זה יקרה ב – 12!

עוד לא נולד הסופר שיוכל לתאר את הזרם באוויר ובלבבות של מה שקורה בשעה 12 בערב ראש השנה! רוני אבישלום על המעמד המרגש שמתחיל באומן ומגיע לכל לב בעולם.

2 דק' קריאה

רוני אבישלום

פורסם בתאריך 17.03.21

שנת תשע"ט תיכף סוגרת את הדלת אחריה, ותש"פ כבר עם רגל בפנים.

 

זו הייתה שנה שחלפה עם יללות רבות. חווינו על בשרנו את ה"ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא…" "והיה כי תמצאן אותו רעות רבות וצרות".

 

אבל עכשיו זה הזמן לפרסם את "השירה הזאת ולמדה את בני ישראל, שימה בפיהם…"

 

זה יקרה ביום ראשון, בשעה 12:00, יתקבצו להם אלפי רבבות בית ישראל לשורר יחד את העשרה מיני נגינה – התיקון הכללי, שחיבר רבי נחמן מברסלב.

 

זה יקרה באומן, בחצר ציונו של אותו רופא גדול ומסביב לו, שאמר על כנסת ישראל החלושה והפצועה: "אני יכול לרפאות אותה על ידי העשרה מיני נגינה" (סיפורי מעשיות, מעשה משבעה קבצנים).

 

בשעה זו יעצרו רבבות אלפי ישראל את מרוץ החיים, יתכנסו יחד בצלו של הצדיק הגדול, ויפתחו ברטט באמירת עשרת מזמורי התיקון הכללי. כל עשרה מיני נגינה יהיו שם, מיראי שמים ועד שואב מימך…

 

עדיין לא נולד הסופר שיוכל לתאר את הזרם באוויר ובלבבות, בעת אמירת התיקון הכללי העולמי הזה – בכל מקום בעולם, ובעיקר, בציונו של רבי נחמן מברסלב.

 

עוד לא נוצר המכשיר שימדוד את מספר הדמעות הזולגות בשעה זו.

 

עדיין לא חזר אף אחד ממרומים לספר לנו מה קורה שם למעלה בשעה נוראית זו.

 

אך זאת גילה לנו הצדיק: "ההכתרה היא באומן!"

 

מאמרים נוספים בנושא:

קסם של תיקון

תיקון בגרושים

עשרה מיני חיצים

הקרב האחרון

והעיקר לא לפחד כלל!

מתנות קטנות

תניחו את הכוס

 

וזה ברור:

 

שעה 12 בצהריים בערב ראש השנה באומן, היא שעה שעושה מהפכה בעולם.

 

שעה שבה מתאחדים יחד כל שבטי ישראל, ונענים לבקשת הבורא: "יונתי בחגווי הסלע בסתר המדרגה, הראיני את מראיך, השמיעיני את קולך, כי כולך ערב ומראיך נאוה" (שיר השירים ב, יד).

 

באחרית הימים, בסתר המדרגה, בקץ הימים, פוצחים יחד נשמות ישראל באמירת העשרה מיני נגינה ומשתוקקים ליום בו נשיר לבורא עולם שיר חדש.

 

ואתם, יהודים יקרים, תנגנו גם אתם מהמקום בו אתם נמצאים את הניגון המיוחד שלכם. את הצליל המיוחד, שאין מי שיודע להפיק, רק אתם לבד!

 

גם אם לא תהיו שם בצל כנפיו של הצדיק הגדול – חברו את עצמכם לציבור הענק מהמקום שאתם נמצאים. וכפסק הידוע: "ישתדל אדם להתפלל עם הציבור, ואם הוא אנוס יכוון להתפלל בשעה שהציבור מתפללים" (שולחן ערוך, אורח חיים סימן צ, סעיף ט).

 

הצטרפו גם אתם לאותם רבבות בעת מעמד התיקון הכללי העולמי, שיאמרו יחד את העשרה מזמורים ויפעלו יחד ש"תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה". ואז תגלו את הניגון הפרטי שלכם החבוי אי שם במעמקי הלב ומחכה שנים להתנגן לבורא. בתוך עשרה מזמורי התהלים, שגילה רבי נחמן מברסלב זיע"א, כלולים כל המנגינות בבריאה, וכל אחד מגלה אותו בתורו.

 

עשרת המזמורים של התיקון הכללי: טז, לב, מא, מב, נט, עז, צ, קה, קלז, קן.

 

יש לתת פרוטה לצדקה לפני אמירת המזמורים ולהתקשר לנשמת רבי נחמן בן פייגא שגילה תיקון זה. בזו הדרך ביקש לנהוג בעת התיקון הכללי, תיקון הכולל את כולם ממש, לכן נקרא "כללי".

 

אולי השנה תגלו את השיר שלכם, מה אתם אומרים?

 

אולי פתאום תגלו שלא חסר לכם דבר בעולמכם, אלא את הבורא בלבד אתם מחפשים. וכשהוא אתכם – אור לכם, ואז אתם שרים. וכשלא טוב לכם – אתם יודעים שאבא כבר יבוא ויגלה שהוא יודע טוב מכולם לשמור ולהעניק חיים טובים.

 

"עשרה מיני נגינה האמורות עם התחינה יתקנו תיקון הכללי, ויעלו שעשועים אשר מעולם לא עלו…"

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה