אשווגנדה!

לחוצים? סובלים מחרדות? רחלי רקלס מצאה את הפתרון המושלם לחיים נטולים עייפות כרונית, חרדות, לחץ ומתח. או במילה אחת אם תרצו: אשווגנדה!

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 17.03.21

אשווגנדה!

 

נשמע כמו מילת שלום בהודית, נכון?

 

אשווגנדה! שלום לך! איך אתה מרגיש היום?

 

ג'ינסנג, תודה לך! איך אתה?

 

אשווגנדה, למי שלא מכיר, הוא ג'ינסנג הודי. ולא רק, מדובר בצמח מרפא שהיווה את עמוד התווך ברפואה האיורוודית העתיקה. בדרך כלל אני לא שמה את הדגש על תוספים למיניהם, אבל זה, לעניות דעתי, חייב להיות בכל ארון מטבח. ואני מתכוונת לארונות המטבח שפותחים אותם כל הזמן, ולא רק פעם בשנה להוציא את סרוויס התה העתיק שקיבלתם מתנה מסבתא לאה.

 

הסיבה שבחרתי באשווגנדה… אגב, יש מילה יותר קצרה? מה דעתכם על "אש"? נפלא, הנה מילה קצרה יותר בה אשתמש בהמשך המאמר.

 

אז הסיבה שבחרתי ב"אש" היא בגלל שאנשים רבים סובלים מלחץ, ובעיקר מחרדות. ועד היכן דברים מגיעים? ובכן, על פי הארגון האמריקאי העוסק בנושא הדיכאון והחרדות שהחברה האמריקאית סובלת ממנה, מתברר שהפרעות חרדה הן מחלות הנפש העיקריות בקרב האוכלוסייה. יותר מ-40 מיליון אמריקאים סובלים ממנה, וזה אומר 18% מכלל האוכלוסייה! ובנוסף, אנשים עם חרדות ניגשים לרופאים בין 3-5 פעמים בחייהם, ו-6 פעמים גם מתאשפזים בגלל הפרעות פסיכוטיות.

 

יש לא מעט סוגי חרדות שמהווים הפרעות של ממש, אבל אני רוצה להתמקד בסוג המוכר והקיים אצל רוב בני האדם, חרדות שלרוב נובעות ממקור בלתי ידוע. ובמה שאציע לכם כאן אפשר להשתמש במקביל לטיפול רפואי.

 

אחרי שהילד החמישי שלי נולד, הגוף שלי חווה שבירה. זמנים קשים של התמודדות עם לחץ תמידי ויומיומי שכמעט הוציא אותי מדעתי, לכן גם הרגשתי רוב הזמן חולה. חברה יקרה הציעה לי לנסות אשווגנדה. "אש" היא צמח מרפא (אדפטוגן) המסייע לעמוד במצבי לחץ ותופעות העייפות השונות. "אש" ללא ספק מסייעת לגוף להגיב בצורה טובה יותר במצבים כאלה ומעניקה תמיכה לבלוטת יותרת הכליה. (בתמונה משמאל, שורשי אשווגנדה).

 

מאמרים נוספים בנושא:

חיסון לכל וזה הכל!

תזרקו את סטרסי מהחלון

איך נוצרות מחלות?

פעולות פשוטות לבריאות טובה

ההסבר לכל התעלומות

לא רק גוף בריא

הרמב"ם ממליץ

נוני – פרי אחד, 101 סגולות!

חמוציות הפלא

טבעי הכי בריא

 

לא מעט אנשים סובלים מתסמונת העייפות הכרונית ומחלות הקשורות אליה. בלוטת יותרת הכליה ממוקמת בחלק העליון של הכליה ומשחררת את הורמון הקורטיזול (הורמון הדחק) ואדרנלין כתגובה ללחץ. לא משנה אם מדובר בלחץ רגשי, פיזי, רוחני, נפשי – הבלוטות האלה עובדות שעות נוספות. ואם הן עובדות מעבר למה שהן צריכות, הסובלים מהלחץ נלכדים במעגל המרושע של לחץ בלתי פוסק. ולא רק, כשהבלוטות האלה עובדות שעות נוספות בצורה כרונית, הן באמת רוצות לעצור הכל ולצאת לחופשה באיים המלדיביים. כי איך וכמה זמן אפשר לעבוד בצורה מאוד לא מאוזנת ומווסתת? התשובה היא – ממש לא הרבה זמן. בסופו של דבר, הן ירימו ידיים וילכו לישון. כמו שאני רוצה לעשות עכשיו.

 

ומה הבעיה עם בלוטות יותרת הכליה שמחליטות לצאת לחופשה? ובכן, זה אומר שהגוף לא יכול להתמודד עם לחץ כמו שהוא צריך ויודע. וכשזה קורה, אנחנו עלולים להרגיש את כל סוגי החרדות, ויכול מאוד להיות שלא יהיה להן שום קשר לעניינים רגשיים או פיזיים שאנו חווים. אני חושבת שיש עוד הרבה אנשים כמוני שלא חוו (תודה לא-ל) טראומה קשה בחייהם, אבל סובלים מסוג של חרדה כזה או אחר.

 

במילים אחרות, אתם יכולים להיות נורמטיביים ומאוזנים בשלמות, אך עדיין, לחוות חרדות. למה? כי אתם לחוצים.

 

הדבר הכי נפלא באשווגנדה הוא – שיש לצמח הזה השפעות רוגע אדירות, עד שאפשר להשתמש בו במצבי לחץ קשים, כמו אחרי טראומה.

 

ולא רק, הצמח הזה מטפל גם בבעיות שינה ומעניק תמיכה בתקופות של עומס נפשי, רגשי וגופני. הוא משפר את יכולת ההתמודדות ומשפר את ההסתגלות לשינויים שאנו חווים בחיים. יש לו יכולת גם לסייע במקרים של בעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות על רקע מתח, מסייע במקרים מסוימים של אנמיה, משפר את ספירת הדם האדומה והלבה במצבים של מערכת חיסון חלשה ואלרגיות נשימה, מקל על כאבים ומצבים דלקתיים, משפר פריון לגברים, מחזק את טונוס הרחם אחרי הלידה, משקם שרירים ולכן מתאים מאוד לאנשים העוסקים בפעילות גופנית, מסייע להעלאת מסת השריר ועוד. והרשימה עוד ארוכה!

 

אני משתמשת בצמח הזה פעמיים ביום – אפשר לקנות אותו כתמצית או ככמוסות או את הצמח עצמו – שורשים וכו'. פעם בבוקר ופעם בשלוש בצהריים, רגע לפני שהילדים נכנסים הביתה. זה מסביר את המבטים של הנשים עלי בשיעורי הזומבה. אבל שיהיה. אני חושבת שהאספרסו בבוקר גם עושה את שלו. קצת, אבל ממש קצת.

 

בכל אופן, אם אתם כבר מטופלים בכדורים נוגדי חרדות שקיבלתם מרופא מוסמך – אל תפסיקו אותם מבלי להתייעץ תחילה עם הרופא המטפל בכם! בדקו איך "אש" פועלת עליכם במקביל לתרופות בהן אתם משתמשים. ואם אתם מרגישים שינוי, התייעצו עם הרופא המטפל להורדת המינון התרופתי. אל תעשו שום דבר על דעת עצמכם!

 

אם אתם לא מטופלים בכדורים אבל אתם אנשים שסובלים מלחץ וחרדות, השתמשו באשווגנדה לפחות פעמיים ביום או לפי הוראות על האריזה – כמוסה, תמצית וכדומה, וחווית השינוי המרוממת לא תאחר להגיע.

 

ולי נותר לאחל לכם שבוע נפלא נטול חרדות ולחצים!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אנה

ד' אב התשע"ט

8/05/2019

תודה רבה על הכתבה! הצמח החליף לי תרופה, אני פשוט בעננים ב"ה! אני קונה של נוטרי ד' הכי זול, מרוכז ואפקטיבי מאוד!

2. Anonymous

כ"ז טבת התשע"ט

1/04/2019

למה זה הכי מועיל??

3. דנה

ה' כסלו התשע"ט

11/13/2018

אשווגנדה

קיבלתי את האשווגנדה מרופא הומהופט קניתי סולגר וזה פשוט מעולה.בכל בתי מרקחת של טבע

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה