הצד השני

אנחנו חיים בחברה שמכתיבה לנו מהי הצלחה, מהי השכלה ומהי דרך החיים וההתקדמות. איך רואים מכאן את הצד השני? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם התשובה.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

גברת כהן הגיעה למכון הרנטגן בזמן שנקבע לה, היא ישבה והמתינה שיקראו בשמה. אחרי שהות ממושכת טכנאי הרנטגן קרא לה לצילום. אחר כך התבקשה להמתין בחוץ. אחרי זמן רב קרא לה הטכנאי שוב, אבל לא כדי למסור את הצילומים להם היא מחכה, אלא כדי להתנצל שלא מיקם כראוי את זווית הצילום ועליו לצלם שוב. גברת כהן הרגישה כעס וחשבה שבגלל חוסר מקצועיות עליה להיחשף לקרינה נוספת. כעסה גבר כאשר הרגישה את הטכנאי דוחף אותה בגסות לתנוחה המתאימה לצילום, זה כר עבר כל גבול! גם רשלנות וגם שירות לא נעים! אז ראתה בזווית העין שלטכנאי יש ידיים מברזל…
 
גילי דאגה תמיד להשאיר במקרר קנקן חלב עבור הדייסה של התינוק בבוקר. בוקר אחד היא התעוררה וראתה על השיש במטבח שארית כוס קפה ואת קנקן החלב הריק. מצב רוחה השתנה ובכעסה חשבה שבעלה טיפוס אגואיסט ומעדיף את עצמו על פני התינוק. במשך כל היום הרהרה בחוסר ההתחשבות ובאנוכיות שלו. בערב הוא זכה 'למקלחת' של צעקות וטענות. אחרי שסיימה להוכיח ולהכפיש אותו, ביקש בעלה לומר לה כמה מילים: "התינוק התעורר באמצע הלילה, כדי לאפשר לך שנת נעימים נתתי לו בקבוק חלב…"
 
מאמרים נוספים בנושא:
לסיפור שלי שלושה צדדים
הצד השני של הסיפור
אנחנו הסיפור
 
דברים גדולים קורים בעולם. הרוחניות מתחזקת, ומן הצד השני החומריות מתפשטת. ההומניות והרגישות החברתית מתעוררת, ומן העבר השני אסלאם קיצוני וארגון טרור רצחני – דאעש, ואכזריות שלא נראתה כדוגמתה.
 
אנחנו חיים בחברה שמכתיבה לנו מהי הצלחה, מהי השכלה ומהי דרך החיים וההתקדמות, ובעיקר, אילו שאיפות צריכות להיות לנו.
 
אנחנו נכשלים בשיפוט שלילי, מועדים בפרשנות ראשונית. לפעמים, הרבה פעמים, אנחנו מסיקים מסקנות פזיזות ומחברים אירוע להרגשה שיש בתוכנו מהעבר, או מסיטואציה דומה. כך מסיקים מסקנות שגויות או נכנסים לסרטים.
 
המשבר עמוק והבלבול גדול. היכן הוא המקום בו נמצא את הסדר?
 
ובכן, השקט והסדר נמצאים רק במקום אחד – בתוכנו! והסדר הזה לא קיים בנו באופן אוטומטי, אנחנו צריכים להתקין אותו כמו שמתקינים אפליקציה בנייד. והיכן נמצאת אותה אפליקציה ואיך מורידים אותה לתוכנו?
 
ישנם מספר שלבי התקנה, ולפעמים צריך את כולם כדי שהאפליקציה תהיה זמינה.
 
לימוד לכף זכות – הוא שלב חשוב. הידיעה שהצד השני, שהאדם מולי טוב ושיש דברים ומהלכים שאינם ידועים לי, מאפשרת לפוגג כעס ועודף חשיבות עצמית. ראיית הטוב באחר מאזנת את רגשותינו.
 
כניעה למציאות – לומר כן למציאות זה דבר שמביא תנועה חיובית. קבלה והסכמה והורדת התנגדות – כל אלה מאפשרים ליצור סדר פנימי אמיתי ושקט. לא מדובר בלשתוק ולוותר על ערכים ודרך חיים שבחרתי, אלא להסכים שהדברים יקרו אחרת ממה שרציתי וחשבתי. לדעת לקבל את האחר והשונה, את העובדה שיש גם צד שני.
 
מחסומים חשיבתיים – לפעמים המידע שלנו חסר כמה פרטים ולכן אנו מסיקים מסקנות בלי התמונה השלמה. לפעמים אנו 'קוראים כוונות' של מישהו באופן שגוי. ישנם מצבים בהם אנו מחפשים צדק בנוקשות ומחמיצים את כלל האירוע. פעמים רבות אנשים לא מסבירים את עצמם ואנו מסבירים אותם, ועל ידי כך נכשלים בשיפוט מוטעה. יש גם את המקרים בהם אנו מנחשים והופכים לפרשנים מדופלמים, רק שהפרשנים האלה לא שואלים או מבררים פרטים אמיתיים. לכן, עלינו לזכור שאנו לא יודעים! אנחנו לא יודעים הכל ולא מכירים את התמונה מהצד השני ולא מרגישים את החוויה שלו.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
תסתכל, תראה טוב
שאלה של זווית ראיה
לפני שמתלוננים
 
הנהגות חדשות אלה הן שרירים של מודעות. ניתן לאמן אותם כמו כל שריר פיזי בגוף, בהדרגה ובהתמדה. אימון זה מחזק אותנו למקרה מסוים ולמקרים עתידיים.
 
תרגילי כושר מודעתיים מתאימים לכל גיל ולכל מצב. אף פעם אינך זקן מדי או צעיר מדי לחיזוק התודעה. התנהלות המודעות והכרה שיש צד שני מתאימה לאנשים מלומדים ולמתלמדים כאחד! לעשירים ולעניים, לבריאים ולחולים, לגברים ולנשים, למנהלים ולפועלים, בחורף ובקיץ, ביום ובלילה, בימי חופשה ובימי עבודה, בבית ובדרכים.
 
היכולת לחוות התרחשויות ולהיות בקשר עם אנשים באור חיובי – היא ברכה! וכן, גם לזה צריך תפילה, כפי שכתוב בקר רחל אימנו: "רק אדרבה, אזכה להשתדל תמיד בכל כוח ועוז וגבורה למצוא תמיד זכות וטוב בכל אחד ואחד… אפילו בפחות שבפחותים… אפילו בלוחמים והרודפים אותי… לחפש ולמצוא בהם זכות ונקודות טובות תמיד".
 
 
** *
עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנה – 050-5574065

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה