למה הוא לא רוצה להתחתן?

אריאלה רותחת מזעם כי בן זוגה לא מראה נכונות להתחייב. המומחית שלנו, רחלי רקלס, עונה לאריאלה על השאלה הכי טיפוסית: למה הוא לא רוצה להתחתן?

4 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

רחלי היקרה שלום לך,

 

יש לי בן זוג מזה שנה, ועכשיו אני ממש רותחת מזעם עליו! ואת בטח שואלת למה, נכון? ובכן, אני כבר בת 30 ומוכנה לחיי נישואין אבל הוא לא נראה כמו מי שממהר לשום מקום. אנחנו רבים על זה הרבה, לפחות שישה חודשים! והוא כל הזמן אומר שהוא רוצה להתחתן ולהתחייב, אבל שום הצעה לא נראית באופק. הוא היה מאורס פעמיים, אבל נפרד מהבחורות בטענה שהן לא מספיק טובות לו. הוא מתעקש וטוען שהוא אוהב אותי. אז למה הוא לא רוצה להתחתן איתי?

 

מחכה לתשובה, אריאלה.

 

אריאלה יקירתי שלום גם לך,

 

את שואלת את השאלה הטיפוסית והאופיינית לקשר שאינו הדדי. מזל טוב! את הפרס שנמצא מאחורי דלת מספר 3 תקבלי בסוף המאמר…

 

השאלה שלך כל כך טעונה, אריאלה, שהייתי יכולה לענות לך עליה בכתיבת ספר קצר. אבל אחוס על זמנך וזמני היקר ואענה לך הכי קצר וקולע שאפשר.

 

ראשית, את נמצאת עם הבחור זה בקשר כבר שנה. האם זה יהיה נכון להניח שאתם גם מנהלים זוגיות על כל המשתמע מכך? אם כן, את באופן עקרוני מעניקה לחבר שלך את כל ההטבות שבאות עם חיי נישואין, רק לפני שנישאתם. אז לאן יש לו למהר?

 

ואם אתם גרים ביחד, זה אומר שאת גם בוודאי מטפלת בבית – כביסות, כלים, ניקיון הבית, הכנת ארוחות ועוד. אז באופן בסיסי, את גם מעניקה לו בנוסף גם את ההטבות של עוזרת בית צמודה (בתקווה ובתפילה שגם הוא נושא בנטל…)

 

אריאלה, הכל מוגש לו על מגש של כסף לבחור הזה. למה שהוא ירצה להרגיש שמישהו 'קושר' אותו? למה שהוא יחשוב על המחויבות לקשר זוגי אמיתי כדת משה וישראל כשיש לו את הכל בלי להתחייב, בלי לקחת אחריות אמיתית?

 

לצערנו, המצב שלך אינו שונה מאלה של זוגות צעירים רבים בימינו אנו. זה הפך לנורמה – לגור ביחד כמה שנים לפני שמתחתנים, החלטה מאוד לא מובנת לי – שהזוג חייב לברר עם עצמו אם הם מתאימים מספיק לפני שהם נכנסים למצב של "משרת חוזי" אחד לשני. וזה כואב וסוחט את כל הרומנטיקה של חיי הנישואין. לא חבל?

 

מאמרים נוספים בנושא:

שפת האהבה

הנסיכה ואיש היער

אהבה נדושה

אהבה טהורה

ותודה על האישה

אהבה אמיתית?

עשרת הדיברות לבעל

כל יום מחדש

שניים זה ביחד

זוג טוב עושה שיעורי בית

כאן בונים גן עדן

בריתי שלום

 

במציאות, פרספקטיבה כזו על זוגיות היא כושלת לכל הדעות. לחיות ביחד יכול להיות כיף אבל לזמן קצר מאוד, ורק בהתחלה. לאחר מכן, סינדרלה לרוב מרגישה את הלחצים הפנימיים שעולים וגואים בתוכה, שפרינס צ'ארמינג יעניק לה את הטבעת ויהפוך את הקשר לאמיתי.

 

אם אתם לא גרים ביחד, התיאור הזה עדיין מתאים רק שכל אחד חי בבית משלו, או אצל ההורים. נתת לו שנה אחת מהחיים שלך, שנה מלאה בהקדשות, תשומת לב, ומה שאת מכנה "אהבה".

 

ומה הוא נותן לך בחזרה? במילה אחת: כלום. פקחי את עינייך, אריאלה. הוא כבר היה מאורס כבר בעבר, ופעמיים! האם זה הגיוני שהוא יאשים את האקסיות שלו – "שהן לא היו טובות לו" – בכישלון הקשר? פעם אחת, עוד אפשר לבלוע את הצפרדע. אבל שתיים? זה כבר מוגזם. או, שהכי פשוט יהיה לומר שהבחור הזה פשוט לא מעוניין להיכנס לקשר רציני ואמיתי?

 

אז הנה מה שאני חושבת, מתוך שנים של מחקרים ועזרה בתחום. אל תקבלי את זה באופן אישי אם הוא לא רוצה להתחתן איתך. הוא יכול לומר שהוא אוהב אותך, אבל לעניות דעתי – הוא לא. למה? כי הדרך בה אתה מראה למישהו שאתה אוהב אותו היא להקדיש בשבילו ועבורו את חייך! אז אם הוא לא מתחתן איתך, הוא למעשה אומר לך בצורה ברורה ומאירה כשמש – שהוא לא אוהב אותך (מספיק) כדי לבלות את שארית חייו איתך.

 

העצה שלי? תמשיכי הלאה. אבל לא לזרועותיו של מישהו אחר מיד. אלא, שעכשיו יש לך הזדמנות אמיתית להכיר את המישהו הנכון שראוי להיות בן זוגך, ולא עוד מישהו שמחפש קשר מהסוג של החבר הנוכחי שלך.

 

ואיך מוצאים בחור כזה?

 

פשוט מאוד. רק תבקשי אותו. את יודעת, רוב האנשים אומרים שהם מאמינים בבורא עולם, אבל הם חושבים שהוא נמצא הרחק מהם, איפה שהוא שם בגלקסיה הגדולה, במרחבי היקום, רחוק רחוק מאיתנו, ושהוא בכלל לא מעורב במה שקורה איתנו כאן, על כדור הארץ ובחיינו. אז זהו, שלא. הטעות הגדולה והמפורסמת של הרבה מאוד אנשים. כי הקב"ה איתנו כאן כל הזמן, נותן לנו כל נשימה ונשימה, את פעימות הלב שלנו ומזין את כל העולם כולו בכל רגע נתון. וזה די מדהים כשבאמת חושבים על זה לעומק.

 

ומכיוון שהוא מעורב בצורה ישירה בחיים שלנו, הוא רוצה שנדע שהוא כאן איתנו ממש. הוא רוצה שנדבר איתו, בדיוק כפי שהיינו מדברים עם החבר/ה הכי טובים שלנו. אריאלה, עכשיו היא ההזדמנות שלך לא רק למצוא את האיש שתרצי לבלות איתו את שארית חייך, אלא גם הזדמנות אדירה להאדיר את הקשר האישי שלך עם בורא עולם!

 

קראי בבקשה את ספרו משנה-החיים של הרב שלום ארוש – בגן האמונה כדי לקבל הבנה בסיסית של איך הקב"ה מנהל את העולם, ואיך הוא מעורב עד לפרטים הקטנים בחיי היומיום שלנו. בהמשך, התחילי לדבר! דברי איתו כל זמן שאת יכולה. את יכולה כל היום, אבל אם זה לא מסתדר (ומן הסתם זה לא יסתדר לך) אז הקדישי לזה זמן מיוחד במהלך היום, שעת התבודדות כפי שאנחנו נוהגים לכנות אותה או התפילה האישית, ובזמן הזה בקשי כל מה שאת רוצה. ספרי לבורא עולם מה מתרחש בליבך. מבטיחה לך, הוא באמת שומע!

 

ותאמיני לי, הבחור הזה עשה לך טובה גדולה בחוסר ההיענות שלו לבקשות שלך להתחתן איתו, כי עכשיו את עולה על דרך המלך, יוצאת למסע קסום ומדהים של היכרות עם עצמך, עם המושגים מודעות רוחנית, הכרת הטוב, ובעיקר – לקבל את כל הברכות להן את ראויה ורוצה.

 

אה, כן. עכשיו את בוודאי רוצה לדעת איזה פרס מחכה לך מאחורי דלת מספר 3, נכון? ובכן, זכית ברכככככככככב חדשששששש! (ובפרינס צ'ארמינג האמיתי!)

 

בהצלחה עצומה, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. מישי

כ"ה תמוז התשע"ז

7/19/2017

גם אני הייתי בזה…כואב

ואני חותמת על כל מילה של רחלי הכותבת. אריאלה את נסיכה ותקבלי את האחד שלך שראוי לנסיכה שכמוך, רק תדברי עם אבא ותבקשי,תבקשי,תבקשי

2. מישי

כ"ה תמוז התשע"ז

7/19/2017

ואני חותמת על כל מילה של רחלי הכותבת. אריאלה את נסיכה ותקבלי את האחד שלך שראוי לנסיכה שכמוך, רק תדברי עם אבא ותבקשי,תבקשי,תבקשי

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה