אומץ של אישה אחת

היא שרדה את מה שרבים מכנים "אסון": אלימות, בגידה, ההתאבדות של בעלה, ואם לא די בזה, אז גם שריפה שהשאירה אותה חסרת כל. סיפור על אומץ של אישה אחת.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

היא שרדה את מה שרבים מכנים
"אסון": אלימות, בגידה, ההתאבדות
של
בעלה, ואם לא די בזה, אז גם שריפה
שהשאירה אותה חסרת כל. סיפור על
אומץ של אישה אחת.
 
 
דנה, אמא לשישה ילדים, אלמנה בת 37 העומדת ללדת את בנה השביעי. ילדיה, הם ילדים לתפארת שגדלים עם אמונה עצומה, למרות המבחנים הקשים שהחיים ניסו אותה.
 
מה, למשל?
 
אלימות, בגידה, ההתאבדות של בעלה, ואם לא די בזה, אז גם שריפה שכילתה את כל מה שנותר לה והשאירה אותה חסרת כל.
 
לפני שנתיים, בערך, משהו קרה לבעלה של דנה. הוא הפך לאדם אלים ומסוכן. כדי להגן על עצמה ועל ילדיה, דנה נאלצה לברוח. בירורים של למה ואיך יכול להיות גילו שהוא סובל מהתקפים פסיכוטיים. את חייו הוא סיים במו ידיו – ההתאבדות הנוראה.
 
בקיץ האחרון, מתוך רצון עז לשקם את חייה ההרוסים, דנה עלתה לארץ עם ששת ילדיה. תקופה קצרה לאחר מכן הכירה את מי שהפך לבעלה ואבא לילדיה. נראה היה שהכל מסתדר, או כך היא חשבה.
 
שבועות ספורים חלפו מאז שהכוס נשברה מתחת לחופה, ודנה גילתה שבעלה בוגד בה עם החברה הכי טובה שלה. וכדי לזרות עוד מלח על הפצעים שממילא כבר כואבים, הוא עבר לגור עם אותה "חברה" לא רחוק ממנה ומילדיה.
 
הכאב היה בלתי נסבל. דנה נשאבה לתוך מערבולת הדיכאון והייאוש. אלא שאז, אחת החברות הציעה לה להצטרף לשיעור של הרב אליעזר רפאל ברוידא שהגיע לרמת הגולן. הדיבורים באותו שיעור החיו אותה. כאילו קיבלה "חוזה שכירות" חדש לחיים. אחרי שהשיעור הסתיים, מישהו הפנה אותה לרב שדיבר איתה ועודד את רוחה עם המון אמונה. אני לא יודע מה בדיוק הרב אמר לה, אבל מאז דנה הפכה לאדם אחר. הספר שעריו  בתודה של הרב שלום ארוש הפך למדריך הפרטי שלה, חבל הצלה שמחבר אותה כבר תקופה לרבי נחמן מברסלב.
 
ללא ספק, דנה שרדה את מה שרבים וטובים מכנים "אסון". כי הכי קל, כך יאמרו כולם, ליפול, להתייאש, להרים ידיים. אבל לא איש כמו דנה. עבורה, ניסיונות החיים הם ברכה. היא לא מפסיקה להודות לבורא עולם על כך שהיא חיה בארץ ישראל, על המצב אליה נקלעה מכיוון שזה הצית בה את הכוח והרצון לעזור לנשים בהיריון בודדות, לעזור לנשים חסרות בית, כמו שהיא בעצמה הייתה, לעזור לנשים שחוו אלימות. היא לא מפסיקה להודות לבורא עולם על כך שהשבילים המסועפים של החיים הובילו אותה, בסופו של דבר, לחסידות ברסלב, לרבי נחמן מברסלב, למסרים של הרב שלום ארוש – שמנחים אותה לאורך כל הדרך. היא שמחה לעשות חסדים, דבר שמקרב את הגאולה וממתיק דינים רבים. היא שמחה על כך שנפלה בחלקה ההזדמנות להפיץ את האמונה דרך סיפור חייה הכואב.
 
ברכות, זה מה שדנה רואה כשהיא מסתכלת על חייה.
 
ולא רק דנה מבורכת, אלא כולנו. אם הלב שלכם נשבר בשבילה, אז הנה לכם ברכה גדולה – קיבלתם קריאת התעוררות מהתרדמה הרוחנית אליה נפלתם. תשמחו, כי עכשיו אתם יודעים מה אמיתי ומה מזויף. תשמחו, כי זאת ברכה גדולה – לדעת כמה קטנים אנחנו ומה אנחנו מפסידים באמת. דנה הוציאה את הכיסויים מעל עינינו, שלפה אותנו מתוך האשליות וחיברה אותנו לצד האמיתי של החיים. כן, זאת ברכה גדולה – לדעת מהי האמת! שרק בורא עולם הוא אמיתי, רק רצונו.
 
הסיפור של דנה נתן לנו זווית ראיה אחרת על המקום שכולנו אוהבים להיות בו – המוכר והרגיל. הזדמנות, אם רק נתפוס אותה, לראות את האלוקי, את הכוח העצום של עם ישראל.
 
ויותר מכל,
 
לעולם, אבל לעולם לא להתייאש!
 
כי זה מה שרבי נחמן אמר, גם כשהיה בכוחותיו האחרונים – אל תתייאשו לעולם!
 
"אין דבר יותר מלב שבור" אמר פעם הרבי מקוצק לתלמידיו. כי לב נשבר הוא הדרך הכי אמיתית. הדרך אל החכמה. וזאת הדרך שבה בחרה אישה אמיצה, ילדה יקרה של בורא עולם – דנה, לצעוד בה למרות כל מה שחוותה.
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום במשך 32 שנים. ד"ר בלן הוא חסיד ברסלב שאת רוב שעות יומו מעביר בבית מדרשו של הרב שלום ארוש – "חוט של חסד" בירושלים. על פעילותו בתחום הפסיכותרפיה קיבל הסכמה מגדולי הדור וביניהם הרבי מניקלשבורג – הרב יצחק פגלסטוק שליט"א והרב שלום ארוש שליט"א. אתם מוזמנים לבקר בבלוג החדששל ד"ר בלן.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רוחמה

כ"א סיון התשע"ג

5/30/2013

בקשה למערכת מאת רוחמה שידוכים בס"ד בזרה"ק סיפור חיים עצוב ומחזק. השם יתברך ישלח להם ברכה והצלחה גדולה וגם לילדים החמודים. לאור המקרים הבאמת לא נעימים, "רוחמה שידוכים", שמחה לעזור ולזכות במצווה ולתת לדנה במתנה חינם השתתפות והצטרפות למאגר השידוכים וב"ה הלוואי ותזכה הפעם להכיר בחור ירא שמים איכותי ובעל ואבא טוב ולתמיד. ברכה והצלחה כל הישועות רוחמה

2. רוחמה

כ"א סיון התשע"ג

5/30/2013

בס"ד בזרה"ק סיפור חיים עצוב ומחזק. השם יתברך ישלח להם ברכה והצלחה גדולה וגם לילדים החמודים. לאור המקרים הבאמת לא נעימים, "רוחמה שידוכים", שמחה לעזור ולזכות במצווה ולתת לדנה במתנה חינם השתתפות והצטרפות למאגר השידוכים וב"ה הלוואי ותזכה הפעם להכיר בחור ירא שמים איכותי ובעל ואבא טוב ולתמיד. ברכה והצלחה כל הישועות רוחמה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה