זמן זה לא כסף!

לעולם אל תאמינו לאף אדם שיאמר לכם שזמן זה כסף. הוא לא. הוא אומנם אספקה מוגבלת, אבל אין שני לו. תאמינו למילה של איש הייטק.

3 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 04.04.21

אם יש שיעור מאלף שאני יכול ללמוד ממקום עבודתי כאיש הייטק הוא – שזמן הוא דבר יקר מאוד, הרבה יותר מכסף!

 

לעולם אל תאמינו לאף אדם שיאמר לכם שזמן זה כסף. הוא לא. זמן הרבה יותר חשוב מכסף. תאמינו למילה של איש הייטק!

 

שלא כמו הכסף, זמן הוא אספקה מאוד מוגבלת. כסף הוא משהו שאפשר לבזבז, לאבד, להניח במקום לא נכון, ואז הוא חוזר.

 

אבל זמן? לזמן אין תחליף. כל רגע שחולף עובר לטובה. אנחנו יכולים לבחור לחסוך כסף או לבזבז אותו. אבל זמן? זמן הוא הוצאה לא רצונית. הוא עובר ולא משנה מה נבחר לעשות או לא לעשות.

 

אולי זה המפתח להבין את העולם הפיזי. הכללים הללו לא תואמים מעבר לקיום של העולם הזה. בעולם הבא יש מושגים של נצחיות ואינסופיות. כאן יש גבולות.

 

עם המגבלות הללו באות הבחירות. עם הסייגים הללו מגיע חוש הדחיפות שיכול לקחת אותנו למקומות גבוהים שאנחנו לא מכירים.

 

איזה שיעור מדהים הקב"ה מלמד אותנו, נכון? כי על ידי הסתכלות על העולם מסביב אנחנו יכולים להתחיל להבין מה השם מלמד אותנו:

 

ישנו חלון מוגבל לנצל הזדמנות מסוימת!

 

אם הייתם מוכרים אלבומים (דיסקים בימינו) אולי הייתם מצליחים, במיוחד אם היה מדובר בתקליטים השחורים בשנות ה-70. אבל היום, היה לכם קשה מאוד לשלוט בשוק. היום, נניח, גם אם תמכרו נגני אמ.פי. 3 אולי זה יצליח קצת. בעולם של ימינו כבר יש אופציות אחרות לאלו שיצאו ממש לפני כמה ימים. אתם מבינים עד כמה הדברים עובדים מהר, נכון?

 

מאמרים נוספים בנושא:

זמן, זה כל העניין

משמעות הזמן ביהדות

חוסכים זמן?

מה שהעולם לא מגלה לכם
לברוח מהמטריקס
אגודלים מכורים

יש חיים אחרי הפרה
עבדים בסטייל
לא כל מה שנחוץ הכרחי

זזים כל הזמן

המסע ברכבת הזמן

כל זמן שהנר דולק

 

לכל עסק יש תוחלת חיים להצלחה המלווה אותו, וכדי לנצל את הטוב ביותר ממנו צריך לנצל במלא מובן המילה את העיתוי, כשהוא מגיע. גם צריך לראות מה הדרישות העכשוויות ולנצל את החלון ההזדמנויות הספציפי שנפתח ממש עכשיו.

 

וזה אומר, למשל, שכאשר הילדים שלנו קטנים והם רוצים להיות יותר זמן עם אמא ואבא, אנחנו צריכים לדעת שזהו זמן מיוחד. יום אחד הם ירצו לחלוק את הזמן שלהם עם בית הספר, חברים, קריירה, ועם התא המשפחתי שלהם. כל זמן שחלון הזדמנויות של הטבעת הרושם על חיי הילדים נגיש ופתוח – עלינו לנצל אותו.

 

זה גם אומר, שבמצבים שונים של חיינו ישנן הזדמנויות שונות בהן אנו יכולים להתפתח מבחינה רוחנית, כלומר לצמוח ברוחניות שלנו. כל שלב והחוזק שלו. כשאנו צעירים ורווקים, מצוות הקדושה האישית היא ההזדמנות הגדולה ביותר שנופלת בחלקנו. כשאנו מתחתנים זה כבר שלום הבית. כשאנו מתבגרים, הלימוד והתובנות הופכים להזדמנויות הגדולות בחיינו וכן הלאה.

 

גם אם אתם בפסגה, יום אחד זה ייגמר!

 

לרוב האמרגנים והיזמים השונים בעולם יש מכנה משותף – הם יוצאים לפנסיה אחרי 30, 40 או מקסימום 50 שנה, בטענה שהגוף שלהם כבר לא יכול להמשיך בקצב הזה, ואז הם פונים לעסוק בדברים אחרים.

 

לא משנה איזה עוצמה וכוח יש לך, לא משנה כמה גבוה תטפס – היום האחרון יגיע והכל ייגמר.

 

וזה נוגע לכולנו. מעולם לא היה אדם שחי לנצח. כולם ימותו. כולם יעצרו את עבודת השם שלהם בדיוק בעולם הזה, העולם הפיזי. אוצר המצוות בעולם הזה ייסגר וכבר לא נוכל לקחת תכשיטים יקרים כשנעזוב ונתחבר עם הקב"ה. לא משנה כמה אתם מנצלים את הזמן והמקום, הסוף יבוא והמסע ימשיך במקום אחר.

 

בספר "חובות הלבבות" מזהיר אותנו המחבר מפני אחד החטאים הקשים – ההנחה העיוורת שנחיה לנצח. אנחנו יודעים שלא נחיה לנצח, אבל לעולם לא לוקחים את המוות בחשבון כשאנו מקבלים החלטות במהלך חיינו. זמן, לפחות בראש שלנו, הופך למשהו בלתי מוגבל לכן גם אנו ממעיטים בערכו.

 

לפעמים אנחנו גורמים לבורא עולם, ואפילו מכריחים אותו, לעשות את הדבר האחרון שהוא ירצה לעשות איתנו – להעיר אותנו עם ניסיון או חוויה לא קלים בחיים, אפילו משהו מאיים וכואב, רק כדי שנבין את המסר הזה.

 

ואם אתם שואלים אותי, אל תיתנו לעצמכם להגיע למצב הזה!

 

והפעם, זאת לא רק מילה של איש הייטק אלא של מה שנאמר, אין חכם כבעל ניסיון!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה