הוא לא הפסיד, הוא ניצח!

כשהיה קטן כולם חשבו שהוא הפסיד, כי איך אפשר להצליח בחיים בלי לדעת לקרוא או לכתוב?! אבל הוא הוכיח שאפשר להצליח! והוא ניצח!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

כשהיה קטן כולם חשבו שהוא
הפסיד, כי איך אפשר להצליח
בחיים
בלי לדעת לקרוא או לכתוב?!
אבל
הוא הוכיח שאפשר להצליח!
והוא ניצח!

 
 
ישנו סיפור מפורסם על מיליונר אחד שלא ידע לכתוב אפילו את שמו. על הצ'קים שלו ושל החברה הוא חתם עם… טביעת אצבע!
 
יום אחד המזכירה שלו אזרה אומץ ושאלה אותו את שאלה השאלות: "איך יכול להיות שמישהו שאפילו לא יודע לכתוב את שמו הצליח כל כך ונהיה כזה עשיר?"
 
"זה מצחיק, אבל אם הייתי יודע לכתוב לא הייתי היום מיליונר, אבל בואי ואספר לך את כל הסיפור", השיב בנעימות.
 
"גדלתי בבית הרוס. העוני שלט בכל פינה. את מבינה שאף פעם גם לא ראיתי את המבנה הזה שקוראים לו בית ספר עם כיתות ולוח ומורים. גדלתי ברחוב. השנים עברו והייתי צריך למצוא פרנסה. מיותר לציין כמה קשה למצוא מקום עבודה בלי לדעת לכתוב ולקרוא. בסופו של דבר מצאתי מקום עבודה במפעל כפועל פשוט.
 
"יום אחד מנהל המפעל החליט שלא יאה למפעלו להעסיק עובד שלא יודע לכתוב ולקרוא. באותו יום קיבלתי מכתב פיטורין והמחאה עם סכום כספי הפיצויים שלי. לקחתי את הצ'ק ויצאתי מהמפעל. בורא עולם היה בעזרי, ולמרות שנותרתי בלי עבודה שמחתי בחלקי ובמה שעובר עלי, ידעתי שאם אפול לעצבות ולדיכאון לא אגיע לשום מקום, זה במקרה הטוב, ובמקרה הגרוע אשקע בביצת הרחמים העצמיים והדיכאון. האמונה שהכל לטובה החזיקה אותי עם הראש למעלה.
 
"ויום אחד הגיעה ההזדמנות. פתחתי קיוסק קטן עם כספי הפיצויים וההצלחה האירה לי פנים. פתחתי קיוסק נוסף, ועוד אחד, ולא הפסקתי לצחוק כל הדרך לבנק. ואז הגיעה ההחלטה הגדולה – לפתוח מפעל. וההחלטה התבררה כנכונה – הנה אנחנו כאן ועוד מאות עובדים מרוצים ושמחים".
 
"את רואה", סיכם המיליונר את דבריו, "אם הייתי יודע לקרוא ולכתוב היום הייתי עוד פועל פשוט באותו מפעל, לא המיליונר שיושב כאן ומספר לך את סיפור חייו"…
 
מה שרואים משם לא רואים מכאן
 
זה לא מה שרואים, מכיוון שאנחנו לא יכולים לראות את מה שבורא עולם רואה. מה גם שאין לנו את היכולת, אפילו הקטנה שבקטנות, להבין מה הוא עושה.
 
אבל הנה החדשות הטובות – כשהשכל לא מצליח להבין את הדברים, האמונה נכנסת לפעולה וישר עושה סדר בבלגאן.
 
כשאנחנו מאמינים בבורא עולם, אנחנו יכולים להיות רגועים ושלווים. הידיעה שהכל ממנו והכל לטובתנו הנצחית – עושה טוב בלב ומרגיעה את כל הסערות שנושבות בתוכנו. בורא עולם עושה רק טוב. ומה זה באמת אומר? שאין שום רע בעולם כלל!!!
 
תראו מה קורה כאשר לאדם אין אמונה: הוא מגיע למסקנה הברורה והמוחצת שזה לא הוגן ולא טוב, אבל ממש ממש לא טוב, שפיטרו אותו, ואז הלחץ מרקיע לשחקים. תוך זמן קצר הזה הופך לאדם הכי אומלל ומודאג עלי אדמות. הוא מתייסר מהשאלות שמנקרות לו בראש ללא הפסקה 'למה זה קרה לי? למה דווקא אותי?…' וכך הוא נשאב לתוך מערבולת הכעס, הייאוש והתסכול שלא מרפה. וזה עוד בלי להזכיר את החטאים שהוא יעשה לאורך כל הדרך בגלל לשון הרע שידבר על המעסיקים שלו, הקנאה שתכרסם בליבו, יצר הנקמה – דברים שיעוררו עליו דינים קשים, ולא רק עליו אל על כל העולם כולו. הוא כבר לא פועל מתוך היגיון. ההווה שהוא חי מלא בסבל וייסורים והעתיד לא נראה זוהר יותר.
 
האמונה מצילה אותנו מתסריטים עגומים וקשים כאלה. היא מאפשרת לנו להמשיך לתפקד ברוגע ובלי לאבד שליטה על רגשותינו. היא מנטרלת את כל הרגשות השליליים שעושים אולקוס והרבה כאבי ראש. אמונה היא הדרך היחידה לאושר ולשלווה הפנימית שלנו. ועם אמונה, אנחנו בכלל לא צריכים לשאת את העולם על הכתפיים הקטנות שלנו. הביטחון בבורא עולם מפחית את כל המשקל העודף מעלינו, מכיוון שאנחנו יודעים שהוא מנהל כאן את העניינים והוא מטפל בהכל!
 
ולא רק. תחשבו על זה, כמה מעשים טובים אדם עם אמונה יכול לעשות ואיזה רווח עצום יהיה לו מהם? ולא רק. כמה שכר הוא יקבל על כל רגע שהוא חי עם אמונה וביטחון בבורא? ולא רק. כמה דינים הוא ימתיק ואפילו יבטל, מעצמו ומהעולם כולו, כשהוא חי עם אמונה? ולא רק. הידעתם, שאדם כזה מקרב את הגאולה המיוחלת?
 
פתגם חכם עתיק אומר: במקום לספר לבורא עולם כמה הצרות שלך גדולות, ספר לצרות שלך איזה ענק ואדיר בורא עולם!
 
לספר לבורא עולם על הצרות שלנו זה בסדר, אנחנו צריכים לעשות את זה בשלב כלשהו בהתבודדות, אבל צריך לעשות את זה נכון: בלי רחמים עצמיים, בלי ליפול לדיכאון ולעורר על עצמנו דינים קשים, הרי הכל לטובה. לכל דבר יש מטרה וסיבה, וכל מה שאנו חווים בא עם מסר נפלא מבורא עולם שאמור לסייע לנו לתקן את עצמנו, אז למה להיות עצובים? למה לפחד?
 
מי שמאמין לא מפחד!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. דניאל

כ"א אב התשע"ג

7/28/2013

תודה על החיזוק

2. דניאל

כ"א אב התשע"ג

7/28/2013

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה