רוחניות בנעלי בית

אתה לא צריך להיות איש גדול כדי להתחיל משהו, אתה צריך להתחיל משהו כדי להיות איש גדול. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, על רוחניות בנעלי בית.

2 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 17.03.21

מכירים את התופעה הזו, שקוראים משהו כמה פעמים, ופתאום, בפעם העשירית מבינים משהו חדש?
 
זה בדיוק מה שקרה לי כשאמרתי את סדר עבודת הכהן הגדול ביום הכיפורים. את התפילה הזו אמרתי כבר למעלה מ-54 פעמים. נדמה שזה היה בגיל 7 או 8 שאמרתי אותה בפעם הראשונה, והבנתי ש… הכהן הגדול פשט בגדי זהב ולבש בגדי לבן שוב ושוב, טבל והיזה דם, שעירים, מחתה וכל מיני מעשים בעבודתו הקדושה. ובסוף בסוף: לבד בגדי עצמו וליוו אותו כולם לביתו ביום טוב.
 
למה אני נזכרת בזה עכשיו? כי בסוף מעשי התיקון והתשובה – שלנו, בסוף הרצון הוא שלנו להיות טובים יותר. זו סיבה מספיק טובה ללבוש את בגדי עצמנו, להיות אך ורק עצמנו.
 
מאמרים נוספים בנושא:
אני, כי זה הכי מקורי
מפתח מאסטר  לחיים
בדיוק  בשבילי
 
אנשים אוהבים ללבוש את בגדי עורך הדין, איש ההייטק המצליח, החלוק הלבן של הרופא, בגדי רב או מפקד, זמר או שחקן, או כל לבוש אחר. אבל בסוף היום, הכהן הגדול ביום הכי גדול וקדוש בשנה מבטא את היעד – ללבוש את בגדי עצמו! להיות עצמו בכל תפקיד שיעשה ובכל מקום שיהיה. פשוט, להיות אני.
 
ועוד משהו, הוא היה חוזר הביתה! כן, כי את הרוחניות מביאים הביתה!
 
לפעמים אנחנו רואים אנשים שלומדים ומבינים תובנות גבוהות מאוד, אנשים שהולכים לסדנאות בתחום הרוחניות והמודעות העצמית. אין שום תועלת בידע הזה, אלא אם כן האדם משתנה לטובה! אם נפשו מתעדנת והליכותיו נעשות נעימות. אין שום חשיבות לחכמה הרוחנית הזו, אלא אם כן הוא מתנהג בביתו שלו כפי שלמד.
 
ישנם אנשים שמחוץ לבית מתנהלים כמו ב"מחלקת רושם". הם מאוד נחמדים לסובבים אותם, רגועים, תורמים ומסייעים. בכל מקום בו יקבלו "מחיאות כפיים" ויהיו במרכז הבמה הם יודעים להתנהג נפלא. אבל, וכאן יש אבל גדול, כשהם חוזרים הביתה, אוי כמה שהם עייפים פתאום, אין להם כוח לתת לבני הבית או לבן/בת הזוג, וזה עוד בלי להזכיר את הקמצנות שלהם בסבר פנים יפות, בחיוך או מילה טובה.
 
לתפילה המתוקה על סדר עבודתו של הכהן הגדול יש מסר מתוק וגדול: רוחניות היא דבר "קל" בסביבה רוחנית, או בכזו שמקבלים הערכה. למשל, בישיבה, קהילה או מקום ללא התמודד. אבל החכמה היא – רוחניות בבית. אחרי שהוא חוזר לביתו. לנעלי הבית שלו. הגדולה היא להיות במצבי חיים לחוצים וקשים או השכיחים והיומיומיים כשאנחנובבית! במקום הכי טבעי שלנו, עם הבגד הקל ונעלי הבית שלנו ושם להתנהג נכון.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
לא ביום אחד
משובחים כמו גרגירי קפה
אם תרצה, תרים גם משקולות
 
תארו לעצמכם אדם נחמד וחביב לכל חבריו, למד וקרא ספרי מוסר או ניו-אייג', אבל בבית הוא משתלט/מתפרץ/מתעצל/מקטר/מתלונן (וזו רשימה חלקית…)- איך זה נראה? איזה אבסורד, נכון?
 
אם מתבוננים על לוח השנה, אז אנחנו לא רחוקים מתחילת השנה וזה זמן נפלא לשנות את התפישה בראש. זה זמן מקסים ליישם את כל ההחלטות שהחלטנו וקיבלנו לקראת השנה החדשה (וידוע שחודש מרחשון הוא חודש בו אנו מקבלים את השפע, אחרי חודש תשרי בו הכנו את הכלים לקבלתו). זה זמן מתאים ללמוד משהו שיהיה גם רוחני וגם מעשי. זמן מיוחד להכניס הביתה רוחניות מעשית.
 
אני מזמינה אתכם להצטרף לקורס נקודתרפיה בהנחייתי. לא מיסטיקה, לא מילים גבוהות, אלא אמת המעוררת את הטוב ההולך והגדל שבתוכנו ושניתן ליישם בחיי היומיום בבית. השינוי קורה בהדרגתיות, כי כולנו יודעים ששינוי לא קורה ביום אחד ולכן זו בדיוק הסיבה להתחיל עכשיו.
 
 
** *
עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנה – 050-5574065

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה