תגשימו חלום

רוצים להגשים חלומות? להפוך השראות לדבר האמיתי? אין שום טריקים ותרופת 'הוקוס פוקוס' לעשות את זה, רק דבר אחד. הרב שלום ארוש על הסוד שכולם יודעים.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 17.03.21

נפגשתי לא מזמן עם מישהו שביקש עצה להיות שמח. אמרתי לו שמצוות התשובה והשיחה עם בורא עולם במילים שלנו, כלומר התפילה האישית (התבודדות, כפי שמסביר רבי נחמן מברסלב) במשך שעה אחת לפחות ביום יהפכו אותו לאדם שמח ומאושר.

 

אין שום טריקים ושום תרופת 'הוקוס פוקוס' להשיג את מה שאנחנו רוצים בחיים, בעיקר את האושר והשמחה המיוחלים. מי שלא טעם עדיין את טעם החיים האמיתי, את טעמה של התפילה האישית לא יכול להבין בכלל על מה מדובר, וזה בלתי אפשרי להיות שמח בלי לחוות את מצוות התשובה, ההתעלות הרוחנית, החרטה על הדברים הלא טובים שעשינו וההתנקות מהם, להוריד את הנטל המכביד הזה מעלינו ואת העצבות שבאה בעקבותיהם.

 

רבי נחמן מברסלב הבטיח הבטחה מדהימה לאלה שידברו עם בורא עולם על בסיס יומיומי. הנה המכתב האישי שכתב לכל אחד מאיתנו:

 

לכם, תלמידיי היקרים והאהובים!

 

אני קורא לכם ומבקש מכם לעצור כל יום לפחות כמה דקות ולהקשיב למילים שלי, כי אני מדבר על טובתכם הנצחית. דעו שפעלתי רבות ועבדתי קשה מאוד ברוחניות לקרב כל אחד מכם אלי, כי אתם בוודאי מרגישים את הניסים שנעשו אתכם לתועלתכם.

 

אני מאיץ בכם לא לאפשר לאף אחד להוליך אתכם שולל, ושאתם לא תעשו את זה לעצמכם. כבר שמעתם בוודאי, ואתם מבינים, שהדרך בה אני עוזר למתקרבים אלי לתקן את נשמתם היא אך ורק על ידי התפילה האישית, ההתבודדות, שהם מקדישים זמן לעצמם בו הם יכולים לשפוך את ליבם לבורא עולם, ולבקש ממנו כל מה שהם צריכים – ברוחניות ובגשמיות, ולהתוודות בפני השם על כל חטאיהם – בשוגג או בזדון.

וגם, להודות לבורא עולם על כל הטוב שהוא עשה איתם ברוחניות ובגשמיות. וזה משהו שפעלתי אצל השם יתברך: שאם אדם יעמוד לפניו כל יום לפחות שעה בהתבודדות, השיחה האישית, גם אם אין לו שום התעוררות רוחנית או לא יכול לומר אפילו מילה אחת, אלא שהוא רק מכריח את עצמו לכסוף לדבר עם השם, הוא יזכה בכל הטוב ולא יהיו עליו שום דינים קשים, כי נשמתו תהיה מתוקנת!

 

מאמרים נוספים בנושא:

מחשבים מסלול

יצאתי לחפש את עצמי

רק חצי שעה

עזוב הכל, זאת השעה שלך

חברתי התפילה

קבוע, אבל בטוח

קפה עם מלאכים

החבר הכי טוב

הכלים שאלוקים נתן לי

שיחה עם אלוקים

אלוקים, אפשר שאלה?

 

ולא רק זה, אלא שכל העולמות העליונים תלויים בו, מאז בריאת אדם הראשון ועד לביאת המשיח, יתוקנו גם כן, כי דבר אמיתי שאין עליו עוררין ואני ערב לכם על זה!

 

על החתום, רבי נחמן מברסלב.

 

מבטיח שנצליח!

 

רבי נחמן מברסלב גם מבטיח לנו, שכל אדם שיקדיש לפחות שעה אחת ביום לתפילה האישית, יזכה להצליח לתקן את נשמתו. לכן, אם אדם רוצה הבטחה לאריכות ימים ולזכות שאחרי חייו בעולם הזה הוא יגיע לגן עדן, ועוד הבטחות רבות ונפלאות, הוא צריך להקדיש שעה אחת ביום לתפילה האישית כל יום, בלי שום הנחות!

 

המרכיב העיקרי בתפילה האישית הוא, לשמור לעצמנו שעה אחת ביום לדבר עם הבורא. וככל שאדם מרגיל את עצמו במעלה הנפלאה הזו, עליה אמר רבי נחמן מברסלב – "התבודדות היא מעלה עליונה מן הכל", זה יהיה לו קל עם כל יום שיעבור.

 

התפילה האישית צריכה להיאמר בשפה שלנו. דברו עם בורא עולם בצורה הכי טובה שאתם יכולים לבטא את עצמכם. שפכו לבבכם בפניו ושתפו אותו בכל החלומות שהייתם רוצים להגשים, בכל ההשראות, הרצונות, ממש כמו בשיחה עם החבר הכי טוב שלכם. אל תהיו רשמיים, מתנשאים ואל תנסו להרשים. דברו בטבעיות. בשפה שלכם בה תוכלו לבטא את עצמכם הכי טוב.

 

דיבור פשוט עושה עבודה טובה, כי רבי נחמן אומר שזו המעלה העליונה מן הכל! דברו בפשיטות בכל מקום שתרצו – בחדר, במרפסת, בשדה – העיקר שתהיו לבד – אתם ובורא עולם, מבלי שאף אחד יפריע לכם. שתרגישו הכי חופשי ונוח. ספרו לבורא עולם הכל, בקשו ממנו הכל, ובעיקר – שיקרב אתכם אליו, ותזכו בכל הברכות שיש בעולם.

 

בשעה היקרה והנפלאה הזו דברו על כל מה שחוויתם ב-24 השעות האחרונות – התוודו, אמרו תודה, ואם אתם מרגישים שאתם מסוגלים אז גם קבלו על עצמכם קבלות שאתם יכולים לעמוד בהן, קטנות ופשוטות שיהוו עבורכם קרש קפיצה. כדאי לקבל דברים לפרק זמן מסוים, ובסיום הזמן לקבל דבר נוסף. אל תעמיסו על עצמכם, אל תרדפו את עצמכם, אל תלקו את עצמכם! פשוט, היו מי שאתם. זו שעה יקרה מאוד שמהווה מיני יום כיפורים – היום בו הקב"ה מכפר לנו על הכל.

 

כך זוכים לקיים את מצוות התשובה, לצמוח ברוחניות שלנו ולפתח את הקשר הכי מדהים שיכול להיות עלי אדמות – הקשר עם אבא שבשמים.

 

הנה מספיק סיבות טובות לא לאפשר אפילו ליום אחד לעבור בלי לדבר עם אבא שבשמים.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רחלי יום טוב

י"ז טבת התשע"ח

1/04/2018

תודה

תודה רבה!

2. רחלי יום טוב

י"ז טבת התשע"ח

1/04/2018

תודה רבה!

3. מזל

י"ז טבת התשע"ח

1/04/2018

תודה

תודה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה