החצי השני, טיפים של שדכנית

הסטטיסטיקות מראות שאחוז הרווקים והרווקות רק מטפס למעלה, ואילו אחוז הלחיות בשניים נמצא בשפל שלא היה כדוגמתו. רוחמה אפרתי עם טיפים של שדכנית.

4 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 05.04.21

מה קורה עם החצי השני? מסתבר, שהיום בני ה-25-40 מעדיפים את חיי הרווקות, כפי שמראים מחקרים וסטטיסטיקות, האחוזים מטפסים למעלה ואילו הבחירה לחיות בשניים יורדת למטה בסולם העדיפויות בחיים.
 
למה זה קורה? הרי בני אדם מטבעם דווקא אוהבים את החיים בשניים, את הביחד על פני הלבד והבדידות. יש מי שיאמר שבגלל החיים היום במדינה הקטנה שלנו קשה להפוך את האחד לשניים. יותר מדי מחויבויות, כשהעיקרית בהן היא הכלכלית. יש מי שיאמר שזה הגיל בהא הידיעה להגשים חלומות – חו"ל, טיולים, לימודים, והמרוץ אחרי ההצלחה והמיליון. יש מי שיאמר שזה הפחד, החשש מגירושין אפשריים (שגם בתחום הזה האחוזים מטפסים למעלה בקצב מעורר בהלה). זאת אחריות גדולה מדי, מודל חיקוי שלילי מבית ההורים… בקיצור, זוגיות וחיי משפחה נדחקים לשלבים התחתונים של סולם העדיפויות. במקרים לא מעטים קיבלתי תגובות שזוגיות ובניית התא המשפחתי מהווים עול שמפריע, מעכב, מציק ומטריד, בעיקר כשזה מגיע להתקדמות האישית.
 
"באמצע החיים, כשאתה לומד לתואר, אני לא רואה את עצמי קם באמצע הלילה לתת לתינוק מוצץ או להחליף לו. גם לא יכול לראות את עצמי מוותר על מסיבות ובילויים, גם לא על שעות עבודה נוספות. שום דבר לא מגביל אותי כשאני רווק", הייתה אחת התגובות הכואבות שקיבלתי לשאלת ה'למה?'
 
נראה לי שרבים וטובים פשוט טועים, כי בסופו של דבר הטון הצורם שיוצא מפיהם כשהם מדברים על הבדידות ממחיש עד כמה החשיבה שלהם לוקה בחסר, והמחיר שהם משלמים על הלבד הזה לא בהכרח משתלם.
 
מאמרים נוספים בנושא:
אני ואתה נשדך את העולם
יש גם סיפורי הצלחה
כמה זמן עוד נחכה
רווקות מאוחרת
למה זה לא הולך?
 
הרעיון המרכזי במאמר זה הוא לעזור ולנסות לפתוח חסמים רגשיים כדי לקבל תובנה שהיא היסוד של כל העולם, מאז ימי הבריאה ועד בכלל, על עניין ה"לא טוב היות האדם לבדו" – נישואין וחיי משפחה. אם עד היום נמניתם עם אלו שתרצו תירוצים והמציאו את הסיבות "הכי הגיוניות" למה לבד עדיף, עם יד על הלב, הגיע הזמן להתחיל לחשוב אחרת – למה ביחד זה עוד יותר עדיף (אימא כבר מייחלת להיות סבתא, תשאלו את החברות שלה…). הדבר תלוי בעיקר בבניית דפוסי חשיבה שונים מאלה שהורגלנו אליהם עד כה, שעשויים לעזור לנו בסלילת דרך חדשה אל הזוגיות המיוחלת. הנה מספר טיפים שיכולים לעזור לנו לצאת ממעגל הלבד:
 
הורים גרושים – אם גדלת במשפחה שחוותה גירושין, זה לא אומר שזה מה שיקרה לך. זה לא משהו ש'עובר בגנים', 'תורשתי', או 'חזקה על הדבר שיקרה גם לך'. אל תיתנו לזה להקים מחסום בראש בכל הנוגע לחיי נישואין, יש בידכם את היכולת לבנות כלים נכונים לקשר זוגי נכון, בריא וכנה. זוגיות, כמו כל דבר בחיים, מצריכה זמן, אהבה וכבוד, מאמץ ואנרגיות, והמון המון סבלנות. כדאי מאוד לזכור את חוק המראה – מה שאתה נותן זה מה שאתה מקבל. וגם, כמו הסרטון המתוק שראיתי כאן באתר, זוגיות היא כמו גביע קריסטל – או שאתה זהיר או שזה שביר…
 
לכל דבר יש סוף – גם לבדידות. אל תאמינו שהבדידות היא דרך חיים, ואל תתייאשו לחפש קשר רציני ובונה. עשו את הפעולות ההכרחיות – תפילה, אפשר להירשם לאתרי הכרויות, לפנות לשדכנים. צאו לפגישות ותנסו, אתם לא יודעים מה צופן העתיד.
 
להבין מהםהחסמים הרגשיים – ומאיפה נובע האנטי לבנות קשר זוגי אמיתי ומחייב. מה מונע? אולי פחדים, טראומה, חינוך מהבית, הורים שלא הצליחו בקשר וכל הזמן רבו, ניסיון העבר, הפחד להתחייב, אקסית מיתולוגית, החשש מהאחריות הגדולה שיש בלגדל ילדים ועוד. בדרך כלל הדברים נמצאים בתת מודע אבל קרובים ללב.
 
תכינו רשימה – של כל היתרונות שיש בלהיות לבד, לעומת היתרונות בלהיות ביחד. מהר מאוד תגלו שיש רוב גדול לחיים ביחד.
 
מפוקסים על עצמם
עוד יהיו הרבה חתונות
למה קשה להתחתן
 
לא לפחד ולהתחיל – מצליח מי שמעיז להכיר על מנת לבנות קשר אמיתי, ולא משהו רגעי או זמני. האמינו לי, לא קורה שום דבר, מקסימום שתיתם כוס קפה בדרך למטרה נעלה וחשובה בחיים. ניסיתם? זה כבר צעד חשוב שמקדם אתכם הלאה, העיקר לא לשבת בחיבוק ידיים.
 
החוק שטבע בנו הקדוש ברוך הוא מה לעשות, אנחנו לא הולכים ונעשים צעירים יותר. ההיפך, הזמן לא בדיוק משחק לטובתנו. כי הזמן עובר, השנים חולפות ו.. עדיין לבד. לא רוצה חלילה להלחיץ, אבל אני חושבת שהגיע הזמן להתעורר מתרדמת הלבד.
 
להחיות את האהבה שבך. הנתינה והקבלה, הרחמים רגשות שקצת נרדמו, תעוררו אותם מחדש. תאהבו ותרגיש נאהבים, אלו תחושות שאין שני להן. אהבה וזוגיות אמיתית יכולות להיות אך ורק בין אישה לבעלה, כשיש ביניהם מחויבות אמיתית והכרה בערך הנישואין כערך עליון.
 
"לא טוב היות האדם לבדו" על זה העיד בורא עולם עוד מששת ימי בראשית. זה משהו שטבוע בנו עוד מהיום השישי של הבריאה. והאדם, כמה שישאף להיות מודרני ומתקדם, משכיל ונאור, השאיפה לביחד תמיד תנקר בתוכו ותמיד תהיה יעד חשוב, אפילו אם היא סמויה או נדחקת לאיזו פינה. מה גם, ואת זה אני שומעת מהרבה אנשים – אף אחד לא אוהב להיות לבד!
 
ביטוי לייאוש למה הכוונה? שיצאת עשרות אם לא מאות פעמים לדייטים ונמאס כבר להתארגן, בגוף ובנפש. כי אולי זו האחת. אז שוב, לצפות, לקוות, לייחל, להתפלל ו.. לנחול אכזבה! מכת המחץ. מפח נפש. אל תיתנו לייאוש להכניע אתכם, אל תיתנו לו במה, תמשיכו הלאה ואל תפסיקו לקוות להאמין שזה יקרה. האחת/אחד עוד יגיעו, ובגדול. זה המקום בהא הידיעה להזכיר לכם את המשפט המפורסם של רבי נחמן מברסלבאין שום ייאוש בעולם כלל!!!
 
כאן אני רוצה להמליץ לכם על טיפ מאוד חשוב: אל תיתנו לכל מיני אמונות כוזבות, עין הרע, מזלות וכדומה מנדט ולא רק בזוגיות, אלא בחיים בכלל. אף אחד מאלה לא קובע עם מי ומתי זה יקרה, רק בורא עולם! לכן העיניים צריכות להיות נשואות אל השמים, ובפה ובלב תפילה.
 
ברכה והצלחה מכל הלב!
 
* * *
רוחמה אפרתי בעלת תואר בתקשורת (BA) יועצת ומטפלת רוחנית ליחידים וקבוצות, מרצה ומעבירה סדנאות וחוגי בית. שדכנית למגזרים השונים. לפרטים והתייעצות:ruhi_d@walla.co.il, אתם מוזמנים לבקר באתר שלי: www.ruchama.co.il

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה