קאשי, להתעורר כבר!

החיים הם לא מה שהיו פעם. המרדף אחרי הזמן והעומס המתיש יכולים להפוך לחיים מלאי משמעות. איך? קאשי. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, מסבירה.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

מספרים על בדואי זקן שהלך לו לאיטו במדבר. באחד הימים עבר לידו ג'יפ חדש בצבע כסף מטאלי במהירות של טיל. הנהג, שראה את הבדואי הזקן מהלך לאיטו, החליט לעשות חסד בדרכו החוצה מן המדבר, עצר את הג'יפ והציע לבדואי טרמפ עד לאן שהוא צריך.
 
הבדואי עלה והם נסעו יחד עד שהגיעו ליעד. הנהג עצר להתרעננות ונכנס לאוהל, ואילו הבדואי התיישב על החול, עצם את עיניו ונשם לאט…
 
שעה עברה מאז. הנהג יצא החוצה והתפלא לראות עדיין את הבדואי הזקן יושב על החול. "למה אתה לא נכנס?" שאל בתמיהה.
 
"הגוף שלי הגיע מהר בגלל הג'יפ שלך, אבל הנשמה עוד בדרך, אני מחכה לה שתגיע…" השיב לנהג שנכנס מיד לג'יפ והמשיך את המסע המהיר שלו לאי שם.
 
* * *
 
נראה לי שיש סיבה לדאגה.
 
למה?
 
כי הטכנולוגיה הייתה אמורה לאפשר לנו זמן פנוי, חופש, התפתחות, צמיחה רוחנית, פיזית, כלכלית ומה לא?!
 
מאמרים נוספים בנושא:
טכנולוגיה  כשרה
אגודלים  מכורים
שורדי  הפייסבוק
הפייסבוק  האמיתי
המכורים
 
אבל מה קורה בפועל? זרם אדיר של מידע שוטף אותנו בלי הפסקה, חוויות פסיכולוגיות מהירות, חוויות תודעתיות מואצות והצפה רגשית בסדר גודל של צונאמי.
 
זה מה שקורה לנו.
 
אדם משתמש בטכנולוגיה החדשה ורק אחר כך מבין שזה משנה אותו. בעצם, את כולם כולל הילדים שלו.
 
פתאום אנשים נהיים עצבנים מאוד. פתאום יש הפרעות קשב וריכוז בממדים של מגיפה. ריבונו של עולם, מה קורה פה?!
 
ולא, אף אחד לא אמר לכם לעצור את הטכנולוגיה, כי אי אפשר לעצור אותה. אף אחד גם לא אמר לכם לחזור לחיות כמו בימי המערות (למרות שהחיים  במערה הם עסק הרבה יותר משתלם…)
 
מה כן?
 
קאשי.
 
מה?!
 
להתעורר ולזרוח.
 
קאשי, זו התעוררות וזריחה בשפה ההודית. התעוררות מהשגרה אליה נשאבנו והיכולת לפתוח באורח חיים מעט שונה, אך רב תוצאות.
 
ישנם כמה הרגלי חיים פשוטים שיכולים ליצור שינוי גדול. למשל, שימוש מושכל בטכנולוגיה יביא להתפתחות והתחדשות וימנע הפרעות קשב וריכוז, או הפרעות אחרות. לכן, טוב לשבת כל יום 10 דקות ולקרוא ספר. לשבת בשקט ולנשום, לשים לב לתנוחת הגוף ולהימנע ממניפולציות של פרסומות לחדור דרך המדיה. החזרה לפשטות מגבשת שליטה והתחזקות.
 
שינה מאוזנת אף היא דבר יעיל מאוד. הרגלי שינה קבועים וטובים משפיעים מאוד על הנפש. 7 שעות שינה זה האידיאל. שינה מרובה יכולה להעיד על דיכאון וחוסר תחושת חיים. העדר שעות שינה משפיע גם הוא לרעה, והפתרון פעמים רבות אינו כדורי שינה אלא פשוט לתקן את הרגלי השינה שלנו.
 
לפני השינה אפשר לעשות מנהג קבוע, למשל – תפילה  אישית או קריאת  שמע בעיניים עצומות, לאט לאט. אפשר להתקלח לפני שנכנסים למיטה, אפשר לנשום נשימות עמוקות ואיטיות במיטה. כדאי מאוד ליצור טמפרטורה מתאימה בחדר השינה. למשל, בגד השינה ומצעים מתאימים לעונה, כי כאשר חם מדי מתעוררים וזזים במיטה כדי להתאוורר, לקרר ולצנן מעט את גוף. אם קר מדי, מתעוררים וזזים במיטה כדי לחמם את הגוף. שמירת טמפרטורה מתאימה תאפשר שינה רצפוה ורגועה. מומלץ לישון בשעה קבועה גם אם מדי פעם יש חריגה.
 
רצוי מאוד לא לאכול בשלוש השעות של לפני השינה מזון המכיל סוכר, קפאין או אלכוהול, מכיוון שהוא גורם לתאוצה וערנות. עדיף תבשיל אחד של כוסמת או דגן עדין ויקרות מאוד או חיים.
 
מאמרים נוספים בנושא:
תברח  מהקופסה
קבוע, אבל בטוח!
כזאת גדולה?!
שמח כדי לחיות
מרשם  להצלחה
אמרו לקפוץ, אז קפצתי!
 
מתעוררים לפנות בוקר? מה עושים?
 
רצוי מאוד לא להסתכל על השעון, כי מיד מתחילות מחשבות כמו 'יש לי יום ארוך ועמוס, אני חייב להירדם…' 'עוד שעתיים בוקר, אני חייב לישון…' מחשבות כאלה מכניסות לחץ בגוף ודוחות את השינה. מה עושים? אפשר לנשום עמוק ולאט ואז לשקוע מחדש בשינה טובה. אפשר לספור מ-300 לאחור בקפיצות של 3, זה משקיט את המחשבות ומרגיע.
 
פעילות גופנית משפרת את השינה, עדיף לעשות אותה לא בסמוך לשינה מכיוון שהיא ממריצה ומעוררת. פעילות גופנית חשובה היא פעילות עם מודעות, קשר ומגע בתוך עצמך. אפשר לעשות יוגה, פילטיס, זן, טאי צ'י, צ'י קונג, אלה בטוחות ומועדפות.
 
תרפו. נשימות ומדיטציה משפרות את השינה. לא צריך בחדר שקט או מזרן, אפשר לעשות את זה גם בנסיעה ברכבת או בהמתנה בתור.
 
תזונה, שהיא נושא בפני עצמו עם מאמר (או יותר) המוקדש רק לה, אבל בכל אופן, יש לדעת שהמזון מכיל תרופות ותוספי מזון בטבעיות. יש במזון אנטיביוטיקה טבעית ושאר מינרלים חשובים. הביטול אינו מטלה או חגיגה.
 
אפשר לעשות טיפולים שונים, עיסוי, דיקור וכדומה, אלה מרפים מאוד את הגוף והנפש מכל המתחים.
 
אז כמו שאתם רואים, עם כמה הרגלים פשוטים, ותמיד ניתן להוסיף עוד צעד אחרי צעד, ישפרו את החיים בעידן בו קצב החיים מטורף ולא בריא. כך נשלב עידן מודרני ובריאות.
 
בקליניקה שלי שבצומת גוש עציון ובירושלים אנו שמים דגש ומדריכים כל אחד בתשומת לב בנושא מניעה וריפוי, על ידי שילוב כל הדרכים הללו. אנו ממליצים על טיפולי מגע, עיסוי ודיקור בקביעות, מדריכים על צעדים מעשיים לשינוי אורח חיים באופן מעשי, מלמדים תרגילי ספורט ומותאמים והדרכה תזונתית. כמו כן, מלמדים בקורס נקודתרפיה איך לחשוב ולהתנהל בחיי היומיום ממקום של שקט ונינוחות, ועדיין, לעשות כל מה שצריך בבית, בעבודה ובחברה. מדריכים גם למדיטציה יומית פשוטה ועמוקה.
 
זכרו, העומס המתיש יהפוך לחיים מלאי משמעות! הבריאות מתחילה מבפנים!
 
 
** *
עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנה – 050-5574065

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה