החתימה של בורא העולם

האם ראיתם פעם את חתימתו של בורא העולם? כמו אומן שמשרבט את חתימתו בתחתית יצירתו, כך השם חתם את שמו על אחת מיצירותיו בבריאה – התפוח.

4 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

האם ראיתם פעם את חתימתו של
בורא העולם? כמו אומן שמשרבט
את חתימתו בתחתית יצירתו, כך השם
חתם את שמו על אחת מיצירותיו
בבריאה – התפוח.

מה כל כך מיוחד בעצים שהם זוכים לחגוג שנה חדשה משל עצמם? מדוע לא חוגגים שנה חדשה לכל הסלעים, המפלים או לכל אחת מבריותיו הנפלאות של השם? מה כל כך מיוחד בפירות העץ, ובפרט בתפוח?

התורה אוסרת להשחית את פירות העץ (דברים כ, יט): "…לא תשחית את עצהּ לנדוח עליו גרזן כי ממנו תאכל…", והאדם דומה לעץ.

הקבלה מלמדת אותנו, כי יש נשמות המתגלגלות לעולם הזה בפירות העץ, וכשאנו מברכים את הברכות על הפירות (לפני ובסיום אכילתם), אנו מתקנים את הנשמות שהתגלגלו בפרי. ולא רק, אלא גם הקבלה וגם המדרש מלמדים אותנו שלעצים יש שפה משלהם (ראה השל"ה, בראשית). מכיוון שהתורה אומרת (שם): "כי האדם עץ השדה", והאדם נברא בצלמו ובדמותו של אלוקים, אז אפשר לומר שאף העצים נבראו כך. אין פלא שהדמיון הקבלי לתכונות השמימיות, או הספירות, נקרא "עץ החיים".

ב"שיר השירים" (ב, ג) המילה "דודי" (אהובי) מושווית לתפוח שבשדה, דבר המרמז על השם יתברך. האם שלמה המלך, החכם באדם, יודע משהו שאנחנו לא יודעים? בהחלט – הוא בהחלט ידע שחתימתו של בורא העולם חקוקה בכל תפוח.

האם ראיתם פעם את חתימתו של בורא העולם? כמו אומן שמשרבט את חתימתו בתחתית יצירתו, כך השם חתם את שמו על אחת מיצירותיו בבריאה – התפוח:

 

אותיות שם השם

י

ה

ו

ה

ערך מספרי

10

5

6

5

החלק המקביל בתפוח

נקודות אקזוקרפ – exocarp  points – מעין שתי קרניים היוצאות מכל בית, בחמשת בתי הזרע

איבר הרבייה הנקבי בפרי

צורת הגזע והקליפה הפנימית

זרעים פעילים

 

 

 

הגזע ביחד עם הקליפה הפנימית מציג את המספר "שש", שהופך באופן מפליא לאות "ו’" (ואו). לכן, יחד עם איברי הרבייה, הזרעים, ונקודות האקזוקרפ – אנו מקבלים את הערך המספרי של שמו של בורא העולם – י’, ה’, ו’, ה’ – שהוא 26.

מה, אתם עדיין לא מאמינים שהשם יצר את התפוח ואת כולנו? נו באמת…

כאשר מתבוננים על התפוח, לא ניתן להכחיש את קיומו של הבורא, ח"ו. חתימתו נמצאת בכל מקום בבריאה. ודרך אגב, תפוחים הם אחד מסוגי המזון המושלמים ביותר הקיימים עלי אדמות. אכילת תפוחים מועילה לטיפול בתאי סרטן ומשפרת את בריאות הריאות, הלב ומערכת כלי הדם.

אם תשנו את הרגלי האכילה שלכם ותסלקו את כל הג’אנק-פוּד (אוכל זבל) מהתפריט היומי שלכם ותאכלו 2-3 תפוחים ביום, וכן אם תשנו את הרגלי האכילה הרוחניים (כגון טלוויזיה, סרטים וכו’) ותלמדו תורה – תיראו ותרגישו טוב יותר.

יהי רצון שהשם יזכה את כולנו לחיות חיים בריאים ומאושרים עד 120, ושיהיה לכולנו ט"ו בשבט שמח, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה