עולם חסד יבנה

עולם חסד יבנה? כשיש ל"ו צדיקים וביניהם את הצדיק רבי יהודה זאב ליבוביץ זי"ע זה בהחלט אפשרי. על מפעל חייו והזמנה לסעודת ראש חודש בנר שביעי של חנוכה.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 17.03.21

"אמר אביי, אין בעולם פחות משלושים ושישה צדיקים המקבלים פני שכינה בכל יום שנאמר "אשרי כל חוכי לו". ל"ו בגימטרייה שלושים ושישה הם" (גמרא, מסכת סוכה, דף מ"ח, ע"א).
 
בכל דור ודור אנו זוכים שמלווים אותנו ל"ו צדיקים קדושים. בדורנו, אחד מאותם צדיקים נסתרים היה הרב יהודה זאב ליבוביץ שנפטר ביום ז"ך (כ"ז) באלול תש"ע, זכותו תגן עלינו אמן.
 
היית בשואה?
 
זה היה בזמן מלחמת לבנון השנייה. קבוצה של צדיקים נסתרים הגיעה לביתו של הצדיק רבי יהודה זאב ליבוביץ זי"ע. הבקשה הייתה ברורה – לפעול במלוא הכוח, בעזרתו של רבי יהודה זאב, ולהחיש את הגאולה. במשך שעה הם ישבו ושתקו בזמן שרבי יהודה חשב והתפלל. אחרי שעה הוא פנה לאחד הצדיקים ושאל, "היית בשואה?" והצדיק השיב שלו. כך עבר רבי יהודה מצדיק לצדיק, שואל אם הם היו בשואה, וכולם משיבים בשלילה.
 
"אני כן" אמר להם, "וראיתי במו עיניי את הסבל והעינויים הבלתי נתפסים בשום שכל אנושי שעם ישראל חווה על בשרו. ואני לא רוצה לראות את זה שוב לעולם! האם אתם מקבלים על עצמכם את האחריות לסבל שכזה שוב, שעם ישראל יצטרך לסבול בתהליך הטיהור שנעבור אם משיח יבוא ממש עכשיו?" שאל. אף אחד מהצדיקים לא היה מוכן לקבל על עצמו אחריות שכזו.
 
שתקן עולמי
 
"הוא היה מבטל וממתיק גזרות מיחידים ומהכלל", אמר הרב המקובל רבי דוד חיים שטרן. "הוא היה צדיק גדול עצום ונסתר. כמעט לא הכירו אותו, כמעט ולא שמעו עליו, הוא היה שתקן עולמי".
 
כמוס טמיר ונעלם
 
הרב חכם אברהם חי העיד על רבי יהודה זאב ש"כולו היה כמוס, טמיר ונעלם. כתב כמה ספרים שמעידים על צדקותו וגדולתו". הוא גם אמר ש"מספריו של רבי יהודה זאב אני לומר הרבה מסור וצריך לדעת שהוא היה אדם מלא חכמה".
 
מאמרים נוספים בנושא:
לכבד  כל יהודי
החסד תמיד שם
תבטחו  בו
ביחד, כי כולנו בני אדם
אין עוד עם כזה
 
בין ספריו המוכרים אור לוי זיו יהודה, ייזל מים מדליו ועוד. על ספריו אמר רבי יהודה זאב שהם כמו בניו שלא היו לו מעולם…
 
הרבה אנשים מעידים שבאו אל ציונו הקדוש (חלקת פונביז בבני ברק) וראו ישועות – כל אחד לפי צורכו, מציאת זיווג, שלום בית, פקידת עקרות, בעיות בריאות, פרנסה, חזרה בתשובה ועוד.
 
ראש הכולל והמוהל הרב אהרון שטרן, העיד עליו שידע את שם השם המפורש. ואמר בהספדו, "הקב"ה נותן כוח לצדיקים. הקב"ה חלק מכבודו לצדיקים. הקב"ה נותן כוח וגדולה לצדיקים, אבל הצדיקים לא מייחסים לעצמם את זה. הצדיקים מייחסים הכל לבורא עולם. מעולם לא ייחס לעצמו שום דבר. הכול לשם שמים!"
 
עוד הוסיף ואמר, "עבודת השם של יהודי שאין לו כלום בעולם, רק להתפלל בשביל עם ישראל. לסבול ולסבול ולסבול סבל בל יתואר. למה? כדי להציל ולהגן על יהודים. היה בלי משפחה, בלי ילדים, בלי כלום. הכול למען עם ישראל". אמר רבי יהודה זאב ליבוביץ לבורא עולם, "ריבונו של עולם אני סבלתי בשביל כולם, תרחם עליהם".
 
מספר שבועות לפני שנלקח לבית עולמו אמר רבי הודה זאב לרב אהרון שטרן, "אחרי מאה ועשרים שנה שלי יבינו אנשים מה עשיתי למענם. יחפשו אותי ברחובות וישאלו, "יהודה זאב איפה אתה?".
 
שאלתי את הרב שלום ארוש, "אז איך ננצל, מה צריך לעשות?" והרב אמר לי את מה שרבי זאב אמר כבר לפני שנתיים, בסעודת ראש חודש "לרחם! לרחם אחד על השני, לוותר אחד לשני. לעזור אחד לשני. והוא צעק בקול גדול: העיקר לא לצעוק על אף יהודי, לא להרים קול על יהודי, יהודי זה בן של מלך, יהודי זה בן של בורא עולם".
 
עולם חסד יבנה. על מצבתו הטהורה נכתב: "פ"נ רבי יהודה זאב ליבוביץ. עושה חסד לאלפים ולתומכי דאורייתא". זה המעט מיני ים, טיפה באוקיינוס, אשר ידוע על הצדיק הדגול. רב הנסתר על הגלוי וכנראה שגם לעולם לא נדע…
 
סעודת ראש חודש הייתה חשובה מאוד, ובפרט סעודת ראש חודש טבת שחל בחג החנוכה, אז היה עושה סעודה מפוארת וחשובה.
 
מצורפת הזמנה למסיבת חנוכה וראש חודש טבת, נר שביעי של חנוכה, לעילוי נשמתו הטהורה והקדושה של הצדיק רבי יהודה זאב ליבוביץ זכותו תגן עלינו, אמן.

 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רוחמה

א' טבת התשע"ה

12/23/2014

לקרא על צדיק ולרצות להידמות לו. זה כבוד השם יתברך

2. רוחמה

א' טבת התשע"ה

12/23/2014

3. רוחמה

ל' כסלו התשע"ה

12/22/2014

תודה רבה לאתר ברסלב ישראל תודה מקרב לב, על כל העשייה החיובית החיונית והכה ערכית למען עם ישראל ולכבוד השם יתברך. ברצוני לאחל לכם כשם שאתם מאירים את העולם באור יקרות, כך אור הצדיק יאיר עליכם וישפיע כפל כפליים בזה ובבא. אשריכם אתר ברסלב ישראל ולכל העוסקים במלאכת הקודש הזו ברוכים תהיו לשם. בברכת חג שמח ובהערכה רבה רוחמה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה