הנס של רבי נחמן

25 שנים הם מחכים לרגע המיוחל, ופתאום - בום, הכל מתפוצץ. החלום מתנפץ לרסיסים. מה יהיה עם הבגדים? הצעצועים? החדר היפה? איך יחזרו בידיים ריקות?

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 17.03.21

לא מזמן קראתי ספר מדהים על אנשים שחוו ניסים וישועות אחרי שביקרו בציונו של רבי נחמן באומן, אחת ההתקשרויות הכי חזקות שאדם זוכה לעשות עם הצדיק.
 
הסיפורים מדהימים ומעוררי התפעלות. לא יאומן כי יסופר, אבל אלה מקרים אמיתיים שמעוררים השראה ודחף עז לרוץ לרבי נחמן. זה מה שקרה לי. בכל אופן, אחד הסיפורים שתפס אותי חזק היה על זוג רחוק מתורה ומצוות ללא ילדים. הם נשואים 25 שנים ועדיין לא זכו למתנה העצומה והיקרה מכל – ילד.
 
במשך 25 שנים הם עשו את כל הטיפולים האפשריים, אך תמיד יצאו בידיים ריקות. שום טיפול לא הניב את הפרי המבוקש – ילד משלהם. כאב לב, צער וסבל היו מנת חלקם של השניים כל השנים הללו. אחרי תקופה ארוכה הם אפילו איבדו את התקווה שאי פעם יזכו לחבוק ילד משלהם… עד שהאישה החליטה שהם צריכים לנסות ערוץ נוסף – לאמץ ילד. ואחרי תהליך ארוך וממושך, הם החליטו לאמץ תינוק מאוקראינה.
 
הם היו בעננים. הם קנו כמעט את כל הצעצועים שהיו בחנות. הזמינו את חדר הילדים הכי יפה שהיה בקטלוג. ארון הבגדים היה עמוס בגדים לחמישה ילדים…
 
החלום עומד להתגשם.
 
בלילה שלפני הטיסה הם לא הצליחו להירדם. כל הלילה הם דיברו ודמיינו איך זה ירגיש להיות הורים אחרי כל כך הרבה שנים של בדידות, עקרות וכאבי לב, ובעיקר, צער בלתי נסבל ונתפס.
 
למחרת, אחרי דרך ארוכה וכשהגיעו סוף סוף לבית היתומים באוקראינה, ניתנה להם בחירה בין שלושה ילדים. הם החליטו לאמץ ילד בן ארבע עם מראה מלאכי.
 
יום לפני שהיו אמורים לחזור לארץ עם הילד שלהם, הילד פתאום חלה. זיהום קשה התגלה בגופו והוא היה חייב להגיע לבית החולים. זה בהחלט היה משהו לא צפוי וההורים המאוכזבים לא יכלו לקחת אותו לבית. הם עשו תורנויות ביניהם מי ומתי יהיה לצד הילד לאורך האשפוז שלו.
 
יום אחד הבעל הלך לבית החולים למשמרת שלו כשבחור אחד ניגש אליו וביקש ממנו משהו.
 
"שלום לך, אתה מוכן להצטרף אלינו כדי שיהיה לנו מניין? אנחנו צריכים את הבן אדם העשירי".
 
הבעל הסתכל על הבחור הזה ולא הבין מהיכן הוא צץ. "איך ידעת שאני יהודי? אין לי כיפה על הראש" הסתקרן לדעת.
 
אבל הבחור רק חייך. "פשוט, ידעתי. אז אתה יכול לבוא איתנו? אחזיר אותך לכאן תוך כמה שעות".
 
"אבל אני לא יודע איך להתפלל…"
 
הבחור המשיך לחייך. "אל תדאג, אנחנו רק צריכים שתהיה שם איתנו".
 
אחרי התייעצות עם אשתו, שהסכימה להאריך את המשמרת שלה בבית החולים, הבעל מצא את עצמו ברכב עם כמה בחורים זרים שלא הכיר ולא פגש מעולם, ושם, באמצע אוקראינה, רוצים אותו כאיש העשירי להשלים להם מניין.
 
ברכב, הבחור החייכן שאל את הבעל מה הוא עושה באוקראינה, בבית החולים. הבעל סיפר לו את הסיפור. סמיילי ציין שאימוץ ילדים באוקראינה כרוך לא פעם בבעיות שלא תמיד ניתן להתמודד איתן, ולפעמים כל התהליך מתבטל. סמיילי גם אמר, כבדרך אגב, שהוא מכיר משפחה נפלאה שמחפשת זוג שיאמצו את התינוק הקטן שלהם, בן חודש ימים. אימו נפטרה בלידתו והאבא, שמטפל בעוד ילדים, מבקש בית חם לתינוק. הבעל הזכיר לסמיילי שהם כבר אימצו ילד, הוא אומנם חולה ונמצא בבית חולים, זו הסיבה שהוא פגש אותו שם, והם גם שילמו עבורו הרבה כסף, כך שאין דרך חזרה.
 
המניין לתפילה היה בציונו של רבי נחמן באומן. הוא עמד שם מאחורי המתפללים, משלים את המניין כפי שהתבקש, ואחר כך שמע שיעור מאלף מרב שהיה במקום. והשיעור הזה עשה לו הרבה. הוא רכן על ציונו של רבי נחמן והחל לבכות כמו ילד קטן. במשך ארבע שעות הוא היה שם, על המצבה, בוכה מעומק נשמתו, מוציא את כל הכאב והזעם שהיו מנת חלקו 25 שנים.
 
ופתאום, הטלפון שלו מצלצל. זאת הייתה אשתו. האימוץ בוטל! אימו הביולוגית של הילד הגיעה לבית החולים עם הכסף שקיבלה והחזירה אותו לאמא. היא רצתה את הילד שלה בחזרה. מה כבר אפשר לעשות? הבעל אמר לאשתו לקחת מונית ולבוא לאומן, לציונו של רבי נחמן. תוך שעה וחצי האישה הייתה אצל רבי נחמן, וגם היא כמו בעלה, פרצה בבכי קורע לב, שפכה את מר ליבה על ציונו של רבי הצדיק הקדוש הזה.
 
תארו לכם, 25 שנים הם מחכים לרגע המיוחל, ופתאום – בום, הכל מתפוצץ. החלום מתנפץ לרסיסים. מה יהיה עם הבגדים? הצעצועים? החדר היפה? איך יחזרו בידיים ריקות?
 
אחרי שנרגעה, בעלה הציג בפניה הבחור החייכן. הוא סיפר לה על התינוק ושאל את סמיילי אם ההצעה עדיין תקפה. לשמחתם, הילד עדיין חיכה להורים אוהבים שיאמצו אותו. ושוב, הם עברו תהליך אימוץ, הפעם זה היה יותר מהיר. הם הבטיחו לאבא שיגדלו את בנו בדרך של תורה ומצוות וזכו לקבל את המלאך הקטן שלהם. כך הפכו השניים לחסידים של רבי נחמן מברסלב. אחרי הכל, הנס שנעשה להם היה בזכות הצדיק, רבי נחמן מברסלב.
 
ורגע, זה לא הכל! הנס הגדול יותר קרה אחרי שנה: כשהאישה ילדה את התאומות המתוקות שלהם בגיל 50!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אליאור

י"א אב התשע"ז

8/03/2017

מחזק מאוד!

רבנו חיי וקיים!

2. אליאור

י"א אב התשע"ז

8/03/2017

רבנו חיי וקיים!

3. דקלה

ט' אדר ב' התשע"ו

3/19/2016

מצמרר וואווו

ישתבח שמך מלך מלכי המלכים השם הגדול הקדוש והנורא אין כמוך!!! יהי רצון שזכות הצדיק תעמוד לכווולנו א מ ן !!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה