הנסיכה ואיש המערות

מהם שלושת ההאים המפורסמים שהופכים כל זוגיות לאי של אושר ואהבה ולשובר הקופות הבא של דיסני "הנסיכה ואיש המערות"? רחלי רקלס עונה לגיא.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

שלום לך רחלי היקרה,

 

גיליתי שאשתי מנהלת שיחות במייל עם מישהו שהיא מכירה עוד מהילדות (ידיד ילדות, כפי שכינתה אותו). הוא מכנה אותה בכל מיני שמות חיבה, וזה מעצבן אותי. אמרתי לה להפסיק את ההתכתבויות הללו, אבל היא לא מוכנה בטענה שזו התכתבות תמימה לחלוטין. האמת, אני לא יודע מה לעשות…

 

מחכה לתשובה, גיא (או ג'ו, כמו שמכנים אותי החברים).

 

גיא (ג'ו) היקר שלום גם לך,

 

האם ידעת שנשים אלופות בלהכחיש? בראש שלהן זה יכול להיות תמים, אבל אני יכולה כמעט להבטיח לך שהכל בגלל שהיא נמצאת במציאות של הכחשה טוטאלית. אם היא תאפשר לעצמה להבין שהיא חוצה קו חשוב בחיי נישואין תקינים, בגלל אותה התכתבות שגורמת לך צער, אז היא (אולי, כמעט, בתקווה) תעצור את זה. היא גם בהכחשה בגלל שנשים רבות מסרבות להבין שגברים מסתכלים עליהן אחרת מאיך שהן מסתכלות על עצמן.

 

ג'ו, אני שונאת להגיד את זה, אבל זה לא קורה סתם כך. זה סימן ברור לכך שדברים מתנהלים לא נכון בחיי הנישואין והזוגיות שלכם. ונחש מה, ג'ו? הכל באשמתך! טוב, לא הכל באשמתך. אבל בוא נעגל את זה ל-99.3% אשמה שלך.

 

ואל תכעס עלי בבקשה. הרב שלום ארוש מסביר ברב-המכר הנפלא שלו – המדריך לחיי נישואין וזוגיות – ספר בגן השלום, שהבעל אשם! אתה מבין, חיי נישואין הם יותר בשביל הבעל מאשר לאישה. מטבעה, האישה אוהבת להעניק ולתת, והיא נוטה לשים את עצמה בסוף. ואילו מצד שני, גברים יותר אנוכיים, יותר ממוקדים בעצמם, עם גאווה ואגו, ונוטים לשים את עצמם במקום הראשון. זו הסיבה שגבר צריך להתחתן: כדי שיוכל להתמקד בצרכים של מישהו אחר כי רק כך יצליח למלא את ייעודו בעולם ולהשתנות!

 

בוא נחזור על זה שוב, ג'ו: חיי נישואין הם קרש קפיצה נפלא ללמד את הבעל איך לשים את צרכי אשתו וילדיו לפני אלה שלו! זה התפקיד של הגבר בחייו, וכל הטיעונים והרציונל סביב עניין זה לא ישנו את העובדה הזאת. נקודה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

כל יום מחדש

שניים זה ביחד
זוג טוב עושה שיעורי בית
לומדים לאהוב

כאן בונים גן עדן
למה התאהבנו? שאלה טובה!
סוד הזוגיות המוצלחת
איך נשמור על זה?

הגבר המושלם

 

אם הבעל לא מבין את העניין הזה והולך ראש בראש, אז מתחילות הבעיות. בהתחלה זה נדנוד, אחר כך משהו קולני ובהמשך זה הופך גרוע יותר (לפעמים דברים מתעופפים בבית משל הצמיחו כנפיים…). אם זה הגיע לשלב הזה, אני ממליצה לפנות לעזרה מקצועית. אם לא, אז יש עדיין תקווה.

 

במציאות, ההתנהגות שלה היא סוג של הגנה עצמית מכנית. אשתך לא יכולה לאפשר לעצמה להרגיש את הכאב שהיא חשה, בגלל שהיא חיה עם אדם שלא מתנהג אליה כראוי. והיא לא רק מתכחשת לעובדה שמדובר כאן בחציית קו, אלא היא גם בהכחשה (אם כי כואבת) להתנהגות שלך אליה.

 

אתה מבין, ג'ו, הסיבה האמיתית שהיא מתכתבת עם מישהו אחר, אפילו אם היא תקרא לזה ידיד מהילדות, היא בגלל שלא הענקת לה את שלושת ההאים (שלוש אותיות ה) המפורסמים: השפעה – כלומר, לא השפעת והקרנת חיבה, הערכה, ו'הלו אני כאן' – כלומר, תשומת לב (זה לא מתחיל ב-ה, הייתי חייבת למצוא משהו…).  

 

בוא נחזור על זה שוב: השפעה, הערכה ו'הלו אני כאן'!

 

הבנת? יופי! עכשיו תמצא דרך להפוך את נוסחת הקסם הזו לשומר המסך שלך בסמארטפון…

 

ג'ו, אני בטוחה שאתה לא מודע למובן ההיסטורי של המילה "איש". מסתבר, ש"איש" זו מילת קיצור ל"איש המערות". כשהמוח הפראי שלנו התפתח לו באקראיות, התחלנו בטעות לסגל יכולות חשיבה גבוהות ומורכבות. בכל אופן, מסיבות לא ברורות, הזן הגברי עדיין משמר שרידים של המוח הקדמוני הזה. ומוח קדמוני זה הוא האחראי לכל הנטיות הלא מוגדרות של גברים, ולחוסר היכולת שלהם להרים את הצלחת מהשולחן אחרי שסיימו לאכול. אולי זה בגלל שבתת המודע שלהם הם עדיין חושבים שהם חיים בג'ונגל, שם אין שולחן או צלחת.

 

בהתחשב בתגובות הגנטיות הטבועות בך, אסביר לך את העניין במונחים של איש מערות:

 

ההא הראשון – הלו אני כאן (תשומת לב) – צא עם אשתך לטיול או למסעדה שהיא אוהבת. הסתכל עליה כשהיא מדברת וגלה התעניינות במה שהיא אומרת לך. אולי תופתע לגלות שתוך כדי השיחה תמצא בדבריה דברים שלא חשבת עליהם קודם, או חידושים נפלאים וכן הלאה.

 

ההא השני – השפעה (חיבה) – אמור לה כמה אתה אוהב אותה וכמה היא יפה בעיניך. החזק את ידה, השפע והרעף עליה אהבה (כן, שוב) בכמות גדולה, האר אליה פנים. זה משהו שלא עושים רק ביום ההולדת או יום הנישואין שלכם (אירועים חד שנתיים) אלא כל יום! שב איתה ביחד והענק לה את תשומת הלב אליה היא זקוקה, ותראה שינויים נפלאים בזוגיות שלכם.

 

ההא השלישי – הערכה – אמור לה כמה אתה מעריך את כל מה שהיא עושה בשבילך ובשביל הילדים (אם יש לכם). הערך את המאמצים הסופר אנושיים שהיא משקיעה בך, בבית ובכל עניין התא המשפחתי שלכם. והנה אחד המועדפים עלי: אמור לה, שכגבר, אתה לא יכול לעשות את מה שהיא עושה. היא במרחק שנות אור ממך, ואתה כל כך מודה לא-ל על שנתן לך פרטנרית מקסימה כזו בחייך. ולמען השם, תשטוף מדי פעם את הכלים!

 

אני בטוחה שאם תיישם את שלושת ההאים האלה בחיי הנישואין ובזוגיות שלכם, היא תפסיק להתכתב עם ידיד הילדות ושניכם תהיו מאושרים, בדיוק כמו הנסיכה ואיש המערות.

 

נראה לי שעליתי על שובר הקופות הבא של וולט דיסני…

 

בהצלחה עצומה, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה