זה לא חלום להגשים חלום

יש לכם קריאה אמיתית בחיים? חלום המיליון דולר? המשפחה החלומית שאתם רוצים? ד"ר זאב בלן יגלה לכם שזה אפשרי, כי זה לא חלום להגשים חלום!

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

אלוקים שלח אותנו לעולם שבו רוב הדברים אינם בשליטתנו. אנחנו לא יכולים לשלוט באירועים ואנחנו גם לא יכולים לשלוט במה שאנשים חושבים, מדברים או עושים. ואין מה לומר, העובדה הזו מרתיחה לא מעט אנשים, אפילו שהם יודעים שכל העניין הזה הוא חלק מהתוכנית של אלוקים.

 

ובכל זאת, אנחנו רוצים להרגיש טוב עם עצמנו ולדעת שאנחנו שולטים במשהו, נכון? ובכן, אז יש משהו שאנחנו כן יכולים לשלוט בו: המחשבה והאמונה שלנו.

 

קיבלנו כוח עצום – כוח הבחירה, לבחור משמעות מעצימה וחיובית בכל ניסיון שאנו חווים, בכל אדם ופרט הסובבים אותנו. אבל אם אנחנו לא יודעים איך לחפש ולבקש משמעויות גבוהות ועמוקות יותר, מערכת העצבים-התגובתית שלנו, באופן אינסטינקטיבי, תתפוס פיקוד ותוביל אותנו למחשבה שאין שום משמעות לחיים בכלל. ואם לא נכנענו למסקנה הזו, המקסימום שהיא תהיה מוכנה לעשות בשבילנו הוא – להוביל אותנו למשמעות הכי נמוכה שישנה בדבר, מעין התפשרות רפויה. וכשזה יקרה, כל מה שנרצה לעשות הוא רק לברוח מהכאב שבא מעצם ידיעה שכזו, וזה אומר שכאן ניתנה יריית הפתיחה להתחיל את המרדף אחרי תענוגות והבלי העולם, ורק השם יודע איפה הוא נגמר.

 

מאמרים נוספים בנושא:

חלומות לא מתגשמים?

זה בסדר, תמשיכו לחלום

זה לא חלום, זה להשתנות!

 

איך זה בא לידי ביטוי?

 

קחו למשל זוג שמנסה להביא ילדים לעולם במשך שנים אבל לא מצליח. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להסתכל על מערכת האמונה של הזוג הזה. האם יש חלק בהם שמאמין שהם לא יכולים להביא ילדים? האם הם מקשיבים ליצר הרע שמנקר להם בראש עם הידיעה 'זה לא יקרה לכם' ומייאש אותם עד עפר?

 

או, קחו למשל אדם שחגג כבר את גיל הארבעים ועדיין מחפש את החצי השני שלו. אתם יודעים איך היצר הרע יושב לו חזק בראש? חוזר שוב ושוב על הדיבור המדכא 'זה לא יקרה. אם לא מצאת עד עכשיו, תשכח מזה! אתה יודע מה אתה צריך לעשות עכשיו? להסתגר. לבודד את עצמך מכולם…'

 

אז זהו, שממש לא. האמונה הזו שהיצר הרע מחדיר באדם היא שקר איום ונורא. משהו מאוד מגביל ומוגבל. והפלא הוא, שלא מעט אנשים שאני מטפל בהם או פוגש במהלך כנסים בארץ וברחבי העולם תקועים עם הדבר הזה שנקרא "הסתכלות ריאלית" על העולם – על ה'עובדות' וה'נתונים' שבסופו של חשבון (שהם עושים) מוביל ל'שורת המחץ' – "מה כבר יכול להשתנות בחיים שלנו? אחרי הכל, תראה איזה נתונים עלובים יש לנו…"

 

אני שמח שלא כל האנשים שפגשתי רוצים להיות 'ריאליים'. תודה לא-ל. אחד כזה ראיתי אצלנו בישיבת "חוט של חסד" בראשות הרב שלום ארוש, שחגג ברית מילה לבנו אחרי 21 שנות נישואים!!! הזוג הזה לא ויתר.

 

"אף פעם אשתי ואני לא אמרנו שאלוקים לא רוצה שיהיו לנו ילדים" הוא אמר לי כששוחחנו בברית, "הייתה ועדיין יש לנו את האמונה החזקה, אם כי הפשוטה, בבורא עולם ובעובדה שהיו לו תוכניות אחרות בשבילנו בכל השנים שחלפו. והנה, כשהגיע הזמן קיבלנו את הילד המיוחל" הוא סיים את דבריו עם ניצוץ מיוחד בעיניים. הייתם צריכים לראות אותו באותו יום.

 

הייתה לי גם ההזדמנות והזכות לעזור לאנשים שהגיעו לגיל 50 פלוס למצוא את החצי השני שלהם. אם רק הייתם רואים את הניצוץ שהיה, ועדיין ישנו, בעיניים שלהם אחרי שהם התחתנו ואימצו ילדים…

 

אם אנחנו לא מאמינים, זה לא יקרה. לכן, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות, עם עצמנו ועם הסובבים אותנו, הוא לראות במה אנו מאמינים כאפשרות אמיתית שתקרה ואחר כך לתכנן תוכנית, לשייף אותה מבחינה מנטלית ולפתוח אפיקים ואפשרויות נוספים.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

אל תחלום, תגשים אותו!

החלום של חבר שלי

חלומות מתגשמים

לחיות את החלום

החלום המושלם

לב יהודי בעיר החלומות

 

למשל, אנחנו צריכים לדעת שזה אפשרי מבחינתנו לאהוב ולתת בדרגה גבוהה, הרבה מעבר למה שחשבנו שאנחנו מסוגלים לעשות. זה אפשרי שנחפור בתוך עצמנו ונמצא את הכוח והביטחון בבורא עולם, אלה שלא ידענו על קיומם. וזה בהחלט אפשרי למצוא משמעות גבוהה ונפלאה במצבים הכי כואבים בחיים. אבל זה משהו שאנחנו צריכים לעשות, אף אחד לא יגיש לנו את זה על מגש של כסף. זה יקרה רק עם סבלנות ועקשנות גדולה!

 

לחיות את החיים הטובים זה משהו שמצריך הרבה מאוד הקדשה, מאמצים והתמדה. זה יצריך גם לימוד ויישום העקרונות בחיי היומיום. וכמובן, קשר אמיתי עם בורא עולם.

 

איפה אתם רוצים להתחיל? מעוניינים להתחיל לתכנן את חיי הנישואין שחלמתם עליהם? רוצים להיות הורה אכפתי, מאיר ומלא אמונה? רוצים לעשות את המיליון דולר, הסכום שתכננתם לעשות איתו מלא דברים נפלאים למען הזולת?

 

אם יש לכם קריאה אמיתית בחיים, חזון אמיתי של האתגר או המטרה, אז דעו שאלוקים כבר נתן לכם את היכולות, הרצון והכישרונות לגרום לזה לקרות. אתם לא צריכים תוכנית גרנדיוזית, מספיק שתתחילו עם חלק קטן ממנה. אבל עשו את זה עכשיו. עשו את זה היום.

 

זה לא חלום להגשים חלום, זה הדבר האמיתי.

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה