החצי המלא

על מה יותר קל להסתכל, על החצי המלא או על החצי הריק של הכוס? תלוי איך מסתכלים על זה. דב בער הלוי עם כמה תובנות על החצי המלא שלא נגמר.

3 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 17.03.21

זה אף פעם לא נגמר.

 

בגלות הראשונה שלנו, בלק רצה להשמיד אותנו. הוא ידע שהשחקן החזק – אלוקים, בצד שלנו, אז מה הוא עשה? הוא פנה לבלעם הרשע. ולבלעם הייתה אסטרטגיה אחת: להחטיא אותנו. אם נכעיס את אלוקים, הוא לא יגן עלינו ואז נהיה חשופים. בלק יזכה בשליטה על ארץ ישראל קצת יותר ממה שיש לו. הוא יוכל לדחות את הבלתי נמנע ליום אחר.

 

התוכנית עבדה.

 

בלעם השתמש בבנות מדיין כדי להחטיא את עם ישראל ולהביא אותם למצב הכי שנוא על אלוקים – זימה וניאוף. התוצאה, 24,000 יהודים מתו במגיפה. הרבה יותר מכל המלחמות שעם ישראל חווה באותם זמנים.

 

בגלות הבאה שלנו, המלך אחשוורוש היה מאוד עצבני. הוא ידע שאחרי שבעים שנה אנחנו אמורים לחזור לארץ ישראל ולבנות שוב את בית המקדש. ארץ ישראל הייתה חלק מהאימפריה שלו, הוא לא רצה שזה יקרה.

 

ומה הוא עשה? הוא פנה ליועץ הראשי שלו – המן הרשע, וזה המליץ על האסטרטגיה של בלעם – תחטיא אותם בקדושה האישית שלהם. החטא הזה, שמעורר את חרון אפו של אלוקיהם, יסיר את ההגנה שהוא נותן להם. 'כך נשמור על שלמות האימפריה הפרסית…' הם יכלו לדחות את הבלתי נמנע ליום אחר.

 

התוכנית עבדה.

 

הוזמנו למשתה המפואר בארמונו של המלך. הכל היה מפואר ומהודר. בסעודה היה אוכל ויין כשר. כל הסטנדרטים של הצניעות נשמרו. המלך אחשוורוש אפילו תכנן הפתעה מיוחדת לאלה שיגיעו.

 

קרוב ל-20,000 נוכחו בנשף המסתורי. והיין זרם כמו מים…

 

היינו שיכורים, מאוד שיכורים. התחלנו עם משתנה מלכותי ומהר מאוד זה איבד שליטה. וברגע שהפכנו לשיכורים שוטים אחשוורוש שלף את "ההפתעה"…

 

עוד ניאוף.

 

מאמרים נוספים בנושא:

כוס הקסמים

חצי הכוס המלאה

חצינו, ונחצה גם את זה!

העצה של הזקן

אפשר אור?

מה, זה לא אני?

בריתי שלום והגאולה הפרטית

 

הוא גרם לנו לחטוא. כעונש על הגסות והתאווה שלנו, הדין הקשה התפרסם כגזירה נוראה בכל הממלכה – להשמיד, לאבד ולהרוג את כל היהודים. באימפריה הפרסית גרו כל היהודים שהיו בעולם באותו זמן. חטא הניאוף הוריד משמים דין השמדה המונית.

 

תשובה וחרטה גדולות נדרשו כדי לחלץ אותנו מהבוץ הזה, שעוררו עלינו רחמי שמים וניסים עצומים.

 

אלפי שנים עברו, האם משהו השתנה מאז?

 

האם מנהיגי האנושות מנסים למנוע מאיתנו את הגאולה הבאה עם אותה אסטרטגיה?

 

ברגע שמשיח יגיע, דרכה של תרבות המערב פשוט תיעלם מן העולם. הציוויליזציה כפי שאנו מכירים היום כבר לא תהיה. משהו אחר ייבנה ויקום במקומה.

 

אבל זה לא מה שהעולם רואה. הם רואים רק את החורבן הממשמש ובא, ונלחמים על חייהם ומנסים למנוע אותו.

 

יכול להיות שבגלל זה יש היום כל כך הרבה ניאוף?

 

מעבר לטיעונים הממלכתיים הכל כך מקובלים בפי כל כ"חופש הדיבור" ו"חופש הביטוי", האם ייתכן שצאצאיהם של בלעם, המן ועמלק עושים כל שביכולתם להחטיא אותנו שוב? האם נעשים מאמצים נסתרים מעינינו לעורר את זעמו של הבורא, כדי להגן על עולמם ועל ידי זה לדחות את הבלתי נמנע ליום אחר?

 

האם המנהיגים המתורבתים של המערב פועלים, בדרך כל שהיא, על פי "אינסטינקט ההישרדות", כשהם יודעים שהם צריכים להציף את העולם בפריקת עול אבל לא מבינים למה?

 

העובדה שהווליום של הבלי העולם שאנו מקבלים בכל דרך – במדיה, בטלוויזיה, באינטרנט ובטלפונים הניידים שלנו – מוגבר, יכולה להיות סימן שאנחנו מתקרבים יותר ויותר ליום הנפלא של הגאולה הפרטית, הלאומית והעולמית.

 

ככל שאנו נדחפים יותר עמוק אל תוך ענני החושך, קרן האור, חצי הכוס המלאה, פתאום הופכת לבהירה ומלאה יותר. אנחנו זוכים ללמוד את אחד המושגים החשובים ביותר – האמונה, יותר מכל זמן אחר. אנחנו מבינים יותר מכל תקופה מהי קדושה אישית ומהי חשיבותה, לומדים להודות על הכל והכל הודות לרב שלום ארוש – על ספריו והדיסקים משני-החיים.

 

בקרוב, בקרוב מאוד, אור האמונה הגדל והולך יפרוץ בגדול ויפזר את ענני החושך. מאושרים הם אלה שחיים את האמונה כבר עכשיו, אלה שמפיצים אותה בעולם, כי זה אור הגאולה. יהי רצון שנזכה לחוות אותה כולנו, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה