מניעה או הצלה?

לפעמים הדברים שנראים כהכי גרועים, המחסומים הכי קשים בחיינו, הם בעצם גלגל ההצלה האדיר שמחכה לנו בקצה המנהרה, ביחד עם האור הגדול.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

לא מזמן בעלי סיפר לי סיפור השגחה פרטית מדהים ששמע מהרב דוד אשר. הסיפורים שהרב אשר מספר לשומעיו בהרצאות שלו הם סיפורים אמיתיים, מעוררי השראה וכאלה שמשאירים אתכם פעורי פה. הנה אחד מהם.

 

ברוסיה הקומוניסטית חיה אישה יהודייה רחוקה מתורה ומצוות. נסיבות הזמן והמקום של אותם ימים גרמו לה להתחיל להכיר את היהדות שלה. וכידוע, באותם ימים אסור היה ללמד יהדות או שיעורי תורה. ברוסיה הקומוניסטית זה נחשב לפשע שהעונש עליו הוא בית סוהר, לא פחות!

 

בסופו של דבר, אחרי חיפושים רבים, היא מצאה רב שנתן שיעורי תורה ועזר לאנשים לשמור על חיי תורה ומצוות בסתר. לשיעוריו היא הגיעה בקביעות, ואחרי שהייתה שלמה עם עצמה החלה לשנות את אורח חייה ולקיים מצוות.

 

יום אחד הדבר נודע לשלטונות. הרוסים גילו שהרב הזה מנהיג 'מחתרת יהודית', כהגדרתם, ומיד הגיעו לביתו כדי לעצור ואתו. למזלו, הוא הצליח לברוח לישראל לפני שהשוטרים הרוסים הניחו ידיהם עליו. אותה אישה הרגישה אבודה, אחרי הכל, הרב ושיעוריו היו כל חייה באותה תקופה, לכן החליטה גם היא לברוח לארץ ישראל.

 

הכל היה נפלא כאן בישראל לאותה אישה מיוחדת. היא צמחה ברוחניות שלה, והתחזקה בחיי התורה והמצוות שקיבלה על עצמה. ואז, הגיע השלב בו רצתה להתחתן שוב. לצערה, היא הבינה שהיא לא קיבלה גט כהלכה מבעלה ברוסיה, מה שמצריך ממנה לעשות את הבלתי אפשרי – לחזור לרוסיה ולחפש את בעלה, שזה היה בדיוק כמו לחפש מחט בערימה של שחת, ולבקש ממנו גט…

 

להפתעתה הגדולה, הרב החליט שהוא ייסע לרוסיה, יחפש את בעלה וידאג להביא לה את הגט. למרות שידעה שהסיכויים לקנות כרטיס במחלקה ראשונה ולהפליג מסביב לעולם בספינה יוקרתית הם אפסיים (סליחה, הייתי חייבת…) היא לא מנעה מהרב לעזור לה, למרות שזו הייתה נראית משימה בלתי אפשרית.

 

מאמרים נוספים בנושא:

שמירת שבת ברוסיה הסובייטית

כרטיס הצלה

אחד למיליון

קריאת הצלה – הסיפור של תמר

נחיתת חירום

לעשות מהלימון לימונדה

בלי לדעת

תודה שאני כאן

במקום הכי נמוך

העוצמה שבנקודת השפל

 

אחרי הכל, מה עלה בדעתו של הרב הזה כשהחליט לעשות מעשה אמיץ שכזה? מה, הוא סוכן ק.ג.ב.? יש לו את האמצעים לאתר מישהו שהוא בכלל לא מכיר? אבל הפרטים 'השוליים' הללו לא הטרידו אותו בכלל. הוא היה עם פנים אל המטרה ועם כל הכוח. הוא ידע בליבו ועם אמונה פשוטה ואמיתית, שהשם יעזור לו איכשהו.

 

ברגע שנחת ברוסיה, הוא נעצר והושלך לבית הסוהר. לא, הוא בכלל לא היה מודאג ולא נראה שמה שקורה איתו בכלל העסיק אותו. שום מניעה בעולם לא תעצור אותו מלעזור לאישה האומללה שלא יכולה להתחתן. הוא האמין בכל ליבו שלבורא עולם יש את התוכניות שלו ושהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר. אחרי הכל, הכל לטובה!

 

שותפו לתא לא היה אדם נחמד, במילים עדינות. אבל הרב היה צדיק והוא השתדל להיות ידיד טוב עבור שותפו. אחרי מספר שיחות, האיש נפתח אל הרב וסיפר לו את סיפור חייו.

 

המום ומופתע באחת. הרב הבין מיד שזה האדם אותו הוא מחפש! בדרך נס, הוא הצליח להוציא ממנו גט לאשתו, והנה נס עוד יותר גדול – אחרי זמן קצר הרשויות החליטו לשחרר אותו. הוא הובל לשדה התעופה, שם נאמר לו שאסור לו יותר לחזור לרוסיה!

 

איזה סיפור השגחה מדהים, נכון?

 

מה שנראה כדבר הכי גרוע שיכול להיות, המניעה הכי נוראית, הייתה בעצם המפתח לישועה, גלגל ההצלה, של אותה אישה.

 

ראו עד לאן מגיעים רחמיו של הבורא. כמה טרחה ועצבים מיותרים הוא חסך לרב, כמה כסף, מאמצים ועוד המון דברים שרק השם יודע, כשהוביל אותו בדיוק לאדם אותו חיפש. כן, גם אם זה היה מאחורי סורג ובריח.

 

אני מקווה שגם אנחנו נוכל ליישם את הדוגמה הזו בחיינו, כשאנחנו חווים זמנים קשים וכשאתגרים מציפים את חיינו, מניעות שכביכול מסיטות אותנו ממסלול חיינו, מהמטרה והיעד שלנו בחיים.

 

לכן זה דבר שאנחנו צריכים תמיד לזכור: הקב"ה יודע בדיוק מה הוא עושה, במיוחד כשהתוכניות שלו לא תואמות את אלה שלנו! אבל תסמכו עליו בעיניים עצומות!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה