Waze והמפות של החיים

ניסיתם פעם לחבר בין שני דברים גדולים? אם לא, אז זה בשבילכם, הארכיונים המהלכים על שתיים, עצה להשתמש במאגר המפות שיש לנו ב-Waze של החיים.

3 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

הרבה פעמים אנשים שואלים אותי מה כל העניין של הקואצ'ינג?
 
ובכן, קואצ'ינג זה תהליך אימוני שמכניס את האדם למודעות ועבודה נכונה המתאימה למצב החיים הנוכחי, על מנת להגיע למטרה אותה רוצים להשיג בחיים.
 
כמו ב-GPS, כשנמצאים בנקודה מסוימת, מקלידים את הנתונים ומתחילים בנסיעה על מנת להגיע ליעד הנכסף.
 
כמאמנת שמשנתו של רבי נחמן מברסלב מלווה אותי בתהליך האימון, אני יכולה לומר לכם שיש הבדל גדול באין אימון 'רגיל' לבין זה המשלב את משתנו של רבי נחמן.
 
אימון לפי רבי נחמן מברסלב, הקואוצ'ר הראשון, לא נעשה ב-GPS רגיל, זה הרבה יותר מתקדם. מקלידים נתונים  ב-WAZE  של החיים, כי זה הכי מדויק, בזמן אמת, ומקבלים שפע של מסלולים. והכי חשוב, מגיעים ליעד בלי פקקים!
 
היום יותר מתמיד, אנחנו נמצאים בזמנים של שפע, של מודעות עצמית ומידע רב לכל דורש. ואנחנו, כמובן, סופגים הכל בצימאון. עוד ועוד אינפורמציה הופכים אותנו לארכיון מהלך על שתיים. אנחנו יודעים הכל – איך, כמה, למה, מתי… אך יחד עם זאת, נותרים עם הרבה סימני שאלה.
 
מאמרים נוספים בנושא:
המאמן  האישי שלך
4 המ"מים
מדינת המציאות החדשה
 
נתחיל מזה, שהבסיס הפשוט הוא לדעת מה הרצון והמהות האמיתית שלי, מה נכון לי, מה יקדם אותי? אלא שכאן אנחנו נתקלים בקושי. מרוב מידע קשה לנו לעבד את כל הנתונים, לנתב אותם למצב החיים הנוכחי שלנו. מה שטוב ומצליח לאחרים, לא בהכרח טוב עבורי, למסלול החיים שלי.
 
וזה אומר, שאנחנו זקוקים לדרך ולהדרכה על מנת לצאת מהפקק בו אנו נמצאים.
 
רוב האנשים המגיעים לאימון פותחים במשפט "אני מאוד מודע/ת לעצמי, ולמרות הכל נפגשנו לאימון אישי. איך זה באמת יכול לעזור/לתרום לי?"
 
העזתם לחשוב מתי בפעם האחרונה ידעתם מה אתם באמת רוצים? האם ידעתם איך להשיג את זה?
 
למרות המודעות העצמית שאנשים רבים מנכסים לעצמם, יש דברים מאוד עמוקים שמתחבאים בתוך הנפש פנימה.
 
מודעות, באה מהמילה דַּעַת. שם הכל מתחיל.
 
רבי נחמן מברסלב אומר, "לפי הגדלת הַּדַּעַת, כן נתרבה השלום וכן זוכים לרפואה, על כן עיקר הרפואה – על ידי עסק התורה, שעל ידי זה זוכים לדעת" (ליקוטי עצות, רפואה, ג). 

המפגש עם  השאלות
אף פעם אל תגיד אף פעם
שינויים ותופעות לוואי
 
נפש מאושרת מגיעה כתוצאה ממודעות עצמית נכונה, מתוך שלום פנימי בין המחשבות, מדיבור ומעשה שלנו. כלומר, כאשר יש תיאום בין בריאות הגוף והנפש.
 
המטרה באימון היא להגיע לפנימיות האדם, ללב הפועם, ושם לברר יחד את התכלית האמיתית בחיים, ולהשיג זאת על ידי פעולות מסוימות המתאימות למצב החיים הנוכחי של המאומן.
 
אם אתם אנשים שאוהבים אתגרים, נסו את התרגיל הבא של רבי נחמן מברסלב:
 
"דע שיכולין לצעוק בקול דממה דקה בצעקה גדולה מאוד ולא ישמע שום אדם כלל רק הצעקה היא בקול דממה דקה וזה יוכל כל אדם"( שיחות הר"ן ט"ז).
 
צעקה שקטה, זה דבר מאוד עמוק. זאת עבודת אומנות של ממש.
 
שבו לבד עם עצמכם, נטרלו כל הפרעה חיצונית והתכנסו בתוך הנפש פנימה. חשבו על הקושי הנוכחי בחייכם – מהי הצעקה הפנימית המתחבאת בתוכי? מהם הרצונות הפנימיים והחבויים שבי? מהו הקול שאני תמיד משתיק כדי שאף אחד לא ישמע? – זה המקום להוציא אותו החוצה, לתת לו במה בקול צעקה שקטה.
 
עם עבודה נכונה תוכלו גם אתם לקיים בקול  רם את מה שרבי נחמן אמר לחסידיו: "נכון, אתם אנשים כשרים, אך לא לזאת הייתה כוונתי. רציתי שתהיו כחיות הנוהמות ביער לילות שלמים". (שיח שרפי קודש).
 
כך גיליתי, תוך כדי האימון ותוך כדי העבודה עם עצמי, שהקואצ'ינג של רבי נחמן זה לא סתם אימון, זה אימון עם אמונה. עם כוח ויכולת להגיע ליעד בדרך הכי טובה ונכונה והמתאימה בדיוק נפלא לכל אחד.

 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, מנחת סדנת שפע וערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים:Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה