התבודדות – הרהורים

התבודדות/ הרהורים- מי שמבודד את עצמו ובודל את עצמו מבני אדם, מזדקקין עליו מלמעלה. על ידי התבודדות המפנַה את ליבו לבטלה, בא הכעס. השיחה, שאדם משיח בינו לבין קונו...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

התבודדות
 
 
מי שמבודד את עצמו ובודל את עצמו מבני אדם, מזדקקין עליו מלמעלה.
 
על ידי התבודדות המפנַה את ליבו לבטלה, בא הכעס.
 
השיחה, שאדם משיח בינו לבין קונו, השיחה הזאת נעשית אחר כך גאולה וישועה לבניו.
 
על ידי התבודדות באה ישועה.
 
כעס בא על ידי התבודדות (שיחה עם קונו) שאינה כראוי.
 
 
 
הרהורים
 
 
על ידי ענווה ינצל מהרהורי עבודה זרה.
 
כשאתה מתפלל ונופל לך הרהורי עבודה זרה, תכוין בשם "אלוקינו".
 
מחשבות מעשיות שארעו לצדיקים, על ידי זה נמשכים לו מחשבות טובות.
 
מי שיש לו מחשבות רעות, ידון את כל בני האדם לכף זכות תמיד.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אייל

כ"ט אלול התשס"ט

9/18/2009

הרהורים ודרגת התפילה קראתי אם זכרוני אינו מטעה אותי בספר ‘הישפכות הנפש’ כי אדם הבא לידי הרהורים בתפילתו צריך לרדת בדרגת תפילתו דהיינו לעשות את תפילתו במילים פשוטות בפני הבורא,שכן מוטב דיבור פשוט לבורא עולם שיתקבל בשמיים,מתפילה בלי כוונה,קראתי גם כי יש ‘להרגיז’ את היצר הרע על היצר הטוב.
אני באופן אישי שבאו לי הרהורים בתפילה הקדשתי ליצר הרע חצי שעה ביום להגיד את דברו כדי שיותיר לי להתפלל בכוונה,ולא יפריע לי בשעת התפילה,והיצר הרע ‘התרצה’ לעסקה .

2. אייל

כ"ט אלול התשס"ט

9/18/2009

קראתי אם זכרוני אינו מטעה אותי בספר ‘הישפכות הנפש’ כי אדם הבא לידי הרהורים בתפילתו צריך לרדת בדרגת תפילתו דהיינו לעשות את תפילתו במילים פשוטות בפני הבורא,שכן מוטב דיבור פשוט לבורא עולם שיתקבל בשמיים,מתפילה בלי כוונה,קראתי גם כי יש ‘להרגיז’ את היצר הרע על היצר הטוב.
אני באופן אישי שבאו לי הרהורים בתפילה הקדשתי ליצר הרע חצי שעה ביום להגיד את דברו כדי שיותיר לי להתפלל בכוונה,ולא יפריע לי בשעת התפילה,והיצר הרע ‘התרצה’ לעסקה .

3. אייל

כ"ט אלול התשס"ט

9/18/2009

התבודדות במידה רוב הצדיקים עשו את דרכם להתוודעות דרכי השם,הנהגותיו בממלכתו,וצפונות תורתו, באמצעות הקשר שלהם עם בורא עולם שנוצר במצעות התבודדות , וכפי שאומר רבי נחמן ‘לשוח בשדה’ ,אולם חשוב להבין את הגבול בין התבודדות לצורך חיבור עם הבורא ,לבין התבודדות שהינה פרישה מן הציבור ואין בה תועלת ,שכן כבר דובר רבות בנאמר ‘לא טוב היות האדם לבדו’

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה