דיוקן של אויב

"הנאצים הרגו את אשתי ו-11 ילדיי" אמר הרבי מקלויזנבורג, "גם אני סבלתי מהם מאוד. ועדיין, ישנו אויב שעולה באכזריות שלו על אכזריות הנאצים, אני מתחלחל מהמחשבה עליו..."

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

"הנאצים הרגו את אשתי ו-11 ילדיי"
אמר הרבי מקלויזנבורג, "גם אני
סבלתי מהם מאוד. ועדיין, ישנו אויב
שעולה באכזריות שלו על אכזריות
הנאצים, אני מתחלחל מהמחשבה עליו…"
 
 
לא מזמן קראתי כתבה על הרבי  מקלויזנבורג – רבי יקותיאל יהודה הלברשטאם זי"ע, אחד מגדולי הצדיקים שהיו בדור הזה. בפסקה אחת הוצג ציטוט שלו אחרי הניצחון של מלחמת ששת הימים ב-1967, כשעם ישראל חגג את הניצחון ביחד עם הצבא. אפילו הבחורים הצעירים בישיבה של הרבי שרו שירי הלל ושבח לצבא. הרבי, ששמע אותם, הזהיר אותם באומרו "אל תחשבו שהערבים תמיד יברחו, ישמעאל יחזור, חזק יותר. המלחמה האחרונה שלנו איתו תהיה קשה, ואת המלחמה הזו אנחנו לא ננצח רק באמצעים צבאיים…"
 
באותם ימים, אף אחד לא הבין את דבריו של הרב. רק אחרי שש שנים מאז הניצחון הגדול, ישראל סבלה ממתקפת פתע של הסורים והמצרים במלחמת יום כיפור ב-1973, אז איבדנו כ-2500 חיילים. רק נס הציל אותנו מקטסטרופה איומה…
 
מאמרים נוספים בנושא:
המלחמה  האמיתית
במלחמה הזאת אנחנו ננצח
האויבים של  אלוקים
 
"הנאצים, בימים השואה האיומה, הרגו את אשתי ואת 11 ילדיי" אמר הרבי לא פעם כשדיבר עם תלמידיו, "אני בעצמי סבלתי מהם בדרכים שאי אפשר להעלות על הדעת. ועדיין, הישמעאלים עולים באכזריות שלהם על הנאצים. אני מתחלחל רק מלחשוב על זה".
 
עיניים קדושות רואות למרחקים. היום, אנחנו מבינים היטב את דבריו של הרבי מקלויזנבורג.
 
בעיראק וסוריה פועלת התנועה האסלאמית הקיצונית – המכונה המדינה האסלאמית (דאעש), שהצליחה להשתלט על חלקים רבים של מדינות אלה. המטרה העיקרית שלה היא ליצור ח'ליפה אסלאמית אחת גדולה, או אימפריה, במזרח התיכון. כל האויבים שלהם – אפילו המוסלמים הסונים, שנתקלו בהם הרגישו את נחת זרועם האכזרית. לכל מקום אליו הגיעו, השאירו שובל של זוועות שלא נראו כמותן. אחד ממנתחי הנתונים מברוקלין וסוכן CIAלשעבר, אמר שהזוועות שהותיר הארגון הזה אחריו היממו לא רק את הקהילה האינטליגנטית באמריקה, אלא את כל הקהילות המתורבתות בכל רחבי העולם. המדיה המערבית של ימינו לא חלמה שיום אחד היא תתעד זוועות שכאלה.
 
על פי נתונים של ארגון זכויות האדם, אנשי ארגון זה הוציאו להורג בצורה אכזרית את המתנגדים להם, והמדובר בכמות אנשים גדולה שנרצחו תוך שבועות אחדים. וכיום, ארגון זה הפך לאחד הארגונים העשירים – בכסף ששדד, כוח אדם ונשק, ותפס שליטה על שדות נפט גדולים בסוריה ועיראק.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
אויב  קר
ידיים של  אמונה
רק החלטה אחת
 
ארגון זה הינו קיצוני הרבה יותר מאל-קעידה, שלידם נחשב 'עדין'. למעשה, הוא הצליח להחליש את אל-קעידה מכיוון שרבים מחברי הארגון פשוט ערקו לארגון האסלמי הקיצוני החזק הזה. לא מזמן ראש הארגון אבו בכר אל בגדדי, המכונה גם "השוחט מבגדד" וכמי שידוע באכזריות האיומה שלו, אף הכריז לאחרונה על הקמת חליפות אסלאמית בשטחים שנמצאים בידיו.
 
מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם איום שכזה?
 
האמונה!
 
המדרש מספר לנו שבאחרית הימים, בני ישמעאל (הידועים גם בשם קדר) יאתגרו את ישראל בהר הבית, מקומו של בית המקדש, ישראל יאמרו למלך ערב 'קח מטבעות של כסף וזהב וצא מהר הבית'. אך מלך ערב יאמר, 'אין לכם שום קשר למקדש. ובכל זאת, אם תרצו, בחרו קרבן כפי שעשיתם בעבר, וגם אנחנו, ונקריב את שניהם, ולפי הקרבן שייבחר – כולם יהיו בני אותה דת. בני ישראל יקריבו את הקרבן שלהם, אך הוא לא יתקבל מכיוון שהשטן יקטרג עליהם בשמים. צאצאי קדר יקריבו את שלהם והוא יתקבל… ואז הם יאמרו לעם ישראל, 'אתם צריכים לחיות על פי האמונה שלנו'. כמובן שישראל יאמרו 'שהם מוכנים להרוג או להיהרג, אך לעולם לא להמיר את דתם ואמונתם'. דם רב יישפך ורבים יפלו בחרב… (ספר אליהו ופרקי משיח ונסתרות רבי שמעון בר יוחאי). רבי חיים ויטאל זי"ע אומר על המדרש הנ"ל, שבאחרית הימים עם ישראל יחווה את גלות הישמעאלים. וגלות אחרונה זו תהיה הקשה מכל הגלויות.
 
האמונה שלנו תיבחן בדרכים לא קלות בכלל, את זה אנחנו מרגישים כבר היום. וכפי שאיוב ניבא, העולם יהיה כמו שטיח גדול שהשם יתברך ינער אך אלו שיחזיקו חזק באמונה ישרדו.
 
חז"ל אומרים שהאמונה מבטיחה לנו את העתיד ואת הניצחון בגלות זו. ההתמקדות באמונה ובביטחון בבורא, וכמובן לא לפחד, אלה דברים שצריכים להיות בראש סדר העדיפויות שלנו! יהי רצון שנזכה לעבור את הימים האלה בשלום ונזכה במהרה לגאולה השלמה ולבניין בית המקדש במהרה בימינו, אמן.  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה