חושך, זה ילד בלי חיבוק

זה קורה כשיום אחד הוא פשוט נדחף ליומן חיים שלנו, קובע פגישה ומציב לנו עובדה - אני כאן! שני חברים עם כוס קפה גילו כמה תובנות יפות על הדבר המעיק הזה.

2 דק' קריאה

רועי אבירם

פורסם בתאריך 05.04.21

כוס קפה ושני חברים זה מתכון טוב ובדוק לתובנות הכי יפות בחיים. באותו יום, דניאל – חבר אמיתי, איש מלא חסדים ואהבה לכל אדם, התקשר וביקש להיפגש כדי לשפוך קצת את הלב.
 
"זה מתחיל בכל פעם שמשהו פתאום חוסם לך את הדרך", הסברתי לדניאל אחרי שהתיישבנו. "כשעוד דלת פלדה עם בריחי ברזל ניצבת לך מול הפנים…" דניאל נראה קשוב אבל הדלת הכבדה הזאת גרמה לו להרגיש קצת לא בנוח. "ואתה?" המשכתי,  "אתה צריך לא לוותר. לא להיכנע. נכון, גם לא לדחוק את השעה ולהאמין שהכל לטובה. כי מתוך החושך יבוא האור, מתוך הכאב תבוא הצמיחה. זאת מלחמה" דניאל, "מלחמה בין הרוח לחומר, בין החושך לאור".
 
עוד פעם החושך הזה… יכולתי לשמוע את המחשבה שעלתה בראשו כששמע את המילה חושך.
 
אחד הדברים שדניאל מתמודד איתם בתקופה האחרונה הוא המפגש עם החושך. זה אולי נשמע מוזר, אבל חושך זה חלק מאתגרי  החיים. וגם איתו, נרצה או לא, אנחנו נפגשים. הוא נכנס ליומן הפגישות שלנו בלי לקבוע מראש, בלי להודיע, מציב עובדה – 'הלו, אני כאן!' ולך תתמודד איתו.
 
מאמרים נוספים בנושא:
אתגר  החושך
אתה פשוט נפלא
סיפור של נסיך
21 נקודות של שמחה
 
דניאל היה שקוע, כאילו נכנס לאיזו בועה שריחפה לה אי שם באוויר הפתוח בגינה.
 
"דניאל", פניתי אליו והוא החזיר את המבט אלי כאילו הבועה התפוצצה באחת, "אתמול שמעתי שיר נפלא של הזמר גידי  דבוש, מתוך אלבומו הכל  ברצון, שנקרא "חושך זה אור". תשמע, מהמילים שלו גיליתי רעיון נפלא איך להסתכל על החושך שתופס אותך עכשיו, ואני חושב שזה יעזור לכל מי שמרגיש כך".
 
דניאל הזדקף, מוכן לשמוע כיוונים חדשים, כאלה שיעזרו לו לעלות על הגל ולהמשיך הלאה. כי 'מה לעזאזל החושך הזה רוצה ממני?!' הוא שואל אותי בכל פעם כשנפגש איתו חזיתית, בכל פעם כשהרגיש שהוא שק אגרוף של החיים. אז זהו, שזה לא המפגש עם החושך, זה משהו הרבה יותר חזק ומלא עוצמה – זה מפגש מיוחד עם בורא עולם. כי בערפל ובחושך דווקא "שם האלוקים" אומר רבי נחמן מברסלב.
 
"'חושך זה אור שלא התפללו עליו, חושך זה אור שלא ריחמו אותו מספיק, חושך זה ילד בלי חיבוק, בלי אהבה….' אתה מבין? החושך הזה שאתה מרגיש זה אור גדול, זה ילד שלא קיבל ממך חיבוק ואהבה. החושך הזה הוא מתנה שבורא עולם נותן לך, לי ולכל אדם בעולם, כוח עצום שאנחנו אמורים לגלות בכל הבלגאן של החיים שלנו, תכונה, מידה או כלי שאמורים להעלות אותנו עוד שלב בסולם הרוחניות שלנו.
 
"אז מה אתה אומר, דניאל, אתה עומד לחבק את החושך הזה? אתה מתכוון לקלף את העטיפה השחורה ולגלות את האור שקיבלת במתנה מבורא עולם, לתת לו קצת אהבה, או שאתה מתכוון לשבת בחיבוק ידיים ולא לעשות שום דבר ולתת לעצבות והדיכאון את המתנה שקיבלת מאלוקים?"
 
לפי המבט שלו, לא נראה לי שדניאל מתכוון לתת את המתנות שהוא מקבל מבורא עולם לשום עצבות או מרה שחורה, אפילו את החושך הזה שמסתיר בתוכו הרבה אור. והאמת, אני בטוח. למה? כי אחרי שדניאל ביקש לשמוע את השיר (וגם קרא את המילים של השיר) ראיתי בזווית הפה שלו חיוך מתוק, כזה שלא עליו כבר הרבה זמן.
 
"אם נניח לבורא עולם לנווט אותנו בדרכנו, מהר מאוד נמצא את עצמנו בדרך חדשה, עם הזדמנויות חדשות, נגלה פתאום שהבלתי אפשרי הוא אפשרי, שהחושך הוא אור ושאין שום מגבלה העומדת בפנינו. והפלא הגדול? שחיינו פתאום יהפכו לקלים וטובים יותר, יפתחו לפנינו דלתות שלא ידענו על קיומן. פתאום יתגלה האור, פתאום יתגלה עולם אחר…" ואלה המילים המתוקות של רבי נחמן מברסלב.
 
אני מקדיש לכל מי שקיבל מתנה כזו את השיר המקסים של גידי דבוש – "חושך זה אור".

 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. ציפי

ד' שבט התשע"ד

1/05/2014

תודה תודה אני מכירה את השיר שיר מדהים ועכשו קבלתי עוד כיוון להסתכל עליו. מחזק.

2. ציפי

ד' שבט התשע"ד

1/05/2014

תודה אני מכירה את השיר שיר מדהים ועכשו קבלתי עוד כיוון להסתכל עליו. מחזק.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה