השלמה, שלב נוסף בדרך

בדרך שלנו יש שלב כזה שנקרא השלמה. הגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת, תגלה לכם שהשלמה היא לא התפשרות או בגלל שאין ברירה, אלא קרש קפיצה אדיר בחיים.

3 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

בדרך שלנו יש שלב כזה שנקרא
השלמה. הגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת,
תגלה לכם שהשלמה היא לא התפשרות
או בגלל שאין ברירה, אלא קרש קפיצה
אדיר בחיים.
 
 
אין מה לומר, אתם משתפי פעולה נפלאים. שיחקתם אותה ובגדול. הפעם, שלחתם את משפטי התודה שלכם, אלה שמלווים אתכם ובהחלט יכולים להפוך מוטו וקו מנחה בחיים עבור כל אחד מאיתנו. תיכף, עוד שורה שתיים, תוכלו לקרוא אותם וליהנות, ולא פחות חשוב – להדפיס ולתלות על המקרר.
 
להזכירכם, אנחנו ממשיכים במסע שלנו במדינת המציאות החדשה. במאמר הקודם, גילינו שיש שליף לכל רגע – משפט חיזוק שיעזור לנו בכל מצב, וגם שם יצאתם גדולים עם המשפטים ששלחתם.
 
הנה זה בא, משפטי התודה שלכם.
 
"תודה על מה שאין לי, זה רק גורם לי להעריך את כל מה שיש לי", המשפט ששלחה לנו רחלי וסיפרה שהוא נותן לה את טעם החיים האמיתי.
 
"תודה על הכל, ואם הקב"ה החליט לא לתת לי משהו מסוים כנראה שאי שם יש מישהו שזקוק לזה יותר ממני", זה המשפט של אבי, שמסתכל על "האין" כהזדמנות ל"יש" חדש.
 
"לפעמים סטירת לחי נועדה כדי לסובב לנו את הראש לצד השני, על מנת לראות כמה טוב יש במקום שאליו לא הפנינו את הראש קודם לכן", שלחה מירב שסיפרה שחוותה הרבה קשיים אבל רק ככה למדה להעריך את הטוב.
 
עוד מאמרים בנושא:
מי אמר שפע ולא קיבל?
מקדם ההצלחה של רבי נחמן
4 הממ"ים
 
"אין טעם לחפש את האושר במקומות הגדולים, לפעמים הפרטים הכי חשובים נמצאים באותיות הכי קטנות" – ואצלי האושר הוא עם הקטנים!, ציינה מירי שעזבה קריירה מצליחה לטובת "סבתא במשרה מלאה".
 
"מרוב שמחפשים את הטוב מפספסים את המצוין, מחבקים את הגרוע ובסוף מתחננים לסביר" – זה מה שלמדתי אחרי כל כך הרבה פגישות, אמרה שירז שבעזרת השם עומדת להתחתן בקרוב.
 
עד עכשיו עברנו שני שלבים בתודעת השפע: חשיבה והודיה.
 
זה מתחיל מיצירת מחשבה טובה בה אנחנו עוברים לדיבור שכולו טוב וממשיך לעשייה חדשה. יש לנו כמובן הסבר נפלא מהקואצ'ר הראשון – רבי נחמן מברסלב, שמגלה לנו סוד נפלא:
 
"כשאתה נשאל לשלומך, אל תרטון ואל תתאונן על צרותיך. אם אתה משיב "רע לי", אזי אומר הבורא,"זה רע בעיניך? אראה לך מהו רע באמת!". כשאתה נשאל לשלומך, ולמרות הצרות או הייסורים אתה משיב "טוב", אזי אומר הבורא, "זהו טוב בעיניך? אראה לך מהו טוב באמת!" (מתוך הכסא הריק).
 
למרות הקושי הקיים, על ידי דיבור נכון ניתן לשנות את המציאות הקיימת למציאות חדשה עד כדי מעשה ממש.
 
התחלות או לא להיות
הולכת על גשר צר מאוד
הצלחה באה עם עבודה
 
התחנה הבאה במדינת המציאות החדשה היא השלמה.
 
וכשאנחנו אומרים השלמה זה לא במובן של להתפשר מחוסר ברירה, כי זה לא קיים בכלל! אלא, הכוונה היא למסלול הניתן לנו מבורא עולם עליו אין לנו על מה להתפשר, יש לנו אפשרות רק לשפר!
 
ההשלמה מובילה אותנו להרגשה בה אנחנו נרגיש שלמים. וזה קורה כאשר אנחנו מבטלים את הכל: המחשבות, התאוות, התירוצים, הקשיים וכו', ומתחברים למקור הכוח היחידי – בורא עולם, שהוא אחד, הוא המציאות האמיתית בחיים שלנו, הוא מי שיראה לנו מהו טוב באמת.
 
והתחברות הזו יכולה להיעשות על ידי האמונה.
 
אמונה במציאות הנוכחית של חיי, ביכולות והכישורים שיש בי, ברצונות ובמטרות המקוננות בראש ובלב, אמונה שהכל אפשרי!
 
כי "אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן", זה המשפט בהא הידיעה של רבי נחמן מברסלב לכולם, אז והיום ואפילו עוד מאה שנים.
 
אנחנו עדין מטיילים במדינת המציאות החדשה, וכאן המקום לעשות הפסקה קצרה. שבו עם עצמכם במקום שהכי נוח לכם, אתם יכולים לראות אותו במחשבה שלכם – לבד על חוף הים מול הגלים, בשדה ירוק רחב ידיים, או בפארק מלא ילדים שובבים ומתוקים, וחישבו על כל הדברים שאתם רוצים לשפר, לחדש או לעשות בחיים.
 
זכרו! האמונה קודמת לשכל! יש הרבה חסמים (הבאים בעיקר מצד השכל) שיכולים לעכב אותנו מלעשות את הצעד הראשון, ובנקודה זו אתם צריכים לבדוק למה קורה. כי______ אולי ______מתי ______ אי אפשר______.
 
אם תרצו, יש כאן סוד שאני מאוד שמחה לגלות לכם. בזמן שאתם מנסים להבין למה יש חסמים בדרך ומה מונע מכם להתקדם הלאה, חשוב לגעת בנושא על דרך החיוב. למשל, תשאלו את עצמכם "למה כן?" – כן להתקדם, כן לעשות, כן להמשיך, ומיד תקבלו את "איך?" – איך עושים את זה, איך מזיזים דברים וכן האלה. כך אפשר להתקדם בלי להיתקע בסיבות השליליות המונעות ומהעכבות, והמאוד מאוד מחלישות.
 
והנה עוד צידה חיונית לדרך עם עוד שני משפטים מקסימים:
 
"מסלול של קילומטר אחד מתחיל בצעד אחד", זה המשפט של כולם.
 
ו"חיוך שמח תמיד מנצח", הוא המשפט של תמר.
 
אתם מוזמנים לשלוח אלינו את משפטי ההתחלה החדשה שלכם – Hagar.coach@gmail.com, אלו שאתם מתחילים לשנן בצעד הראשון כל הדרך להצלחה!
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, מנחת סדנת שפע וערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים:Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה