הרוח והגוף – פרשת תזריע מצורע

בן דורנו המורגל כי הגוף הוא "שלו", יופתע לשמוע כי כל זה אך חלק קטן במציאות. הרפואה שהוא מכיר הינה חלק זעיר מתוך היקף רחב בהרבה.

1 דק' קריאה

הרב יוסף ברוק

פורסם בתאריך 06.04.21

פרשת תזריע מצורע
 
 
"אָדָם כִּי יִהְיֶה בְעוֹר בְּשָׂרוֹ שְׂאֵת אוֹ סַפַּחַת אוֹ בַהֶרֶת וְהָיָה בְעוֹר בְּשָׂרוֹ לְנֶגַע צָרָעַת … "
 
הקורא פשוטם של פסוקי הפרשה ידמה כי נפל בידיו ספר רפואה. הדיון בכל פרטי מחלת הצרעת, המעקב האם נסוגה או התפשטה, וכן בשאר נושאי הפרשה יוצרים את הרושם כי מדובר בנושא רפואי שלכאורה מקומו בספרי רפואה, ולא בספר התורה.
 
אך מכיוון שיש הכוונה בתחילת הפרשה "אדם כי יהיה בעור בשרו וגו', והיה בעור בשרו לנגע צרעת והובא אל אהרן הכהן או אל אחד מבניו הכהנים" (פרק י"ג פסוק ב'). ללמדנו כי הוא אינו נשלח לקופת חולים אל מומחה למחלות עור, או לאלרגולוג לגלות את סיבת הפריחה המסתורית, אלא אל אנשי הרוח-כהנים. זאת אומרת שיש לחפש את הסיבה להופעת "הפטרייה" בתחום הרוח.
 
ואכן חכמים אבחנו: "אין צרעת באה אלא על לשון הרע". וכך על שאר חסרונות רוחניים, גאווה, יהירות וכו'. כלומר, סיבה רוחנית מסובבת תוצאה גשמית.
 
בן דורנו המורגל כי הגוף הוא "שלו", מוכר לו, ובידיו לרפא, לנתח וכו', יופתע לשמוע כי כל זה אך חלק קטן ופעוט במציאות. הרפואה שהוא מכיר הינה חלק זעיר מתוך היקף רחב בהרבה – רוחני ושמימי.
 
על כן מורה התורה לאדם כאשר הוא נתקל בתופעה, יפנה אל הסמכות בעלת הידע בתחום הרוחני תורני, כי שם ימצא את רפואתו, כי עיקר האדם הוא רוחו ונשמתו, בעוד גופו הוא אך "בגד" טפל ושפל לעומתה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה