דור של לייק

עם יד על הלייק, אתם לא חושבים שזה נהיה קצת מוגזם לאהוב עם האגודל ולא עם הלב? הגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת, ירדה לשורש הלייק כדי להבין את התופעה של דורנו.

3 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

מבלי שהרגשנו, ממש מתחת לאף שלנו, הפכנו לדור הלייקים. מה לעשות, אנחנו דור הלייק, זה שמגלה אהבה עם אגודל כלפי מעלה. בלחיצת כפתור אחת, והופ! בהינף קליק אנחנו מרגישים אהובים ובו זמנית מרעיפים אהבה על הצד השני.
 
התרגלנו לקלות הזאת, לשיתוף ההמוני, ממש בחינת 'יראו ויראו' – פעמיים לראות, בלי שום פחד. אבל אם אתם כבר שואלים, זה באמת מתחיל להפחיד. האם יש קשר או התאמה בין הלייקים והמציאות?
 
אם בעבר היינו מושפעים מסרטים ותכנים שרחוקים מהמציאות על סיפורי אהבה "מוצלחים" ושאר ירקות, בדור שלנו זה יותר נגיש וכביכול "מציאותי".
 
התבוננות קטנה לעומק תמחיש לכולנו את התמונה כולה.
 
בכל רגע מעלים תמונות מהארוחה המשותפת באיזו מסעדה יוקרתית (שיצאו לכולם העיניים…), וגם את התמונה בה אני מקבל/ת במתנה פרחים ובלונים (שכולם יתפוצצו ולא הבלונים שלי…), תמונות מסוף שבוע מפנק עם חיוכים לכל עבר (תאכלו את הלב)… בקיצור, מצלמים את המציאות היפה והמושלמת ומשתפים עם כל דורש, כאילו תמו וחלפו להם מהעולם ימי "הסמוי מן העין שרויה בו הברכה" (וזה עוד בלי להזכיר אם החיוכים ומה שמראות התמונות זו הרגשה אמיתית…)
 
מאמרים נוספים בנושא:
דור  ההינדיק
דור  א
שורדי  הפייסבוק
המגדלור
 
כשאנשים מגיעים אלי לאימון אני נחשפת לתופעה זו בצורה מבהילה, בעיקר כשזה מגיע לתחום הזוגיות. תופעה, כפי שהספקתי ללמוד מהזוגות שישבו מולי, ועם כל אחד בנפרד, שהורסת בתים לא מעטים.
 
רובם הגיעו כשהם הרוסים ממש, מבקשים להציל ולשקם את חיי הנישואין שלהם. והתמיהה הגדולה התעוררה בתוכי: איך יכול להיות שאף אחד לא מרוצה מחיי הזוגיות שלו היום? מה קורה כאן? התשובה לא איחרה לבוא, כולם מבקשים זוגיות מדהימה, מפנקת, מרתקת, "בדיוק כמו של החברים/ות שלי מהפייסבוק".
 
פה קבור הכלב.
 
והתפקיד שלי הוא לעזור, להאיר את הדרך הנכונה לפונים אלי. לכן הכנתי שאלון "זוגיות פייסבוק", גם אתם מוזמנים לענות עליו ולבחון נקודות חשובות בזוגיות שלכם.
 
1. האם העלית לפייסבוק חשבון חשמל, גז, ארנונה לאחרונה?
 
2. האם העלית צילום של העו"ש הזועק מהמינוס הצורם והכואב?
 
3. האם שיתפת את כל העולם ואשתו בשעות הנוספות בעבודה, אלה שבאות על חשבון הבית והילדים?
 
4. האם הצטלמתם יחד בטבעיות בזמן הריב הקטן במטבח?
 
5. האם העלית לפייסבוק את המחוות היומיומיות של בן/בת הזוג? למשל, כשהוא/היא מפנים את שקית הזבל, שוטף/ת כלים, משחק/ת עם הילדים, קונה את המעדן האהוב עליך בסופר מבלי שתבקש/י, סתם ככה כי מישהו חשב עליך?
 
6.האם צילמת את החיוך על פניך אחרי שיחה טובה ומחזקת עם בן/בת הזוג?
 
7. האם העלית סטאטוס עם הפרגון הספונטני של בן/בת הזוג מהצהריים?
 
מהתשובות על שאלונים הרבים שקיבלתי בחזרה, כל התשובות לשאלות היו "לא"!
 
כאילו  אהבה
שכחנו את הביחד
חברים  אוהבים
סוד הזוגיות המוצלחת
 
קל מאוד לשקוע בדמיון ומחשבות על הזוגיות המושלמת המצטיירת שם בחוץ, ואפילו בזו שהוליווד מספקת, אבל מה לעשות שזה רחוק מהאמת כרחוק מזרח ממערב?!?
 
אבל כמו שהספקתם להכיר אותי, אני לא משאירה דברים פתוחים או אנשים עם סימני שאלה. הנה כמה טיפים לזוגיות בריאה וטובה:
 
זמן איכות משותף: לדאוג לזמן משותף, ולא רק לענייני דיומא והשגרה.
 
ויתור מתוך רצון והבנה: ראוי לוותר מתוך רצון והבנה, ולא מתוך תחושת התקרבנות.
 
גדילה משותפת: יש לדאוג להתפתחות של בן/בת הזוג, ולא רק לשלנו.
 
יושר: ראוי מאוד להיות אמיתיים וישרים עם עצמנו, ועם בן/בת הזוג.
 
וו החיבור – אחדות. יחד. "באש ובמים". זוגיות טובה זה לא רק בימי הולדת ונישואין, זה כל יום!
 
תמיכה משמשת כעוגן וביטחון בקשר הזוגי! איך משיגים את זה? על ידי תפילה על שלום  הבית.
 
הקואצ'ר הראשון, רבי נחמן מברסלב, מלמד אותנו להיות עם יד על הדופק בכל יום בהתבודדות על כל מחשבה, דיבור ומעשה שלנו, משום שזו הזוגיות שלנו עם בורא עולם. הדייט היומי בו אנו מדברים איתו על הרצונות המשותפים, על הקשיים שבדרך, על נתינת הלב הפועם שבקרבנו.
 
כ הוא הדבר גם בחיי הנישואין והזוגיות עם בן/בת הזוג – להיות עם יד על הדופק על כל מחשבה, דיבור ומעשה שלנו כלפי בני הזוג. זוגיות מוצלחת באה רק מתוך השקעה ומאמצים, הבנה וכבוד, התחשבות ועוד. אין שום קיצורי דרך ושם נוסחת קסם, יש רק עשייה!
 
וכאן, השיתוף מתבקש! שתפו עם כל מי שאתם מכירים את המאמר הזה לא בשביל ה'לייק', אלא כדי לעזור ולהאיר לאנשים אחרים את הדרך!
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, מנחת סדנת שפע וערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים:Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה