס הטיסה שלי שוב, ואמרתי להם שאני זה אני, 'מה אתם עוד צריכים לדעת?'
 
"אבל הם הסתכלו אחד על השני ואחר כך עלי ואמרו, "זה לא יכול להיות שזה אתה, האדם הזה נפטר!"
 
"המטוס היה אמור להמריא בזמן הקרוב והלחץ גבר. ניסיתי להסביר להם שאכן, אתמול נפטרתי אך חזרתי לחיים בדרך של נס ממש. "תבדקו במשרד הפנים, הם בטח התמהמהו עם תיקון הפרט הזה". והם אכן בדקו וגילו שאני דובר אמת. הרישום נעשה במהירות ואני רצתי למטוס שייקח אותי לאומן, לרבי נחמן מברסלב.
 
"והנה אני כאן, אצל רבי נחמן, בן אדם חדש לגמרי!".
 
הוא סיים את הסיפור המדהים שלו והשאיר את כולנו פעורי פה. ככה נולד בן אדם חדש.
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה