אל תיכנעו לפחדים!

אל תיכנעו לפחדים, אומרת עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת. תאמינו שאתם יכולים ואתם כבר בחצי הדרך. ולא, אל תפחדו ליישם את מה שכתוב במאמר הזה

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 18.03.21

בכל יהודי יש בזעיר אנפין ממידותיו של אברהם אבינו ע"ה. בכל ניסיונותיו ומאבקיו כל יום יש נגזרות מרסיסי אברהם אבינו, לכן בוודאי שיש בו גם מיכולותיו לעבור באמונה ובגבורה את הניסיונות והקשיים. אפשר לומר שאמונה, מידות ואיתנות אלה מהדברים שעוברים בגנטיקה של העם היהודי, כמו שלכל עם יש גנטיקה משלו.

 

במצבים של ניסיונות מתעורר הצורך לבחור איך להתנהל ולהוציא מהכוח אל הפועל את הבחירה. טובו של אדם לא נקבע לפי מה שטמון בו בכוח, אלא לפי מה שהוא מוציא מהכוח אל הפועל! כל עוד האדם לא מנסה את כוח בחירתו בפועל, הרי טרם מימש את עצמיותו. לכן חשוב לדעת, שבנוסף לצורך להבין מה הניסיון בא ללמדני או מה עלי לשנות, לדעת קודם כל שהניסיון בא לקדם אותי!

 

עיון בעשרת הניסיונות של אברהם אבינו יאפשר לנו להבין את ההתייחסות לניסיונות שלנו, ואיך להתגבר עליהם, שהרי אברהם אבינו עמד בכולם.

 

מאמרים נוספים בנושא:

האתגר של הלל

אתגרי החיים

לא ביום אחד

להזיז את הגבינה

 

ניסיון ראשון – ניסיון האמונה

 

משפחת לוי גם היא יצאה לחו"ל השנה. ולא, זה לא היה לשם בילוי אלא לצורך טיפול רפואי. הם התארחו בדירה בבוסטון לתקופת הטיפולים. עקב המצב הרפואי הם לא יצאו מהבית. תוך כדי השהות הם החלו לתהות – מי בעל הדירה? מיהו אותו מארח נדיב? למי יאמרו תודה בסיום האירוח? הרי כאשר מישהו עוזר לנו, אנחנו יכולים ללחוץ את ידו ולומר תודה. משפחת כהן הבינה שהמארח השאיר את חותמו בבית, לכן את הדרך להכיר אותו הם יעשו דרך ההתבוננות בביתו.

 

כך אברהם אבינו, שרצה להכיר את המארח שלו בעולם והכירו לפי גילויו בעולם. גם אנו, חיים בעולם שאם נתבונן בו נראה את סימני ההיכר של המארח היקר שלנו. אם נצא מהאדישות שלנו, מתחושת ה"הכל שלנו", נצליח לראות מעבר. נראה פנימה.

 

שלושה סוגי אמונה:

 

אמונה בקב"ה

אמונה באנשים והמציאות

אמונה בעצמנו.

 

ניסיון האמונה הוא בסיסי. עיקר הקושי הוא להאמין בעצמנו! כשאדם נמצא במצוקה הוא מתחבר לקב"ה ומבקש עזרה, שזה ביטוי לאמונה. גם באנשים יש לנו אמון בסיסי. אבל אמונה בעצמנו? זה חסר. לדעת את הערך האמיתי, את היכולת ואת הרצון והכוח שלנו? זה דבר שטוב יהיה לעבוד עליו. לדעת שבכוח הרצון אנחנו יכולים להזיז הרים! לדעת שאנחנו יכולים להצליח בגדול? זה חסר.

 

פעמים רבות אנחנו מאשרים לעצמנו את הכישלון בגורמים חיצוניים.

 

למשל, אדם הולך לראיון עבודה, ממתין במסדרון עם עוד כמה מועמדים. לפתע הוא רואה שאחד 'המתחרים' לבוש חליפה נאה ופחד ממלא את ליבו. הוא שכח לרגע את רצונו להתקבל לעבודה. הוא שכח גם את ניסיונו, את כישוריו, את כל התעודות שיש באמתחתו. מה הדבר שהדהד לו בראש? האחרים. הוא התבונן החוצה וזה הסתיר לו את עצמו. ברור שהוא יכנס לראיון חסר ביטחון וחסר אמון בעצמו, דברים שיפריעו לו מאוד ואפילו יכשילו אותו.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

הדבר הכי טוב שקרה לך

אל תפסיקו לרצות

והעיקר, לא לפחד כלל

אף פעם אל תגיד אף פעם

תברח מהקופסה

בזכות הקשיים

 

במקרה כזה, טוב שאדם יחזק את האמון בעצמו בדרכים שונות. למשל, יתמקד בעצמו, בטוב שלו, יסלק את כל מה שקשור להשוואות ותחרות ויגדיל בזכוכית מגדלת את עצמו, לא כדי להתגאות חלילה, זה מכשול נוראי. אלא, כדי לראות את ערך עצמו האמיתי ולהאמין בעצמו!

 

למשל, אדם לא מאוד לא מרוצה בעבודה, הוא רוצה לשנות מקום, אלא שאז הוא מתחיל לפחד. 'מה יהיה? איך אסתדר עם השינוי? אולי עדיף להישאר במה שאני רגיל, במוכר ובקרוב? איך אסע לעבודה שעה לכל כיוון? ומה, להחליף עכשיו חברים?!…' ועוד כל מיני טיעונים כאלה ואחרים. אך חשוב לדעת, שההסתכלות החוצה חשובה במידה מסוימת ומוגבלת. מעבר למידה זו, זה מעכב ועוצר. מעבר למידה זו, זה מחליש את האמון של האדם בעצמו, וכך הוא מונע מעצמו את ההצלחה וההתקדמות המיוחלים, את האושר והמימוש.

 

אל תיכנעו לפחדים! מי שנכנע לפחד לא יכול לדבר עם ליבו!

 

תאמינו שאתם יכולים, ואתם כבר בחצי הדרך לשם!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה