מי אמר שפע ולא קיבל?

אומרים שהאדם הוא עולם קטן, אבל גם אומרים שהעולם הוא אדם גדול. איך זה מתחבר לשפע הגדול? הגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת, מסבירה ונותנת טיפים בדוקים ומנוסים.

2 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

תסתכלו על זה איך שתרצו, אבל למרות כל הגזירות והמצב הכלכלי אנחנו נמצאים בזמן של שפע גדול.
 
כבר לא צריך לשאוב מים מהבאר, ואת הבגדים אנחנו כבר לא מכבסים ליד הנהר. עוגה מכינים בשנייה מהאריזה, וקמח לחלה כבר מגיע מנופה עם שמרים בפנים.
 
עולם שכולו שפע, ומי לא רוצה לקחת חלק מהשפע הגדול הזה?
 
חלק רוצים להיות משפיעים גדולים, רבי עוצמה ומעלה, וחלק מושפעים. לטוב ולרע, צריך למצוא תמיד את המידה הנכונה של השפעה חיובית ובונה.
 
ואיך באמת זוכים לשפע חיובי?
 
רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו להכין כלים כדי לקבל את השפע, כשהכלי העיקרי  הוא הדיבור.
 
רובנו עסוקים בחיפוש אחר אנרגיה חיובית, אווירה טובה, שמחה והצלחה. צריך להבין באמת את כוחו העצום של הדיבור והשפע שמגיע אחריו על חיינו. אך מעט אנשים מצליחים באמת למצוא שפע ואושר אמיתי.
 
אנשים מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות: נותן-משפיע, ומקבל-מושפע.
 
כמו שמשפיע לא יכול לתת שפע אם אין לו מי שיקשיב לדבריו, כך גם מושפע לא יכול לקבל שפע אם לא יקשיב למי שידבר איתו. אחד תלוי בשני ואי אפשר להתקיים אחד בלעדי השני.
 
"כָּל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל יֵשׁ לוֹ בְּחִינַת מַלְכוּת וּמֶמְשָׁלָה לְפִי בְּחִינָתוֹ. יֵשׁ שֶׁהוּא שׂרֵר בְּבֵיתוֹ וְיֵשׁ שֶׁהוּא מוֹשֵׁל בְּיוֹתֵר וְכֵן יֵשׁ שֶׁהוּא מוֹשֵׁל עַל כָּל הָעוֹלָם" (רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהר"ן נ"ו).
 
בחיים יש מציאות כללית ומציאות פרטית, כמו שרבי נחמן מלמד. לכל אחד ממשלה בין אם בבית או בעבודה. אדם לא יכול להיות רק משפיע או רק מושפע. כאן, שם המשחק הוא איזון – וזה לא יקרה לבד, צריך ליצור איזון בין הדברים. למשל, אם בעבודה יש לכם השפעה, וודאו שבבית או עם חברים אתם מושפעים.
 
בכל אופן, האיזון ייווצר על ידי הדיבור.
 
אדם שכל הזמן משפיע, אם לא ידע לקבל גם מאחרים יישאר לבסוף ללא כוחות! דאגות, לחץ, שליטה – הכל בידיים שלי, "כוחי ועוצם ידי"! וזה גוזל הרבה מנפשו של האדם.
 
אדם שכל הזמן מושפע, אם לא יידע להשפיע ולתת – יאבד לבסוף את האני הפנימי שלו!
 
כל אחד צריך לעשות עבודה פנימית עם עצמו, על מנת ליצור את האיזון ולתת מקום לשינוי הטבע הפנימי המולד שלו.
 
לקבל שפע – קבלה זה לא משהו מובן מאליו, וצריך להכיר במציאות בה אנו חיים ולקבל את הדברים עם תודה והערכה, דבר שיוביל לשלוות נפש!
 
שינוי וקידום נעשים על ידי הדיבור – לבקש עזרה, להציע עזרה, לתת תמיכה, לקבל תמיכה ,לתת ולקבל אהבה … ועל זו הדרך בכל תחום ודבר בחיים!
 
לדבר על מה שקשה ומפריע, לדבר על מה שיקדם ויפרה את הנפש הפנימית שלכם. לתת מקום לרצונות ,ליכולות ולשאיפות שלכם. כי הדיבור משחרר. נותן תוקף לדברים, ובצורה מסוימת גם מחייב אתכם לטובתכם!
 
תוכלו לדבר עם בורא עולם בהתבודדות ולקבל את שיא השפע והאמת בשעה יומית אחת!
 
חז"ל מכנים את האדם"עולם קטן",והאר"י ז"ל מוסיףש"העולם הוא אדם גדול".
 
חישבו על זה במונחים של איך אתם משפיעים על עולם קטן,על כל אדם בקרבתכם, כולל עולמכם הפנימי, ועל ידי זה אתם יוצרים עולם פנימי וחיצוני שלם גדול מלא באור ושפע!
 
התקרבו לתכלית האמיתית שלכם, היו קשובים לליבכם והגשימו את רצונותיכם הטובים
 
השפיעו טוב וקבלו שפע בחזרה!
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, ומנחת סדנת שפע וערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים: Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה