זה כואב, אבל תודה!

האמת, זה די מטורף כשאני חושב על זה. כי אני, סופר-מאצ'ו מקלען מגולני עכשיו מורה לאנגלית?!? מה אפשר לומר? זה כואב, אבל תודה!

3 דק' קריאה

דוד פרלו

פורסם בתאריך 05.04.21

לפני שהתחתנתי, החיים שלי נראו אחרת.

 

למדתי בישיבה נפלאה בירושלים, והייתה לי ההזדמנות ליהנות משיעורי תורה גם כחייל. הרגשתי, פיזית ונפשית, את הקרבה המתוקה לבורא עולם. לא קל לתאר במילים, או בכתב, את מה שאני מדבר עליו, אבל מי שחווה את זה יודע בדיוק למה אני מתכוון.

 

 

בכל אופן, ימים ולילות העברתי עם סדר יום נפלא – תפילה אישית בשדה או במקום מבודד, והרבה רוגע ושקט. אני חושב שמדובר בתקופת תור הזהב של הרוחניות שלי, תקופת הקסם הרוחני שחוויתי. אהבתי את הימים האלה שמילאו את חיי…

 

אבל בחיים כמו בחיים, וכמו שכולנו יודעים, יש גם את החלק בו אתה נוסע על רכבת הרים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

מה התכלית של זה הכאב?

לא כואב, לא שווה

להחליף את הכאב

הברכה שאחרי הכאב

 

אבל לפני כן, תודה לבורא עולם על שזיכה אותי למצוא את החצי השני שלי, בחורה מקסימה מראש העין, שאחרי זמן קצר כבר היינו מאורסים ועם הפנים להכנות המסיביות לחתונה, מציאת דירה ועבודה. החיים עכשיו קיבלו פאזה אחרת לגמרי, והיו לא מעט 'חריקות' ב'קסם הרוחני' שליווה אותי.

 

אז זהו, שזוגיות זו גם הקרבה ונתינה. ואני מתכוון לפחות תפילות אישיות בשדה, אלא בסלון הבית שלנו בשעת בוקר מוקדמת. כך גם לגבי שעות הלימוד – הן מבחינת הכמות והן במקום בו למדתי. עכשיו זה עם דיסקים של הרב שלום ארוש בדרך לעבודה ובחזרה, ושיעור תורה קבוע במהלך השבוע.

 

ומציאת עבודה, כמובן.

 

אז יצאתי לחפש עבודה. הדבר הכי מהיר וקל שהשגתי היה להיות מורה לאנגלית.

 

האמת, זה די מטורף כשאני חושב על זה. כי אני, סופר-מאצ'ו מקלען מגולני עכשיו מורה לאנגלית?!? הלו, בשביל זה עשיתי את כל הדרך הזו – ללמד אותיות גדולות וקטנות ואת חוקי הקסם של האות 'אי' (E)?! טוב, אני מודה לבורא עולם על הכל וגם על זה, כי למדתי את חוקי הקסם של האות 'א' – אמונה…

 

יום אחרי יום, במשך חודש, חשבתי על מקום העבודה שאני צריך, על הבית שאנחנו צריכים, ועל הזמן שאני צריך לעצמי – ללימודים ולתפילות, והכי חשוב – איך אעשה אותה, את החצי השני שלי – מספר אחת! למזלי, הדיסקים הנפלאים של הרב שלום ארוש עשו ועדיין עושים את שלהם, הדיסק מקום ראשון הוריד לי את כל כאבי הראש שהיו סביב העניין. ולא רק, ספרי הגנים הנפלאים שהוא חיבר, ובעיקר דיבר אלי – שעריו בתודה, שפתח את עיניי להסתכל על האתגרים האישיים שלי כהזמנה אדירה להתקרב לבורא עולם, במקום להתייאש.

 

וזה אומר, שבמקום הקו המנחה שאמור היה ללוות את המחשבות שלי –'אלוקים, אני צריך כסף, מאיפה אשיג אותו, אתה חייב לעזור לי…' נהיה – 'בורא עולם היקר, תודה רבה לך על הכל, על כל מה שעובר עלי, נתת לי המון ואתה עדיין נותן לי, אתה לא חייב לי כלום. תודה על שנתת לי את החצי השני שלי, עכשיו אוכל לצאת מהבועה של עצמי ולתת את כל כולי לאשתי. נכון, אני קצת לחוץ וזה לא קל, אבל האתגרים האלה הם המתנות הכי גדולות שנתת לי…'

 

הודות לספרו המדהים של הרב שלום ארוש – בגן החכמה, שעוסק באמפתיה המדהימה של התם השמח בחלקו (אם תשאלו אותי, זה ספר חובה שצריך לקרוא). הנקודה היא שבורא עולם מוביל אותי על המסלול הזה, ואם זה רצונו, אם זה מה שהוא עושה איתי עכשיו – זה הדבר הכי טוב בשבילי! יודעים מה? הכי מושלם בשבילי. זה חלקי בחיים ואני שמח בו. למה? כי אם זה היה צריך להיות אחרת, זה היה קורה.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

היא מספר אחת!

האיש עם הכובע הסגול

לקפוץ לאש

ליהנות משני עולמות

חכם ותם, גרסת 2012

 

אבל בראש ניקרה המחשבה המעצבנת שאני ראוי לעבודה קצת יותר משמעותית. מורה לאנגלית? אבל אתם יודעים מה, השינוי הזה בחיים לימד אותי הרבה מאוד על האמונה. בהפסקות אני מדבר עם בורא עולם, זו התפילה האישית שלי בזמן הלימודים – על התלמידים, על המקום בו אני מלמד, על עצמי כמורה, על האחדות ושיתוף הפעולה, על ההצלחה של כולם. ותאמינו לי שזה לא קל.

 

וזה הולך ככה: 'ריבונו של עולם, אני יודע שזה הכי טוב, אבל למה אני כאן? זה כואב, אבל תודה רבה לך. אני יודע שאתה עושה איתי את הכי טוב. אני יודע שאתה לא מרחיק אותי, אלא אדרבה, רק מקרב אותי אליך עוד, דווקא מהמקום הזה, מהעבודה הזו, מלימוד אותיות גדולות וקטנות וחוקי הקסם של האות 'איי'. כן, אני יודע'.

 

מה אומר לכם, בלי התפילה האישית הזו לא יודע לאן הייתי מגיע. כל הספקות, כל המחשבות השליליות, כל האנרגיות שהיצר הרע מנסה לשדוד ממני – הכל נעלם. את מקומם של כל אלה תופסים שלווה, רוגע והרבה אור מקסים של אבא שבשמים. והמון המון אמונה.

 

אז כמו תמיד, הנה הם כיופי הבית: נסו לעשות את התפילה האישית במשך חצי שעה. ובחצי שעה הזו אמרו רק תודה לבורא עולם על מה שמטריד אתכם. כן, אני רציני. מובטח לכם שתראו שינויים מדהימים! בהצלחה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה