האם אנחנו חמוצים?

חמוצים? תלוי את מי שואלים! עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, על התופעה החמוצה, הצורבת והמציקה, אך גם עם הבשורה הגדולה.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

האם אנחנו חמוצים?

 

מי שסובל מצרבת, מן הסתם, יענה על שאלה זו בחיוב אם כי לא בשמחה.

 

צרבת היא תופעה נפוצה. למרות שהיא מציקה ויוצרת סבל, יש בשורה גדולה המאפשרת מניעת הסבל וריפוי הבעיה באופן פשוט וזול.

 

מהי צרבת?

 

בקיבה, בתריסריון ובמערכת העיכול ישנם מיצי (אנזימי) עיכול. מטרתם לסייע בעיכול המזון ובהגנה מפני חיידקים ומזהמים שונים. מיצי עיכול אלו חזקים ויכולים לעכל גם את רקמת הגוף עצמו. אלא, שהקב"ה ברא אותנו באופן מופלא ויצר ברקמות הקיבה והתריסריון שכבה רירית המגנה על הרקמה, וגם מפרישה חומרים הגורמים לכך שדפנות הרקמה יהיו בסביבה בסיסית.

 

איזה פלא אדיר זה שיש סביבה בסיסית וחומצית זו ליד זו והן חיות בהרמוניה מלאה, חשבתם על זה?!

 

במצבים מסוימים יש הפרעה באיזון החומצי-בסיסי הזה, והאזור נהיה חומצי יותר. בשלב הראשון הביטוי לזה הוא כאב צורב בבטן השמאלית עליונה (דומה במידה מסוימת לכאב הנובע מהלב) ועולה לגרון. הצרבת מופיעה כשהבטן "ריקה" או כשעה אחרי האוכל או לאחר אכילת מזון שומני או חריף.

 

פעמים רבות הצריבה מורגשת באמצע הלילה ומפריעה לשינה. זה מלווה בבחילות, הקאות וחוסר תיאבון. ברפואה הסינית מדברים על חום במערכת העיכול.

 

הגורמים לצרבת

 

לא מעט גורמים ישנם הגורמים לנו לחוות את אחת התופעות הלא סימפטיות – הצרבת: לחץ נפשי, מתח, עישון, אלכוהול, מצבי היריון שונים, חיידק ההליקובקטר, הפרעה אנטומית של הקיבה כמו רפלוקס או בקע סרעפתי, וכן תרופות נפוצות רבות הגורמות לחומציות יתר.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הנכס הכי יקר שלנו

קאשי, להתעורר כבר

שמח כדי לחיות

מרשם להצלחה

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

אל תגיד מחר

ההסבר לכל התעלומות

לא רק גוף בריא

הרמב"ם ממליץ

שמח כדי לחיות

לפני הכל, עצור!

 

הסכנה של חומציות יתר

 

חומציות יתר גורמת לדלקת של מערכת העיכול, היווצרות כיב – אולקוס, יצירת גידולים שפירים או ממאירים.

 

איך מטפלים?

 

ברפואה קונבנציונאלית – הטיפול בסוג רפואה זו הוא עם תרופות "סותרי חומצה", המקלות על ההרגשה אך לא מרפאות את חוסר האיזון החומצי-בסיסי, אנטיביוטיקה לטיפול בחיידק במידה ונמצא, ובמצבים מסוימים טיפול פולשני.

 

ברפואה הטבעית – ברפואה זו הטיפול כולל טיפול בתזונה. הדגש על תזונה שמורידה את רמת החומציות ויוצרת יותר בסיסיות, תזונה המקררת את מערכת העיכול "החמה" וכן תזונה המחזקת את דפנות איברי העיכול, עד שיהיו מצופים בשכבה רירית מגנה. יש למעט במזון שומני (מוצרי בשר, עוף וחלב). יש להימנע ממזונות חריפים, סוכר לבן, קפה, אלכוהול. יש לצרוך מזון המכיל סיבים תזונתיים, עלים ירוקים המכילים ויטימין K  אשר מתקן את נזקי הרקמה הפנימית. יש לאכול מעט ולעיתים קרובות מזון קל לעיכול ולצרוך דגנים מלאים המסייעים בציפוי הרקמה.

 

טוב להכין גם כל יום מיץ במכונה להכנת מיצים של תפוח אדמה וכרוב, ולשתות בוקר וערב כשליש עד כוס במשך כמה חודשים. אין מה לומר, תרופה זו טעמה מר אבל איך אומרים? מר בפה = מרפא!

 

טוב גם לאכול מזון מוחמץ וגם שום כפי שמתאפשר. מרכיבים אלה מעודדים ומחזקים את "החיידקים הטובים" הנלחמים בהליקובקטר. יש בהם אבץ זמין המסייע בריפוי הרקמה המגורה.

 

שתיית מיץ לימון סחוט עם מעט דבש אף היא מסייעת, משום שהלימון הופך בקיבה לבסיסי.

 

מלפפון ירוק טרי עם קליפה ושקדים ללא קליפה (חולטים שקד והקליפה יורדת בקלות) מקלים בזמן התקף צרבת.

 

יש להימנע מלאכול לפני השינה, משום שבשכיבה יש נטייה לחומצה "לעלות".

 

ישנן שיטות טבעיות של "צום מיצים" בהם שותים מיצי ירקות בלבד. יש בהם תועלת רבה, אך יש לעשותם עם הדרכה והשגחה של מטפל מומחה ומוסמך ולא בבית לבד.

 

יש להתייחס לגורם הלחץ והמתח ולשנות אורח חיים, אפילו בדברים קטנים. למשל, לקבל טיפולי מגע ותמיכה להפגת מתחים.

 

הטיפול הוא פשוט וזמין. אפשר להתרפא לגמרי ולהפוך את החיים החמוצים-מרים לחיים בסיסיות מתוקה!

 

אשמח לענות לשאלות, לסייע ולחזק. הרגישו נוח לשאול:

ednakadosh18@gmail.com

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה