קדחת הבחירות

הבחירה האמיתית שלנו בחיים היא לא בקלפי, אלא בהחלטות היומיומיות שאנו מקבלים בחיים, ברגעים בהם אנו בחורים בין הטוב והרע, בגוף או בנשמה.

2 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

הבחירה האמיתית שלנו בחיים
היא לא בקלפי, אלא בהחלטות
היומיומיות שאנו מקבלים בחיים,
ברגעים בהם אנו בחורים בין
הטוב והרע, בגוף או בנשמה.
 
 
שיעור מאלף לחיים מלמד אותנו החכם באדם – שלמה המלך ע"ה, בספרו המוערך "משלי": "רבות מחשבות בלב איש, ועצת ה' היא תקום" (יט, כא). ואביו, דוד המלך ע"ה אומר בספרו שלו – "תהלים": "עצת ה' לעולם תעמוד…" (לג, יא).
 
כלומר,
 
מה שקורה בעולם זה לא מה שאנו עושים, אלא תוצאה של "עצת ה'" – רצון וציווי אלוקי.
 
כן, אני יודע. הרבה אנשים מתקשים לקבל את הנאמר לעיל. תנו להם את הבחירה בין שעה של תפילה אישית (התבודדות) ובין שעה של דיונים ופעילות פוליטית – לחתום על עצומות, לכתוב מכתבים, לשכנע את עמך ישראל שמה שיש להם להציע לך זה הכי טוב וכן הלאה – מתוך עשרים, הם יבחרו 19 פעמים לעסוק בפעילות פוליטית. למה? הגאווה האנושית גורמת לאדם תאווה לשלוט על הגורל והיעוד שלו. קשה מאוד ל"רוני הממוצע" לשייך את עצמו לעקרונות האמונה, כי האמונה אומרת שהבורא הוא בעל הבית, הוא זה ששולט, הוא המנהיג בבירה, ולא נשיא ארצות הברית או ראש הממשלה.
 
אבל האדם המאמין הוא לא "רוני הממוצע". המאמין יודע היטב את שלושה-עשר עיקרי האמונה של הרמב"ם, כשהראשון שבהם אומר: "אני מאמין באמונה שלמה שהבורא יתברך שמו הוא הבורא והמנהיג לכל הברואים, והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכלהמעשים".ואין יוצאים מן הכלל.
 
אתם יודעים מה זה אומר? שהבורא הוא זה שיקבע מי יהיה נשיא ארצות הברית בבחירות שיתקיימו ב-6 בנובמבר. וזה גם אומר שהבורא הוא זה שיחליט ויקבע מי יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל בבחירות שיתקיימו ב-22 בינואר 2013. וזה גם אומר שכל פעילות פוליטית היא בזבוז זמן (שלא נדבר על כסף).
 
רבי ומורי – הרב שלום ארוש שליט"א, מתרחק מפוליטיקה. הוא לא מדבר שום דבר שעוסק בפוליטיקה, לא חושב ולא פועל בכיוון. הוא מנחה אותי, כמו את כל תלמידיו, לנהוג כמותו. לפני הבחירות האחרונות בישראל הוא הורה לתלמידיו: "אל תבזבזו זמן יקר וחשוב על שיחות ודיונים פוליטיים, על הבחירות או על תעמולת הבחירות. פשוט, ברגע המתאים לכם, לכו לממש את זכות הבחירה וחזרו לעיסוקיכם".
 
אם אתם רוצים להשפיע על אירועי העולם עשו פעולה אחת חשובה – תתפללו! התפילה הופכת את האדם לשותפו של הבורא בבריאה. ואם אתם לא מרגישים שהתפילה שלכם מזיזה הרים, אז בראש סדר העדיפויות שלכם צריכה להיות מטרה חשובה לא פחות – לחזק את האמונה.
 
לבורא עולם באמת לא אכפת באיזו מפלגה אנחנו בוחרים. הבחירה האמיתית שלנו בחיים היא לא בקלפי, אלא בהחלטות היומיומיות שאנו מקבלים בחיים, ברגעים בהם אנו בחורים בין הטוב והרע, בגוף או בנשמה.
 
אני לא יודע במי אתם עומדים לבחור, אבל את הקול שלי אני בהחלט מעניק לאמונה. בורא עולם עושה את עבודת ניהול העולם על הצד הטוב ביותר, ושיקום האחד שיאמר שהוא עשה את זה טוב יותר ממנו…
 
ואני איתו – כשהוא מנהל את העולם ואני משתדל לעשות את הטוב ביותר מצידי במילוי המשימה שלי כאן.
 
הדרך הטובה היא להשתמש ביום הבחירות לתפילה אישית ולימוד מתוק. וכן, גם לממש את זכות הבחירה, אבל הכי מהר שאפשר. בואו נשים את כל ההתלהבות שאנו משקיעים בדיונים ובשיחות על הבחירות בתפילה, על הדברים החשובים בחיים. השכר לא ניתן לשיעור.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. יונתן

ט' שבט התשע"ג

1/20/2013

במי לבחור – אני נורא מבולבל? אני רוצה לתת את הקול שלי למי שהרבים אומרים להצביע אני מבין שהרב עובדיה אומר שס והרב ברלנד אומר ג' ואני לא יודע למי להצביע. ויתרה מכך החברה שלי מארגנים טיול לקברות צדיקים בדיוק ביום של הבחירות כך שאם אני הולך איתם אז אני בכלל לא הולך להצביע. מה לעשות להצביע לא להצביע, ואם להצביע אז למי?

2. יונתן

ט' שבט התשע"ג

1/20/2013

אני רוצה לתת את הקול שלי למי שהרבים אומרים להצביע אני מבין שהרב עובדיה אומר שס והרב ברלנד אומר ג' ואני לא יודע למי להצביע. ויתרה מכך החברה שלי מארגנים טיול לקברות צדיקים בדיוק ביום של הבחירות כך שאם אני הולך איתם אז אני בכלל לא הולך להצביע. מה לעשות להצביע לא להצביע, ואם להצביע אז למי?

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה