זה בסדר, תמשיכו לחלום

"מה אתה רוצה להיות שתהיה גדול?" כבר מזמן לא חלק מרשימת החלומות שלנו. אבל הגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת, מגלה לנו שכן. אז תמשיכו לחלום כל הדרך להגשמה!

3 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

"מה אתה רוצה להיות שתהיה
גדול?" כבר מזמן לא חלק מרשימת
החלומות שלנו. אבל הגר דוויג'י,
מאמנת מוסמכת, מגלה לנו שכן. אז
תמשיכו לחלום כל הדרך להגשמה!
 
 
בחיים, מצד אחד, יש עודף דעת שלא פעם מקשה עלינו להיות מותאמים ומתואמים עם מסלול החיים שלנו. ומצד שני, דבר שמקשה לא פחות, הוא חוסר דעת.
 
ולא, אני לא מדברתעל קלות דעת או חוסר חכמה, אלא על מקרים נפוצים כמו חוסר הדעת של האני הפנימי שלי.
 
כאשר אדם לא יודע ומכיר ביכולותיו וכישוריו התוצאה הישירה והעיקרית היא, שהוא הופך לאדם חסר ביטחון עצמי לחלוטין.
 
אחד הצרכים הבסיסיים של האדם הוא ביטחון, וכאשר הוא סובל ממחסור בביטחון זה מאוד מפריע לנפש שלו, עד כדי כך שזה מוציא אותו מהאיזון וגורם לו אי שקט פנימי חזק.
 
הקואוצ'ר הראשון, רבי נחמן מברסלב, מלמד אותנו ש"כל מיני צער וכל הייסורים אינם אלא מחסרון הדעת", כאשר הדעת האמיתית היא האמונה.
 
המשמעות של חוסר דעת, היא חוסר אמונה בעצמי, ביכולות ובדרך שבורא עולם נתן לי.
 
מאמרים נוספים בנושא:
אל תחלום, תגשים אותו!
בחזרה  לעתיד
אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום
החלום
 
כאשר מתאמנים מגיעים אלי ומבקשים "לגלות את עצמם", אני מסבירה להם שהאימון הוא תהליך של גילוי עצמי במקום בו אני נמצא, ההיפך המוחלט מכל החיפושים של "אני" בכל מיני מקומות בעולם, כמו על פסגות של הרים גבוהים דווקא בגלות (תרתי משמע) שהיא בעיקר גלות הדעת.
 
ואותה גלות גורמת למה שרבי נחמן מכנה "קטנות דמוחין", שזה מצב בו נפגשים חזיתית עם מחשבות צרות ומצומצמות, מחשבות מתנדנדות, בבחינת נע ונד, שגורמות לאי שקט פנימי שלא מרפה מהאדם. והשאלה היא, איך יוצאים מהגלות הזו? איך חוזרים אל הדעת והביטחון הבסיסי הקיים בתוכנו?
 
"נמצא שכל הנפילה בדעת שיש לבני האדם היא אך ורק בגלל שהם נכנסים להשוואות עם אחרים, ומזה הם כבר נופלים לכל סוגי הכפירות וחוליי הנפש: עצבות, כעס, תסכול ועוד", אומר הרב שלום ארוש בספרו מעין  גנים – (בספרו בגן  החכמה תוכלו למצוא הרחבה על נושא זה.)
 
תחרותיות, זו מילת המפתח לסבל של אנשים רבים בעולם הזה.
 
המתאמנים מבינים שבתהליך האימון עוברים שלב של בירור מעמיק לגילוי היכולות שלי, אלההקיימים בי ושעדיין לא באו לידי ביטוי בחיים. ולא רק, כל מה שנגלה בתוכנו הוא כל כך ייחודי וחשוב ואין באף אדם בעולם! כשנבין ונפנים את הנקודה הזו הביטחון העצמי שלנו, בעקבות ההכרה החדשה שקיבלנו, יתחזק.  ומכאן,  השלב הבא הוא להשתמש בהם!
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
זה לא חלום, זה להשתנות
רק אתה יכול
והעיקר לא לפחד כלל!
 
לאט אבל בטוח, בקצב שמתאים לנפש שלנו, נפתח את המתנות החבויות שקיבלנו מבורא עולם, תוך כדי שנשנן לעצמנו את דברי רבי נחמן מברסלב: "חדלו עוד מלהיות עניים! שובו אל האוצרות שלכם והיו משתמשים באוצרות שלכם". ולא סתם, מכיוון שכל אדם קיבל אוצר, את ההון אנושי הקיים בו והמיוחד רק לו. החזרה לעצמנו, ההכרה במה שיש בנו, תעזור לנו להוריד את העוגן ממסע הנדודים,וסוף סוף, להתמקם בנישה שלנו. זו כמובן תרומה נכבדה לחיזוק הביטחון העצמי שלנו.
 
בשלב הזה, שבו אנחנו רוצים לגלות את האוצר הנכסף, לדעת איך להגיע אליו ולגעת בו, נרשה לעצמנו בכיף לחלום ממש כמו שהיינו ילדים, להיות מה שאהבנו ורצינו "כשנהייה גדולים". ההרגשה המתוקה הזו נראית כל כך רחוקה, מכיוון שעכשיו אנחנו כבר גדולים, מבוגרים, הדחקנו הרבה אוצרות ולא מעט מהטוב הקיים בנו.
 
אז תרגישו בנוח להיות כמו תינוקות, לדעת להתחדש ולא להיות זקנים, כמו שאומר לנו הקואוצ'ר רבי נחמן, בדרך לאוצר. אל תיתנו לחשיבה והמחשבות הזקנות לקבע אתכם ולא לאפשר לכם להתקדם הלאה.
 
כך נגלה את הדעת מחדש באימון עם אמונה, כפי שמנחה ומסביר לנו רבי נחמן מברסלב.
 
"עיקר הצער שיש להאדם מהייסורין והצרות וההרפתקאות שעוברים עליו, חס ושלום, הוא רק מחמת שלוקחין ממנו את הדעת, עד שאין מסתכל על התכלית שהוא כולו טוב" (ליקוטי עצות, סבלנות ד).
 
כלומר, ההכרה שתעזור לנו להתקדם מובילה אותנו, בעצם, אל נקודת ההתחלה שלנו: התכלית. אותה שליחות שבורא עולם נתן לנו לבצע בעולם הזה. כשאדם מצליח לגלות ולהבין מה היעוד שלו כאן זה מסייע לו להגיע לאוצרות שלו – הכישרונות וכל המתנות שקיבל מבורא עולם לצורך משימה זו. וכשהוא מגיע לארגז  הכלים שלו, הוא יוצא מחדרי האוצר עם שקים מלאים באמונה וביטחון לחיים עם משמעות ותכלית אמיתית.
 
הנה משהו שאתם בהחלט יכולים לנסות בבית. נסו לחשוב על מה שגורם לכם להרגיש חסרי ביטחון, ציינו לעצמכם על דף את הנקודות שמעוררות בכם הרגשת חוסר ביטחון ולמה אתם מרגישים כך – האם זו תחושה אישית שלכם? האם גרמו לכם להרגיש כך? בררו את הסיבה האמיתית וסמנו נקודות קטנות של עוגן בעזרתן תוכלו לאחוז בדרך אל האמונה החזקה הקיימת בכם. והכי חשוב, מצאו את הטוב הטמון בכם.
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, מנחת סדנת שפע וערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים:Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה