ג בחשון תשע"ח / יום שני 23 אוקטובר 2017 | פרשת השבוע: לך לך
 
  הוסף למועדפים     הפוך לעמוד הבית  
 
   
    הירשם    |    התחבר
  
    החשבון שלי     מעקב הזמנות     עזרה
 
 
  המדינה שלי:  
  ארצות הברית   
 
   שפה:  
  עברית   
 
   המטבע שלי:  
  דולר ארה"ב   
 
   
עמוד הבית ברסלב יהדות משפחה וזוגיות חגים ומועדים רוחניות חברה סיפורים מהחיים
   על פרשת השבוע     פרשת דרכים     פרשה ולעניין     שולחן דוד             
 
  הצג את כל הקטגוריות...  
 
 
 
קצר ולעניין  
 
דף ראשיפרשת השבועקצר ולענייןהייתכן להכחיש את המציאות? – פרשת בשלח
 
  חיפוש מתקדם
   מאמרים
 
   חיפוש
 
            
 

הייתכן להכחיש את המציאות? – פרשת בשלח    

הייתכן להכחיש את המציאות? – פרשת בשלח



כל חוקי הטבע משתנים. מצרים, האימפריה האדירה, מובסת וקורסת. עם שלם בן מיליונים יוצא אל המדבר, אל מציאות בלתי אפשרית...

 



כל חוקי הטבע משתנים. מצרים,
האימפריה האדירה, מובסת וקורסת.
עם שלם בן מיליונים יוצא אל המדבר,
אל מציאות בלתי אפשרית...


היציאה הניסית ממצרים הדהימה את כל העולם. האומות ששכנו באגן המזרח התיכון היו מוכות הלם. כל חוקי הטבע משתנים. מצרים, האימפריה האדירה, מובסת וקורסת. עם שלם בן מיליונים יוצא אל המדבר, אל מציאות בלתי אפשרית בדרכו אל ארץ כנען המובטחת לו על ידי אלוקיו.

ללא כל ספק, אירוע כזה מותיר את כל שומעיו תחת רושם כביר של עם בלתי מנוצח, הנעזר בכוחות על טבעיים השולטים בכל תחומי החיים. ההיגיון הבריא אומר שאין להתגרות בו ולהביאו לידי מלחמה, כי כל שיעמוד בדרכו עלול גם הוא לחוות את המכות הבלתי ידועות, וכפי שנחתו על מצרים.

אך למרבה הפלא קם עם במרחק רב מעם ישראל ויוצא לקרב. "ויבוא עמלק וילחם עם ישראל ברפידים". ממרחק, ללא כל איום על רכושו, שטחו או עצמאותו, בוחר עמלק מצאצאיו של עשיו לבוא ולהלחם בישראל. בשעה שקומתם זקופה וידם רמה, דווקא עתה הוא מוצא עוז להלחם ולהוכיח לכל כי העם אינו בלתי מנוצח, וכי ניתן לצאת כנגדו למלחמה.

משל חכמים מתאר לנו במדויק: משל לאמבטיה רותחת שהעלתה הבל, והיו הכל יראים להיכנס לתוכה. משבא אדם ונכנס אליה, למרות שנכווה, צינן אותה בפני כולם. כך עמלק, הכל יראו ופחדו מישראל, אך כאשר יצא להלחם, הוכיח לכולם כי אין הם מעל הטבע, וכי ניתן להלחם בהם, ואף שנכווה – "ויחלוש יהושע את עמלק ואת עמו לפי חרב" – צינן אותם בפני עמי כנען, שאלמלי זאת לא היה איש עומד בפניהם.

ועל כן נענש עמלק כה קשה – "מחה אמחה את זכר עמלק מתחת השמים", ו"מלחמה לה' בעמלק מדור דור". ללמדנו, כי העונש הנורא של ניתוק מהבורא, מקור הטוב והחסד, נגרם על ידי התעלמות מכל המציאות, והשנאה עתיקת היומין שבין עשיו ליעקב.

בכל דור יש המתעלמים מייחודו ומעלתו של עמנו, ויוצאים להלחם בו ולבטא את השנאה העתיקה. אך מובטחים אנו – כי "ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו".





תגובה למאמר    תגובה למאמר
   הצג מאמרים נוספים של הרב יוסף ברוק
   חזור לדף הבית של קצר ולעניין




לראש המאמר    לראש המאמר       שלח לחבר    שלח לחבר          שתף       גרסת הדפסה    גרסת הדפסה


 הצטרפו לרשימת התפוצה הצטרפו לרשימת התפוצה
 
 
  
הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו כדי לקבל מדי שבוע את רשימת המאמרים החדשים באתר. המנוי חינם וניתן לביטול בכל עת. הקליקו את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם.

   

 מאמרים נוספים בנושא זה מאמרים נוספים בנושא זה
 
 


  0 תגובות למאמר זה     

הוסף תגובההוסף תגובה    הוסף תגובה    

 
 
  
יעמדו על הברכה    ולהבדיל לע"נ:
  
 
מה אנחנו עושים ואיך אתם יכולים לעזור?
 
אין אנו פועלים לשום מטרות רווח ואיננו נתמכים משום גוף או ארגון.
כל פעילות האתרים נועדה אך ורק כדי לזכות את הרבים ולעזור לכל הפונים אלינו.
 
לחץ כאן כדי להיות שותף
  
 
 
 מבצעי היום בחנות מבצעי היום בחנות
 
 
 
 
אחורה  1 2 3  קדימה
 
 
 
 
  •  
     
  •  
  •  
  •  
  •  
     
 
אחורה  1 2 3  קדימה
 
 
 הכי מדובר הכי מדובר
 
 
 
 
Up  1 2 3  Down
 
 
 הכי נקרא הכי נקרא
 
 
 
 
Up  1 2 3  Down
 
 
 Facebook Facebook
 
 
 
 רשימת תפוצה רשימת תפוצה
 
 
 
הכניסו כתובת:   
 
   
 

 
 



  
 
 
פתח ארגז כלים