365 ימים בלעדיך

"שנה עברה, 365 ימים בלעדיך..." רוחמה אפרתי עם תובנות מפנקס הלב שנשבר לרסיסים ונאחה אחרי אובדן כואב, על ההתמודדות והתודה שבאה מעומק הלב.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 04.04.21

אמא יקרה ואהובה שלי,

 

שנה! שנה שלמה עברה – 365 ימים, שהם 12 חודשים, 52 שבועות, 8,760 שעות, 525,600 דקות מאז לכתך מאיתנו.

 

וכן, אני סופרת! למה? כי זה עדיין קשה, כי את יודעת, יש את העקצוצים שעושים קצת עצוב בלב…

 

ביום ט"ז חודש מנחם אב תשע"ו החזרת את נשמתך הטהורה לבורא העולם, כי כך גזרה חוכמתו יתברך.

 

ואת יודעת מה, אמא? השנה למדת המון: התרסקתי לרסיסים, נפלתי בעוצמות בל יתוארו וגם קמתי ועמדתי על הרגליים! השתדלתי תמיד להרים את הראש ולבקש את עזרתו הנדיבה והרחומה של בורא העולם, כי באמת, לולא האמונה ההתרסקות חלילה הייתה עלולה להיות טוטאלית.

 

וכך, חשבתי לעצמי עם הרבה תהיות, תהפוכות ובניית כלים – שאדרבה, אין יותר יפה מזו השעה לומר תודה:

 

תודה רבה לך בורא העולם שזכיתי באמא כזו נפלאה, מקסימה, מתוקה, עדינה עם דרך ארץ ויראת שמים.

 

תודה על כל מי שהיית בשבילי ועבורי.

 

תודה שהיית תמיד שם בשבילי גם כשהבחירות שלי לא תמיד היו מי יודע מה.

 

ותודה, שהיית אמא למופת שלא יכולתי לבקש אמא טובה יותר ממך, את הכי הכי שרק יכולתי לזכות בה.

 

ואמא, זאת גם הזדמנות מצוינת לומר לכל אותן בנות ואימהות שיידעו להעריך אחת את השנייה, כי זה בהחלט לא מובן הקשר שיש לכן, והחיים בכלל על פני האדמה הם לא דבר מובן מאליו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

להתמודד עם אובדן

מכתב פרידה

רק לכבד

אבא, תשמור עליהם

דברים שלא חווים כל יום

הפרידה מאמא

הפרידה מאבא

ואולי הפרידה תהיה קלה?

החיים של בריאן

גם כי אלך בגיא צלמוות

מעבר לחיים

יש חיים לפני המוות

דברים שלא חווים כל יום

האומץ לבכות

להתמודד עם אובדן

 

והנה מגיע גם הדובדבן שבקצפת, למי שמגיע הקרדיט הכי גדול ואת מלוא התודות, הלוא הוא בורא עולם בכבודו ובעצמו, שלך אני רוצה להודות באופן אישי שזכית אותי באמא נפלאה, תומכת, חמה, אוהבת, עדינה, רגישה וסופר מיוחדת! טובת לב שאוהבת שלום, ושהילדים שלה היו הנכס הכי יקר לה עלי אדמות. הערכים משפחה בעל וילדים הוא היו עליונים בחייה, ועל המושגים האלה גדלתי.

 

וכיום, ממרומי השנה שחלפה, אני יכולה לומר לך אבא יקר שלי שבשמים, תודה על שזכינו להיות עם אימא בשעת פטירתה. עשית איתנו ואיתה חסד גדול! תודה שזכינו לומר עליה "קריאת שמע" בעת צאת נשמתה מגופה, תודה שהחזקתי לה את היד החמה, ותודה שהמלכנו אותך ברגע הכי קשה שבן אדם יכול לחוות.

 

תודה שהיית שם איתנו ברגעים הקשים, האפלים, החשוכים והמפחידים. ושם בחושך ובכאב הזה תמכת בנו, ריחמת והושעת אותנו. בורא העולם, הרגשתי שאני אף פעם לא לבד ושאתה תמיד תמיד נמצא איתי!

 

תודה לך בורא עולם על הרחמים האינסופיים שלך, ותודה על כל העידודים והחיזוקים ששלחת לי במהלך השנה החולפת – אם מבני משפחתי, חבריי, מכריי, הרבנים הצדיקים, והדעת הנפלאה והמבורכת בלימוד האיכותי והמשובח שנחשפתי אליו במהלך השנה הזו, דרכים נפלאות להתעודד ולהתחזק!

 

תודה רבה בורא עולם שהצלחנו לשקם את מערכת היחסים בנינו, כי אם להיות כנים, בהתחלה הייתי מלאה בכעסים ועצב, תהיות ובלבולים ,ובעיקר (לא נעים לומר…) מלאה בכפירות. הייתי מלאה בשאלות של איך, למה ומדוע… חוסר אמונה משווע!

 

והיום, בחסדיך המרובים, אני כבר לא שואלת את השאלות האלה בגלל שאני מקבלת את סיום החיים בצורה יותר שלווה, ומבינה שהמוות הוא חלק בלתי נפרד מהחיים עצמם. אבל בהחלט יודעת שהנשמה נצחית והחיים פה בעולם הם רק לזמן שאול, בפרוזדור זמני, כי כך בראת ויצרת את העולם, כי זהו רצונך יתברך!

 

ותודה, אבא יקר, שנתת לנו את היכולות, הכוחות, הדעת והתבונה, העזרה והרגישות להתאבל על אמא היקרה במשך שנה שלמה, ולשמור בכל הרצון את דיני האבלות כי כך ציוות, ואין יותר יפה בעיניך ממצוות כיבוד אב ואם גם לאחר פטירתם. נתת לנו את הזכות הזאת, ועל כך אני אסירת תודה. אני מרשה לעצמי לדבר גם בשם אחותי ואחיי ואני בטוחה שאף הם מצטרפים אלי להכרזה זו. גם אבי היקר, שיבדל לחיים טובים בריאים וארוכים, עשה מעל ומעבר.

 

תודה שניחמת לנו את הלב וחיזקת אותנו במחשבות, שאיחית את הפצעים והדבקת את הרסיסים. כי אתה יודע, לב שבור יכול להיות גם לב שלם…

 

"יש לי חבר והוא אבא שלי שבשמים.." כך אמא ע"ה הייתה נוהגת לומר עליך בורא עולם היקר שלי, וזה מה שאני מרגישה אליך – שאתה החבר הכי טוב שלי, הכי רחמן ורחום עד אינסוף. אתה רק מבקש שנפנה אליך, איזו זכות!

 

המאמר מוקדש לעילוי נשמת אימי מורתי היקרה והאהובה – ברכה כתון בת שרה ז"ל ת.נ.צ.ב.ה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה