לחיות על אמת

הנה באה ועולה לה שאלת ה-64,000 אלף דולר: מה עוצר רבים וטובים מאיתנו מלהתחבר לאלוקים? לפתח קשר עם מי שאמר והיה העולם?

3 דק' קריאה

רבקה לוי

פורסם בתאריך 17.03.21

הנה באה ועולה לה שאלת
ה-64,000 אלף דולר: מה עוצר
רבים וטובים מאיתנו מלהתחבר
לאלוקים? לפתח קשר עם
מי שאמר והיה העולם?
 
 
החיבור לאלוקים נותן לאדם את התשובות שהוא צריך, תשובה לכל בעיה בחייו – בין אם אלה הכלכליות, הבריאותיות, שלום הבית שלו, חינוך ילדיו או הנשק הגרעיני של איראן. וזה, כמובן, רק חלק מהרשימה הארוכה, הבעייתית והכואבת.
 
אבל כשאין לנו – או כשאנחנו לא מרגישים – את החיבור לאלוקים, כל הבעיות הפנימיות והחיצוניות יכולות, בסופו של דבר, לשאוב אותנו לים אינסופי של מרירות, עצבות וייאוש.
 
אז הנה באה שאלת ה-64,000 אלף דולר: מה עוצר רבים וטובים מאיתנו מלהתחבר לאלוקים? למה רבים וטובים מאיתנו נראים 'חסומים' ולא מוכנים לפתח קשר עם בורא עולם?
 
ארבעת הגדולים
 
ישנם ארבעה תחומים עיקריים שגורמים לאנשים להתנתק מאלוקים, מעצמם ומהאנשים סביבם. והניתוק הזה קורה כאשר:
 
1. אנשים משקרים לעצמם ולאחרים, ומסרבים לחיות את האמת או לקבל אותה.
 
2. אנשים סובלים ממידות קשות ולא טובות כמו קנאה, כעס, דאגה ואפילו גאווה.
 
3. אנשים לא שומרים את המצוות כפי שאנו מצווים לקיימן מאז אותו מעמד היסטורי – מעמד הר סיני – 613 לעם ישראל, ו-7 מצוות בני נח לשאר אומות העולם.
 
4. אנשים מתנתקים כאשר הם עוסקים בדברים לא מוסריים, בניאוף, וזו ככל הנראה הבעיה הכי גדולה.
 
לחיות בשקר
 
הנשמה היא האני האמיתי שלנו. הבעיה היא שרבים מאיתנו בימינו גדלו בבתים ובסביבה 'ריקה' מאלוקים, או גרוע יותר, גדלו עם 'אנטי' לאלוקים. כתוצאה מכך, הרבה אנשים פשוט 'נחתכו' ונעקרו מהאני האמיתי והמקורי שלהם (הנשמות שלנו) כבר בגיל צעיר, וזו הסיבה העיקרית מדוע אנשים רבים מרגישים מנותקים וחיים חיים של 'פלסטיק' ושטחיות מזעזעת.
 
חלק מהאנשים מנותקים מכיוון שגדלו בבית שבו לא ניתנה להם אהבה ללא תנאים, אלא רק ביקורת בלי סוף והרבה מצבים להרגיש שהם ורק הם אשמים.
 
חלק מהאנשים מנותקים מכיוון שחוו משהו מאוד כואב כשהיו ילדים, כמו אשפוז ממושך בבית החולים, אובדן אדם קרוב, התעללות מצד חברים בבית הספר – בריונות בית ספרית, או התעללות בבית. אבל לא משנה מה תהיה הסיבה, התוצאה היא שאנחנו מנותקים מהאני האמיתי שלנו, ומהרגשות שהוחלפו בדברים שקריים או לא שייכים לנו.
 
חותמו של הבורא – אמת! כשאנחנו משקרים לעצמנו לגבי מה שאנחנו באמת מרגישים כלפי עצמנו, הורינו, בני הזוג או הילדים, לא רק שאנחנו חותכים את עצמנו מהאני האמיתי ונשאבים לשטחיות וחיי הפלסטיק, אנחנו חותכים את עצמנו ממקור חיותנו – בורא עולם.
 
היום, כשאתה שואל מישהו איך הוא מרגיש, הוא בדרך כלל יענה שהוא חושב שהוא מרגיש כך וכך. אבל זאת לא הרגשה, זאת מחשבה. כשאנשים לא יודעים איך להתחבר עם הרגשות שלהם קשה להם להתחבר לסובבים אותם, כולל בני הזוג, הילדים, ויותר מכל – לאלוקים.
 
יש כמה דרכי מפתח לתקן את כל סוגי הניתוקים הללו, כשהדגש צריך להיות על כינון ויסוד קשר בין האדם לאני האמיתי שלו – לנשמתו. בראש רשימת ה'לעשות' שתעזור לאדם לתקן את הבעיה הזו נמצאת ההתבודדות, התפילה האישית, שעה שבה אדם מדבר עם אלוקים כל יום.
 
כל שעת התבודדות תחשוף שלב נוסף ועמוק של הנשמה ותסייע לאני האמיתי שלנו להאיר. כמו כן, לפתח קשר עם הצדיקים האמיתיים שבדור זו עוד דרך נפלאה ועצומה לעזור לנו, מכיוון שהם רואים אותנו כפי שאנחנו באמת, ויכולים לעזור לנו לגלות שוב את היופי האמיתי והפנימי שלנו גם בדרך של 'מהחוץ אל הפנים'.
 
ולבסוף, אנחנו צריכים לבקש מאלוקים עזרה – שיעזור לנו לומר את האמת לגבי מה שאנחנו באמת מרגישים כלפי החיים שלנו, כלפי עצמנו, והאנשים שאיתנו, לפחות לעצמנו גם אם קשה וכואב מאוד להתמודד עם המציאות.
 
מידות רעות
 
הסיבה השנייה שאנשים מרגישים מנותקים מאלוקים ומעצמם ומאחרים היא – בגלל המידות הרעות, שלא פעם אנחנו אפילו לא מודעים אליהן, אבל הן שם בתוכנו עד שיתפרצו יום אחד החוצה.
 
אם לא היה לנו מה לעשות עם עצמנו, מה לתקן ולשפר – אז לא הייתה שום סיבה שנישאר כאן בעולם הזה, ואלוקים יקרא לנשמות שלנו להגיע למקומן בגן עדן. אבל אנחנו עדיין בחיים, וזה בגלל שיש לנו הרבה עבודה עם עצמנו, ואין כאן שום יוצא מן הכלל.
 
אם לא נעשה חשבון נפש עמוק ואמיתי כל יום, אם לא ננסה באמת לבחון את המחשבות הדיבורים והמעשים שלנו בצורה הכי אובייקטיבית שאפשר, לראות היכן צריך לשפר ולתקן, לא יהיה לנו שום  מושג כמה אנו רעים, כלומר שיש בנו תכונות ומידות שצריכות תיקון בהול, או כמה צרות אנחנו מביאים על עצמנו כל זמן שהמידות הללו לא תוקנו.
 
את הבדיקה הזו אנחנו צריכים לעשות על בסיס יומי, זה חלק מחשבון הנפש, חלק מהתבודדות. בלעדיה, אנחנו משקרים לעצמנו בחושבנו שהבעיות בחיינו הן הבעיות של כולם ולא שלנו, דבר שגורם לשלושה דברים לקרות:
 
הראשון, אנשים אחרים (כולל בני משפחה) מתנתקים מאיתנו מכיוון שאנחנו חברה מאוד לא נעימה.
 
השני, אנחנו לא רוצים באמת להיות מחוברים לאלוקים מכיוון שאז נצטרך להודות בכל הדברים הלא נחמדים (במילים עדינות) שבנו, ונצטרך להתאמץ ולהשתנות, לתקן ולשפר, כי אם לא –
 
השלישי – נתנתק מהמציאות. 'מציאות' זה שלכולנו יש דברים שאנחנו צריכים לעבוד עליהם ולתקן אותם, ושהמידות השליליות הללו הן בדרך כלל הסיבה העיקרית לכל הבעיות שלנו. אם לא נקבל את המציאות הזו, החיים השטחיים והמאוד לא אמיתיים יהיו מנת חלקנו, דבר שרק יכאיב לנו בסופו של דבר.
 
זכרו את עיקרון המראה! אם משהו מטריד אותנו באחרים, זה בגלל שאנחנו עדיין צריכים לעבוד על הנקודה הזו עם ובעצמנו!
 
הרב שלום ארוש, ורבנים ומורי דרך רבים, מלמדים אותנו שכאשר אין דרך ארץ (מידות טובות) אין תורה. זה כמו לבנות ארמון בלי יסודות. זה מסוכן ועלול להתמוטט עם משב הרוח הראשון, או עם מבחן האמונה הראשון.
 
המשך, במאמר הבא.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה