זה מרפא את הכל

גברים, אם אתם רוצים שהנשים שלכם יתאהבו בכם שוב ושוב, תסמכו עלי, זו אחת הדרכים הטובות. נשים, אם אתן רוצות בעלים יותר רומנטיים, קשובים ומתחשבים, גם עבורכן יש לי פיתרון שמרפא הכל!

4 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

גברים, אם אתם רוצים שהנשים שלכם
יתאהבו בכם שוב ושוב, תסמכו עלי, זו אחת
הדרכים הטובות. נשים, אם אתן רוצות
בעלים יותר רומנטיים, קשובים ומתחשבים,
גם עבורכן יש לי פיתרון שמרפא הכל!
 
 
תארו לעצמכם את הסצנה הבאה: זה קורה מיד אחרי שבת. הכלים נערמו להר גבוה שעוד רגע קורס מהעומס. הצעצועים מפוזרים בכל רחבי הבית על הרצפה, ולעבור ביניהם זה תמרון כמו של חיילים בצבא. סל הכביסה שהיה ריק ביום שישי בצהריים עולה על גדותיו – ואתם חושבים שאיזה פריט בסל הזה הוא שלי? איך זה יכול לקרות תוך 25 שעות? האם מדובר כאן בפרדוקס? אני רואה הכל בזמן אמת, אבל בפועל זה קורה במהירות מעוותת, איך יכול להיות? זו מעין תיאוריה שהמצאתי על המצב… בהמשך, כשאני סוקרת את הנזקים ודנה עם עצמי מהיכן להתחיל לתקוף את הבלגאן העצום הזה או הכי כדאי לברוח מהבית, בסופו של דבר אני מחליטה להישאר. אנחה כבדה, והעבודה מתחילה. הכיף של מוצאי שבת מתחיל – קדימה לכלים…
 
הנקודה שאני מנסה להעביר כאן היא לא איך נראה הבית שלי אחרי שבת. תיאור זה נועד לעזור לכם להבין את הנטל שאני מרגישה מעצם הידיעה שרק אני יכולה לבצע את המשימות האלה, עם קצת עזרה או בכלל לא. נשים, אני שומעת אתכן מזדהות עם מה שקורה כאן. כשאני מדיחה את הכלים, בעלי מן הסתם עסוק ב"דברים חשובים" בבלקברי שלו. אחרי מסע מפרך מהקומה הראשונה לשנייה ולהיפך (לפחות מאה פעמים) כשהתינוק על הידיים וסוף סוף הילדים ישנים, אני נושמת עמוק ומנצלת את הזמן שנותר כדי לסקור את היום שחלף. בזמן הזה אני מדברת עם החבר הכי טוב שלי. אני מבקשת ממנו שיחלוק אתי מחשבות מעוררות. טוב, השם תמיד מקשיב, ואחרי דקה אני מקבלת את ההשראה המיוחלת.
 
גבירותיי ורבותיי, אני עומדת להציג בפניכם, הישר מדבריו של הרב שלום ארוש, את תרופת הפלא לכל מצב… תופים בבקשה – "תודה רבה!"
 
זהו?
 
כן. והרשו לי להסביר.
 
בעלים, תרשמו לעצמכם הערה. כשהדחתי את הכלים, אתם יודעים מה היה מרגיע אותי מהנטל של מוצ"ש ומעורר בי פרץ של אנרגיות? לא "אני אוהב אותך", אלא "תודה רבה לך אשתי היקרה שאת מדיחה את הכלים. אני באמת מעריך את כל מה שאת עושה בשביל המשפחה".
 
וואוו.
 
אם הייתי שומעת כזה דבר, אני חושבת שהייתי הופכת לסופראמא שיכולה לנקות ולסדר את הבית תוך 20 דקות או פחות (בהתערבות). אבל ברצינות, האין זה מרגיש נפלא כשאנו יודעים שאנו מוערכים? עכשיו, כדי להבהיר את העניינים, "אני אוהב/ת אותך" הוא דבר נפלא לומר לבן/בת הזוג, וצריך לומר את זה לעיתים די קרובות. בכל אופן, בעלי כן אומר לי שהוא אוהב אותי, אבל אין למשפט זה אותה השפעה באותו רגע כשהוא אומר לי תודה.
 
למה לא, אתם שואלים?
 
כי לומר למישהו שאת/ה אוהב/ת אותו זה באמת דבר נחמד, אבל זה מושג ערטילאי כזה. כשאתה אומר תודה למישהו על משהו, אתה מושך את האהבה לרמה מוחשית יותר, גבוהה יותר.
 
גברים, אם אתם רוצים שהנשים שלכם יתאהבו בכם שוב ושוב, תסמכו עלי, זו אחת הדרכים הטובות.
 
נשים, אם אתן רוצות בעלים יותר רומנטיים, קשובים ומתחשבים, תודו להם על מה שהם עושים בשבילכן.
 
לא מזמן, זכיתי ושמעתי את אחד משיעוריו של הרב אליעזר רפאל ברוידא. הוא סיפר על שני חברים שאחד מהם אמר לחברו שהוא אוהב אותו. והחבר השני אמר: 'אם אתה אוהב אותי, אתה יודע מה אני צריך? מה חסר לי?'… מושג התודה מתאים ומתחבר לסיפור זה. להודות למישהו על משהו זה להעניק לו את מה שהוא צריך. זאת הדרך שלך באותו רגע לתגמל אותו באופן מידי על מה שהוא עשה בשבילך או נתן לך. וזה מעניק למעגל הנתינה המשכיות. התאימו זאת לכל מצב בחיים שלכם ותראו תוצאות מדהימות. לפתע פתאום, אנשים ישמחו לעשות, יותר מתמיד, דברים בשבילך, אפילו הבוס שלך. אפילו הילדים ישמחו להחזיר את הצעצועים למקומם אם תיתנו להם חיבוק גדול ותאמרו להם תודה רבה.
 
בואו נעלה את המושג הזה דרגה נוספת. הרב שלום ארוש מסביר בספרו שעריו בתודה, שכאשר אנו מכירים טובה לבורא עולם ומודים לו, אנחנו בעצם מושכים ברכות עצומות לכל תחומי חיינו. בדיוק כמו שאנו שמחים לעשות עוד ועוד לאנשים שמעריכים אותנו ומודים לנו, השם, בדרכו האינסופית, שמח יותר לעשות את אותו הדבר עבורנו כשאנו מודים לו. גם במצב של ניסיון, תגידו תודה רבה לך השם. בורא עולם רוצה שנעריך כל ברכה שהוא משפיע עלינו. הוא לא רוצה שנהיה כמו ילדים מפונקים שלא יודעים להעריך שום דבר. אנחנו לא רוצים שהילדים שלנו יתנהגו כך, נכון? אז למה אנחנו כן?
 
אם יש לכם קשר טוב, תהפכו אותו לנהדר בשתי מילים – תודה לך. אם יש קשיים בקשר עם בן/בת הזוג או עם החברים, רפאו אותו באמירת שתי מילים – תודה לך. אפילו בקשר הכי מתוח עם חברו או בן/בת הזוג, אדם יכול למצוא את כל הטובות שהשותף השני עשה בשבילו, ובשתי מילים לומר לו – תודה לך. אם אתם בעלים שסובלים מתופעת "נשים רגזניות-נודניקיות", רוב הסיכויים שפשוט לא אמרתם להן תודה לך, ואם כן אז ממש לעיתים רחוקות. כי לא עובר יום אחד שהיא לא עושה בשבילך דברים נפלאים, טובות וחסדים עצומים. אז תצטייד בחבילת טישו, קח אותה הצידה, ובעדינות תאמר לה 'תודה רבה על כל מה שאת עושה בשבילי כל יום'. הכן את עצמך לפרץ הזעם שלא דוכא מזה תקופה, ביחד עם הדמעות,  שעלול לצוף על פני השטח. כאן נכנס הטישו לתמונה… ואל תדאג, מכיוון שקורה כאן דבר נפלא. ברגע זה ממש הצלחת לשבור את הקיר שהיה ביניכם.
 
ואם אתם רוצים את הקשר הכי טוב עם אבא שבשמים, שאוהב אותנו יותר מהכל, פשוט תאמרו שתי מילים – תודה לך, ואז תראו שינויים מדהימים בחיים.
 
הדבר הכי טוב באמירת תודה הוא, ככל שאתם אומרים אותה יותר כך אתם הופכים לאנשים שיודעים להעריך, להכיר טובה ולהודות, ובהמשך – תדעו להעריך כל דבר קטן בחייכם. מעגל התודה יגדל ויהיה טוב יותר בכל יום, וכך גם מידת השמחה והסיפוק שתרגישו. ואז, תתכוננו לדבר הגדול – חיים של גן עדן עלי אדמות.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. איתי

ב' ניסן התשע"ג

3/13/2013

אופוריה (הפרטים בפנים) לקרוא את המאמר.. היה כמו סם הרגעה. פשוט נפלא.

2. איתי

ב' ניסן התשע"ג

3/13/2013

לקרוא את המאמר.. היה כמו סם הרגעה. פשוט נפלא.

3. חגית

כ"ח אדר ב' התשע"א

4/03/2011

גם לבעל יש אחריות. בס"ד שבוע טוב נהנתי לקרוא את כתבתך תעוזתך ואישיותך הכנה. חשוב מאד לומר תודה וזה מעורר גם כלפי ה', תודה. הערה לי: אצלנו בבית לא ייתכן שיהיה מצב כזה במוצא"ש והאחריות תיפול כולה על האשה מה בדיוק הבעל עושה בשעה זו? האם אין לו אחריות בצאת השבת אחרי שהתענג גם לדאוג לך? ולא באמירת תודה על מה שאת עושה, פשוט להפשיל שרוולים ולעזור בהחזרת הבית לסדר. אם בעלך לומד תורה 24 שעות אין אני מזלזלת בכך אבל גם אז התורה היא לא מגן מסיוע בבית מלא ועמוס עד גדותיו. התורה מלמדת אותנו חסד ומה זה אם לא הזדמנות לחסד? תודה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה