שמונה סיבות לומר תודה

הדרך אל האושר עוברת דרך ארבע אותיות – תודה! ולא שאין יותר, אבל דניס רוזן נותן לכם שמונה סיבות עיקריות לומר תודה כל יום לפתוח את שערי השפע.

4 דק' קריאה

דניס רוזן

פורסם בתאריך 04.04.21

לא שאין יותר משמונה סיבות לומר תודה, יש לפחות מיליון ואם תרצו גם יותר, ככה בלי לספור, דברים שצריך להודות עליהם. ואתם יודעים מה, אפילו אם יש רק דבר אחד – צריך להודות עליו אינספור פעמים ביום, קל וחומר כשלרשימת התודה מצטרפים עוד ועוד דברים שהם מתנות חינם ממש.

 

ובימים אלה, ימי בין המצרים, תקופה לא קלה לעם ישראל בה אנו מבכים ומצטערים על חורבן בית המקדש, אנחנו צריכים להודות יותר מתמיד, לעשות בדיוק את הדבר ההפוך שהוביל לקיומם של ימים אלה, אותה בכיית חינם של עם ישראל בגלל דיבת המרגלים על ארץ ישראל לפני יותר מאלפיים שנה בימים בהם היינו במדבר.

 

"אתם בוכים חינם? אתן לכם סיבה לבכות באמת!"

 

אתם מבינים, נכון? תלונתיות, בכיית חינם, כפיות טובה ושות' – כל אלה חונקים את צינור רחמי השמים עלינו. ומצד שני, אין דבר יותר גדול שמעורר רחמי שמים ופותח את כל השערים בפני האדם כמו התודה! הרב שלום ארוש מלמד אותנו בשיעוריו ובספריו, ובעיקר בספר משנה החיים שעריו בתודה, שעם אימוץ גישת התודה בחיים על הכל, כולל הכל!, אנחנו סוללים דרך לגאולה מתוך בור הגלות בו אנו חיים ובכך לסיים את הסבל והייסורים שאנו חווים יותר מאלפיים שנים.

 

אם בכל זאת קשה, למרות שזה הדבר הכי נעים וכייפי שקיבלנו – לומר תודה, הנה שמונה סיבות למה לומר תודה כל יום ובקלי קלות:

 

תודה מעוררת רחמי שמים – את זה אפשר לראות בצורה ברורה מאוד בחיי היומיום שלנו. כשאדם מודה לנו מכל ליבו על דבר שעשינו בשבילו או נתנו לו, אנחנו רוצים לעשות בשבילו עוד, ולתת לו עוד. וההיפך? כשמישהו כפוי טובה אלינו הוא מוציא לנו את כל הרוח מהמפרשים ואת החשק לעזור או לתת לו. תבדקו, תגלו שזה כל כך אמיתי.

 

מאמרים נוספים בנושא:

רק מילה אחת

תודה, לא יותר מזה

אז זהו, תודה

תודה. הכי פשוט.

יש לי טרשת נפוצה, תודה.

זה כואב, אבל תודה!

תודה, אבא!

עושים מסיבה מהתודה

…ועת לומר תודה

 

תודה על הכל, יניב בן משיח

 

 

בדרך שאנחנו בוחרים ללכת מוליכים אותנו – חז"ל (בגמרא) מלמדים אותנו שבדרך שאדם בוחר ללכת בה – מוליכים אותו! אם אנחנו רוצים להאמין שהכל לטובה ולטובתנו הנצחית, לפי כללי האמונה, אז המציאות באמת הופכת למשהו טוב עבורנו. כשאדם מודה לבורא עולם על הכאב, או כל דבר שנראה בעיניו כ'רע', הקב"ה אומר, "אה, על זה אתה אומר תודה? הנה, עכשיו אתן לך סיבה מספיק טובה לומר לי תודה!"… במילים אחרות, כשמודים לבורא עולם אנחנו עושים משהו לא טבעי בכלל. הקב"ה מגיב על ידי ביטול הטבע, חוק טבע מעצבן – כפיות טובה, ועושה איתנו ניסים, מושיע אותנו ומעלה אותנו מעל הטבע.

 

וההיפך? אם אדם חושב שיש רע בועלם הזה, אז הוא מונהג לפי האמונה שלו, והרע לא רק שהופך מוחשי אלא נהיה גרוע יותר.

 

כל העולם נברא כדי שנאמר לו תודה – הקב"ה ברא את היקום כולו כדי שאנחנו – בני אדם בשר ודם, נאמר לו תודה (כפי שאומר הרמב"ם, פרשת בא). לכן, אדם שמודה לבורא עולם ממלא את מטרתו ומטרת כל הבריאה כולה. הוא גורם לעצמו להיות ראוי לניסים ונפלאות של הבורא, והוא יזכה לישועות גדולות.

 

אם אין לנו תלונות, גם לבורא עולם אין תלונות – הרבי מסלונים מסביר, שכאשר לאדם אין תלונות על הדרך שהבורא מנהיג אותו ומוביל את חייו, למרות שנסיבות חייו לא תמיד מענגות, גם הקב"ה לא מתלונן על האדם הזה, למרות העובדה שהוא מועד במעשיו. מצד שני, אם אדם מתלונן על כל אי נוחות קטנה בחייו, אז הקב"ה גם כן מלונן על כל מעידה קטנה שהוא עושה.

 

תודה – זה אומר שאני לא יכול בלי עזרה משמים – הכרת הטוב ואמירת תודה לבורא עולם במהותן – הן הודאה שאדם לא יכול להצליח בלי עזרתו של הבורא, בלי עזרה משמים. בכל פעם שאדם אומר תודה לבורא עולם הוא מודה באופן עקרוני שהוא לא יכול בלעדיו. וזה משהו שמאוד מקרב אותנו לאמת – לאין עוד מלבדו! החיבור של האמונה והענווה הופך את האדם לכלי שמסוגל להכיל את האור האלוקי והשפע השמימי.

 

תודה זה שמחה! – על ידי שאנו מבינים שכל הטוב שהקב"ה עושה בשבילנו אנחנו, למעשה, מנטרלים את כל העצבות והדיכאון. תודה מעניקה לנו שמחה! אנשים שאומרים תודה אף פעם לא מרירים! ומצד שני, אנשים מרירים לעולם לא יכולים לומר תודה, ולעולם אינם מכירים טובה למי שמטיב איתם. הם מתמקדים במה שהם לא אוהבים, אפילו אם מדובר במשהו קטן ושולי, קל וחומר אם זה משהו גדול.

 

תודה – פוליסת ביטוח הכי טובה ויעילה – רוצים פוליסת ביטוח הכי טובה בעיר? אמרו תודה לבורא עולם על כל מה שיש לכם. כשהקב"ה רואה שאנו מודים לו ומכירים טובה על כל החסדים שהוא עושה איתנו, גם על זמנים קשים ומאתגרים, הוא יעצים את החסדים שלו איתנו ויעשה עוד ועוד דברים נפלאים עבורנו. רבי נחמן מברסלב אומר, כי ככל שאדם מודה לבורא עולם כך הקב"ה נותן לו עוד ועוד סיבות להודות עליהן. ובינינו, מי לא רוצה?

 

התפקיד שלנו הוא להכיר בבורא העולם כמלך – מה קורה כשעם ישראל, השליחים של בורא עולם עלי אדמות, הם אנשים עצובים ומדוכאים? האם זה משפיע על המלך? האם תלונות ובכייה על כל דבר – קטן וגדול, מגלה את מלכותו או את כבודו של המלך? ממש לא!

 

עבודת השם היא אך ורק בשמחה ועם הכרת הטוב ואמירת תודה על הכל כל הזמן, ובעיקר בזמנים שקשה לנו. הכתירו את המלך והחישו את היום בו מלכותו תתגלה – זה המניפסט החזק ביותר שלנו!

 

זכרו! התרופה לבכיית חינם היא להודות לבורא עולם כל הזמן!

 

אז קיבלתם פה שמונה סיבות מספיק טובות (מתוך אינספור) שנמצאות בהישג ידינו ופינו. הרב שלום ארוש אומר שכדאי לנו לקרוא כל יום דף אחד מהספר שעריו בתודה, ואת מה שלמדנו ניקח אל התפילה האישית ונבקש מבורא עולם שיעזור לנו לזכור, להפנים וליישם זאת בחיינו. כך נוכל לפתח את אומנות וגישת התודה בחיינו. ואז, חכו ותראו אילו שינויים נפלאים יתרחשו בחייכם, אילו אנשים חיוביים ומלאי שמחה תהיו!

 

כי כל תודה היא עוד אבן על שביל החיים בדרך לגאולה הפרטית שלנו, של כלל עם ישראל והעולם כולו.

 

"בואו שעריו בתודה, חצרותיו בתהילה" (תהילים, ק). השערים מתייחסים אל הר הבית, ואילו החצרות לחצרות בית המקדש. ובזכות הגישה החיובית והכרת הטוב שלנו יהי רצון שנזכה במהרה להיכנס אל חצרות בית מקדשנו, שיבנה במהרה בימינו אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. דרור אלעני

כ"א תמוז התשע"ז

7/15/2017

בולשיט ענק של רבנים חסרי אונים. מי אנחנו שנבקש ממנו טובות ערך מרחיקות אותי מהאמונהCc

תסבירו לי דבר אחד רבנים חכמי תורה, למה אבל למה? אתם חושבים שאלוקים יודע כול שברא את עולמנו זקוק להוכחות כאלה ואחרות מאפסים כמונו לעומתו. אלוקים הוא גלקסיות שלמות, הוא עץ הפרי כמו עשב השדה . מי אנחנו שמתימרים לבוא בפניו ולהציג מעלותינו ? מיאנחנו האפסים שצריכם בכלל לעמוד בפניו לולהתפלל בשבילו. אנחנו גרגירי אבק עבורו. בגדולתו – מלך מלכי המלכים הוא זקוק לחיזוק לתמיכה? אנחנו עושים ההפ ומקטינים את עוצמתו האין סופית האדירה. מי אתם שתתפללו אליו? באיזו זכות ניתנה לכם בכלל לפנות אליו ועוד להיותחוצפנים ללב

2. דרור אלעני

כ"א תמוז התשע"ז

7/15/2017

תסבירו לי דבר אחד רבנים חכמי תורה, למה אבל למה? אתם חושבים שאלוקים יודע כול שברא את עולמנו זקוק להוכחות כאלה ואחרות מאפסים כמונו לעומתו. אלוקים הוא גלקסיות שלמות, הוא עץ הפרי כמו עשב השדה . מי אנחנו שמתימרים לבוא בפניו ולהציג מעלותינו ? מיאנחנו האפסים שצריכם בכלל לעמוד בפניו לולהתפלל בשבילו. אנחנו גרגירי אבק עבורו. בגדולתו – מלך מלכי המלכים הוא זקוק לחיזוק לתמיכה? אנחנו עושים ההפ ומקטינים את עוצמתו האין סופית האדירה. מי אתם שתתפללו אליו? באיזו זכות ניתנה לכם בכלל לפנות אליו ועוד להיותחוצפנים ללב

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה