שחררו אותם!

רגש מודחק שלא בא לידי ביטוי הוא מסוכן! עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, על הסכנה הטמונה ברגשות המודחקים. שחררו אותם ותהיו משוחררים!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 17.03.21

כעס הוא חומצה שיכולה להזיק לכלי שבו היא נתונה, יותר מאשר לכל דבר שעליו היא נשפכת" (מארק טווין).

 

דמיינו לעצמכם מערכת אשפה בעיר גדולה אליה זורקים מזון מקולקל ועודף. ככה זה גם בגוף, תאי הגוף זורקים רעלים, חיידקים ועודפים. וכמו משאית האשפה שבאה לפנות את הזבל, כך מערכת החיסון מפנה את הזבל מהתאים בגוף. כמו משאיות האשפה שמפנות את הזבל לאתר מיוחד בו הזבל ממוין, ממוחזר או נזרק, כך עושה גם המערכת החיסונית שלנו – לוקחת את הזבל לאתר מיוחד – לכליות או לכבד, כדי לזרוק או למחזר. כשיש שביתה של עובדי התברואה ואין פינוי אשפה הזבל מצטבר וחוסם רחובות שלמים, וזה עוד בלי להזכיר את הריח הנורא. כך גם קורה בגוף האדם כשמערכת החיסון לא מפנה את האשפה, יש הצטברות וחסימה של כלי הדם, של המעיים, דלקת או גידול. אך עם טיפול נכון וטוב, נסיר את החסימה וגם את הגורם לחסימה.

 

פרק ראשון: גם קצת בריא זה בריא

פרק שני: אחרי החושך בא האור!

פרק שלישי: רק כשכואב?

 

דרך חמישית: שחרור רגשות מודחקים

 

אמונת היסוד וההסבר לכל מחלה בגישה אלטרנטיבית הם: מחלה היא חסימה פיזית, רגשית או רוחנית. תנועה רציפה של הנ"ל היא הדרך לריפוי. תנועה ללא הגבלה וללא הפרעה ברמה פיזית, רגשית רוחנית – היא מצב של בריאות. בזמן מחלה, המטרה היא לזהות את החסימה ולשחרר אותה בכל רבדיה. ברובד הפנימי יש מחשבות ורגשות שיוצרים חסימה, כלומר מחלה.

 

רגש מודחק, שלא בא לידי ביטוי ולא עולה מתת ההכרה להכרה  הוא מסוכן! רגש שלישי וגם רגש חיובי מודחק – שאינו מודע, גורם לחסימה! מתח, כעס, פחד, אשמה, עצב, וגם שמחה ואושר היסטוריים ונוסטלגיים – מסוכנים ומחלישים את מערכת החיסון שלנו!

 

רגש מהעבר שמנהל אותנו בהווה אינו בריא ומגביר סיכון למחלות. גם רגש מהסוג הזה מחליש את המערכת החיסונית שלנו. מאגר גדול של רגשות יכול לגרום להתפרצות או לשיתוק עקב "כיבוי" המערכת החיסונית.

 

הבעיה העיקרית היא, שרגש מודחק מנהל אותנו, יוצר סטרס ודחק, מצבי רוח ופחדים. מכיוון שהוא מודחק ואינו גלוי, איננו יכולים לראותו ולטפל בו. לכן, טוב לזהות את הרגשות המצויים בתת ההכרה כדי שלא ינהלו אותנו ללא שליטה ובקרה. שחרור רגשות מודחקים אינו משימה קלה, בעיקר בגלל שאיננו מודעים לרגשות שבנו.

 

חמש דרכים לשחרור רגשות מודחקים:

 

דרך א – טוב לנהל יומן ובו רישום מחשבות ורגשות. רצוי לרשום בצהריים וגם לפני השינה, במשך שבועיים-שלושה, את האירועים הרגשיים שקרו באותו יום (חיוביים וגם שליליים). לאחר מכן, רשמו מה חשבתם רגע לפני שהרגשתם את הרגש. לרוב, יתגלה משפט או מחשבה שהם "תבנית התנהלות" הגורמים לחסימה. למשל, אדם שמרגיש כעס ומתפרץ, יגלה שלפני ההתפרצות הייתה לו מחשבה של 'אני כישלון, שום דבר לא מצליח לי…' אדם שמרגיש עצב או דיכאון, יגלה שהמחשבה שעברה לו לפני שהרגיש כך הייתה 'אף אחד לא אוהב אותי, איני מוערך ואיני אהוב…' אדם שמרגיש פחד יגלה שהמחשבה שעבר בראשו היא, 'העולם מסוכן ואינו בטוח עבורי…' הריפוי היה בשחרור המחשבות הללו. טוב ורצוי לעשות זאת בעזרת מטפל.

 

מאמרים נוספים בנושא:

תסמונת המחלה הממהרת

הנכס הכי יקר שלנו

קאשי, להתעורר כבר!

מרשם להצלחה

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

האזורים הכחולים

לאכול כדי לחיות

אל תגיד מחר

אם תרצו לחיות, הדיאטה תצליח!

 

דוד קראוס – יועץ ומטפל ליחיד ולזוגות

 

דרך ב – הכינו רשימה של הרגעים "הקשים" מבחינה רגשית. ערב אחד או בוקר, הקדישו זמן וכתבו את האירועים ה"טעונים" והכואבים לכם מהעבר. נסו לכתוב אירועים מהעבר הרחוק שלכם ככל שתוכלו להיזכר. כשתסיימו, או ביום אחר, התבוננו והעלו כמו סרט את האירועים, אחד אחרי השני. מומלץ להכין קופסת טישו גדולה… לבסוף, קרעו וזרקו את שכתבתם.

 

דרך ג – סליחה היא דרך לשחרר מחשבות והרגשות תקועות שמביאות איתן טינה, כעס, עלבון, תחושת דחייה, פחד ועוד. תרגלו בכל יום סליחה למישהו. תרגלו סליחה על דברים פעוטים או ענקיים. אל תשכחו לסלוח גם לעצמכם!

 

דרך ד – השתתפו בסדנאות שיביאו לכם רוגע ושחרור סטרס. סדנאות עם הרפיה ומדיטציה.

 

דרך ה – לכו למטפל שיסייע לכם לשחרר מתח וסטרס באופן קבוע. עיסוי, תרגילי נשימות, טלטולים וכל שיטות המגע והנשימות מתאימות.

 

המסר העיקרי הוא – רגשות צריכים לזרום בתוכנו. נרגיש כל רגש שמופיע, חיובי או שלילי. נבטא את רגשותינו (חיוביים או שליליים) בפני עצמנו, בן/בת הזוג או חבר טוב ואמיתי. לא נדחיק, לא נכניס למרתפים ולא נקבור את הרגשות שעברו בנו.

 

איננו אמורים להיות מאושרים כל הזמן, כל רגע יהיה הזדמנות לחוויה רגשית חדשה!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה