באתי להציל אתכם

המחלה, החולשה, המצוקה, חוסר הביטחון העצמי וכל המידות הרעות הן תופעות טבעיות. במבט ראשון, הפתרון למצבים אלה לא בולט. אבל במבט שני, הוא מתגלה.

3 דק' קריאה

הרב ישראל יצחק בזאנסון

פורסם בתאריך 05.04.21

המחלה, החולשה, המצוקה, חוסר
הביטחון העצמי וכל המידות הרעות
הן תופעות טבעיות. במבט ראשון,
הפתרון למצבים אלה לא בולט. אבל
במבט שני, הוא מתגלה.
 
 
"באתי לעזור לאלה ששאול התחתיות צר מלהכילם!"…
 
* * *
 
ההתקשרות לצדיק ולתלמידים הממשיכים את דרכו תלויה במילת מפתח אחת: אהבה.
 
אהבה למורה היא הקשר האמיץ ביותר המאפשר לאורו, לתורתו ולחכמתו להגיע אלינו.
 
לאהוב את הצדיק, לאהוב את פנימיותו, להרגיש השתייכות בלתי אמצעית לאידיאל שלו, לטהור ולאמת, לרצות לקחת חלק בהיכלו…
 
עם רבי נחמן מברסלב אנחנו מרגישים שהוא ממש מטפל בנו באופן אישי ופרטי. אין אהבה גדולה מזו. הוא מדריך אותנו, מנחה ומכוון את צעדינו. כשמתקרבים אליו עם כל הלב, כשמנסים להתבונן במשנתו מרגישים בנוכחותו, כאילו שומעים במו אוזנינו את אחד מדבריו האחרונים שאמר: "מה לכם לדאוג מאחר שאני הולך לפניכם!"
 
* * *
 
"כל אדם צריך להעלות את תפילתו דרך השער השייך לשבטו, וצריך זכות גדול שיזכה לזה. על כן צריך כל אחד לקשר את תפילתו לצדיק הדור, כי הוא יודע לכוון השערים ולעלות כל תפילה ותפילה לשער השייך לה" (ליקוטי עצות, צדיק ט"ז).
 
* * *
 
"בשעת התפילה צריכין לקשר עצמו לצדיקים שבדור. על כן הזהיר לאנשיו שיאמרו קודם התפילה: הריני מקשר עצמי לכל הצדיקים שבדורנו" (שיחות הר"ן).
 
* * *
 
רבי נחמן מברסלב מאיר את דרכנו מזה מאתיים שנה והשלהבת שלו לא כבתה מעולם. עדיין יוקדת נכונותו להדריך, צעד אחר צעד, כל אדם המבקש להתקרב אליו בכנות.
 
"ויותר מזה, יכול להבין כל אחד בעצמו גודל מעלת הזכרת שמות הצדיקים הנוראים האלו, אשר כל קיום העולם וכל סמיכותנו ותקוותינו הוא רק עליהם לבד, וכל התגלות אלוקותו והתגלות תורתו הקדושה נמשך לעולם על ידם, כי הם חיינו ואורך ימינו ובתורתם אשר מסרו לנו נהגה יומם ולילה. מי ייתן שנזכה להמשיך עלינו אור קדושתם שנזכה לילך בעקבותם, ובזכות הזכרת שמותם ייפתח עלינו אור דעת, ללמוד וללמד, לשמור את כל דברי תורתם" (הקדמת "שמות הצדיקים").
 
"על ידי הזכרת שמות צדיקים יכולים להביא חידוש במעשה בראשית, דהיינו לשנות הטבע" (ספר המידות, אות צדיק סימן כ).
 
צפוי מראש
 
המחלה, החולשה, המצוקה, המבוכה, המועקה, חוסר הביטחון העצמי, המרי והתשישות, העוני וכל המידות הרעות הן תופעות טבעיות. בורא עולם צפה מראש שבמהלך חייו יחווה אותם האדם. במבט ראשון, הפתרון למשבר לא בולט והאדם עשוי להימצא במבוכה קשה.
 
מבט שני מגלה את הפתרון: כוח מיוחד גנוז בתוך אותיות שמותיהם של הצדיקים האמיתיים, שזכו להתרומם מעל לטבעם ולתת ביטוי והארה לכל חלקי נשמתם. אותם צדיקים טמנו כוחות מיוחדים בכל אחת מאותיות שמם: כל חלק בנשמתם קשור לאות אחת מהשם. כשאנו מעלים את זכרם על ידי הזכרת שמותיהם, אנו מעוררים את הכוח האלוקי הטמון באותיות, המסוגל להאיר את נשמתנו. אנו זוכים למנה חדשה של מרץ, אמונה וביטחון. אנו מגלים אור בחשיכה, אוזרים ביטחון, משתחררים מן המצר אליו נקלענו. זה מתאפשר בזכות הצדיקים, שהניחו לנו כוחות טמונים בין אותיות שמותיהם, על מנת שנמצא בהם חיזוק ורפואה. עלינו להפיק מכוחות אלו את כל הטוב הטמון בהם.
 
עתה ידוע לנו, שהתרופה לחולי של התקופה הנוכחית – הייאוש והדיכאון – מצויה בשם הצדיק, המנחם הגדול, שצפה מראש את כל האסונות והקדים רפואה למכה. כשנאמר, ואפילו נשיר, את שמו נחוש בהתעוררות של תקווה, הנשמעת בתוכנו כלחישתו החמה והאוהבת: אל תדאג, גם אם נפלת לבור תחתיות, ריבונו של עולם נמצא איתך. הוא מוכן להושיט לך יד כדי שתתחיל לטפס בסולם. כל צעד שתצעד אליו יתקבל בשמחה. בתוך כל אחד מאיתנו, אם חזק ואם חלש, מסתתרת נקודה טמירה, אלוקית, ניצוץ של טוב, המחוללת ניסים. היא הופכת את הקורבן המובס לגיבור עטור ניצחון בזכות הטוב הטמון בתוכנו…
 
ההכרה והאמונה בדבר מהוות את שער הכניסה לחיים. אם נבין זאת, נוכל בהמשך לעורר ולטפח את הטוב. כשאנו שרים, אנו פונים לנקודה הזכה ביותר המסתתרת בנו, הצמאה כל כך. אנו משחררים את הניצוץ הבוקע מן האפילה, ובזאת אנו מוסיפים את התו המיוחד הנישא עם נשמתנו לשיר חדש, אשר יתעורר במהרה, מכיוון שזמן הגאולה קרב ובא.
 
"כל עיקר הגאולה השלמה תלויה אך ורק בזה שיתגלה ויזרח אור הצדיק האמיתי בכל הארץ. ולהרים את דגל הצדיק בכל העולמות עד שיתקרבו ויתקשרו אל הצדיק כל נפשות ישראל. כי בהתקרבות אמיתית אל הצדיק האמיתי מאירים כל האורות הנפלאים אשר עתידים להאיר בעולם על ידי משיח צדקנו במהרה בימינו" (אבי הנחל). 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה