חברים אוהבים

הרבה אנשים טועים בהגדרה הנכונה של שלום בית. הם חושבים שהפסקת אש או הסכם שאיתו אפשר לנפנף זה שלום. לא, מדובר במשהו אחר, עמוק ואמיתי יותר.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

גירושין, כך מלמדת אותנו הגמרא, הם כמו מיני חורבן של בית המקדש. לכן שלום בית שקול כנגד בניית בית המקדש.
 
כל הברכות שבעולם: כסף, הצלחה, בריאות טובה, ילדים טובים, שלום בית – הכל בא בעסקת חבילה אחת.
 
כשאנחנו מדברים על ברכת שלום הבית בין בני הזוג, ועל האהבה האמיתית בין הבעל לאישה, בהחלט שאין הכוונה לזוגות שרבים ומתווכחים כל היום, שהשם ירחם עליהם. אלה שרבים ומתווכחים כל היום לא עושים שום מאמץ כדי לשפר את שלום הבית שלהם, לכן המסר של היום לא יעזור להם. הם צריכים להחליט שהם מפסיקים להאשים אחד את השני ולהתחיל לעבוד על עצמם. נקודה.
 
גם לא נדבר על אותם זוגות שחיי הנישואין שלהם הם כמו שני קווים מקבילים. ברור, הם לא רבים ולא מתווכחים, כי הם בקושי מדברים אחד עם השני. מן הסתם, אחד על המחשב והשנייה בטלפון או מול הטלוויזיה. הם כמו זוג שמדבר בשתי שפות שונות. הם לא מתקשרים בכלל. אולי הם לא נלחמים אחד בשני, אבל אי אפשר לקרוא לחיי הנישואין שלהם זוגיות שמישהו היה מייחל לעצמו.
 
כדי לזכות בשלום בית אמיתי, על האדם להחליט שהוא עומד לחיות חיי נישואין עם בן/בת הזוג.
 
לא הרבה אנשים בדור הזה זוכים לשלום בית אמיתי. זאת, משום ששלום בית אמיתי משמעו שהבעל והאישה אוהבים אחד את השני אהבה גדולה. הם לא יכולים לדמיין את עצמם בלי בן/בת זוגם, בדיוק כמו שאי אפשר לחיות בלי יד או רגל, חלילה, משום שהם אחד, ממש אחד. להפריד ביניהם זה כמו לחתוך איבר מגוף החי. המסירות שלהם אחד לשני לא יודעת גבולות. ולא רק, הם תומכים, מבינים ומעודדים אחד את השני, וכמובן שמכבדים זה את זו, מדברים כאילו מלך או מלכה עומדים לפניהם. בסיוטים הכי גרועים ואיומים שלהם הם לא מעלים בדעתם לפגוע אחד בשני.
 
וזה לא הכל. הם החברים הכי טובים שיש! הם סומכים אחד על השני ובאמת נהנים אחד מחברתו של השני. הם ביחד. הם באמת מחוברים. הם יודעים מה משמח איש את זולתו, והם תמיד חושבים על דרכים חדשות כיצד להכניס עוד שמחה בחייו של השני. זה שלום בית אמיתי – אהבה אמיתית בין הבעל לאשתו.
 
אלא, שהרבה אנשים טועים בהגדרה הנכונה של שלום בית. זוגות רבים חושבים שאם הם נמצאים במצב של הפסקת אש אז זה שלום בית. טעות. שלום בית הוא גם לא הסכמי אוסלו או חוזה שלום כזה או אחר.
 
שלום בית אמיתי זה אהבה, הקדשה, הבנה, כבוד הדדי ותשומת לב שבני הזוג מעניקים אחד לשני. אלה המרכיבים הנדרשים והנחוצים לקשר חברות אמיתית שכל זוג חולם עליו באמת. אם אין לכם שלום בית כזה, עליכם להתפלל על זה כל יום. ואם אתם עדיין לא נשואים, אתם צריכים להכין את הקרקע עם הרבה תפילות.
 
שלום בית זה לא "להסתדר". זה גם לא אומר שצריך "לסבול אחד את השני". מצבים אלה הם בהחלט הסכם/חוזה שלום, אבל לא שלום בית. גם לא בכיוון.
 
המילה 'נישואים' מורכבת מהילה 'נשא', כלומר לשאת. כשהבעל והאישה נושאים אחד את השני בליבם. שני בני הזוג צריכים להשקיע ולעבוד קשה כדי להשיג שלום בית וקשר חברות אמיתי. וכדי להשיג זאת, חייבים לקיים את שלושת התנאים:
 
הראשון: אתם חייבים להאמין שאתם מסוגלים לבנות זוגיות מושלמת. נכון, זאת עבודה רוחנית. דוד המלך ע"ה אומר (תהילים קכ"ז): "אם ה' לא יבנה בית, שווא עמלו בוניו בו". רוב האנשים מייחסים את הפסוק הזה לבית המקדש, אבל אל תשכחו – שלום בית וחיי נישואין הם בית מקדש מעט. חיי נישואין הם בניין רוחני, וכדי שהוא ייבנה כראוי הבעל והאישה צריכים להבין שבלי בורא עולם בחייהם הם לא יוכלו להשיג את האהבה שהוזכרה כאן.
 
השני: על שלום הבית וחיי הנישואין חייבים להתפלל. זה חייב להיות חלק מהתפילה האישית שלנו (התבודדות) כל יום.
 
השלישי: אתם חייבים להיות מוכנים לעבוד קשה כדי להשיג שלום בית בדרגה כזו.
 
ב"שבע ברכות" אנו אומרים: "שמח תשמח רעים אהובים, כשמחך יצירך בגן עדן מקדם. ברוך אתה ה' משמח חתן וכלה".
 
בברכה זו אנו מוצאים את הסוד לשלום בית. הפירוש הפשוט של 'רעים אהובים' הוא חברים אהובים. חז"ל, שתיקנו את התפילות והברכות, מלמדים אותנו שחברות טובה היא תנאי מקדים להיות אוהבים ואהובים.
 
וחברות אמיתית וטובה היא, שאתם מוכנים למסור את החיים שלכם אחד בשביל השני. חברות אמיתית וטובה היא התחייבות הדדית ונאמנות אחד לשני בכל מחיר. זאת החברות שמובילה לאהבה אמיתית. פחות מזה, זה לא הדיל האמיתי.
 
ואת הדיל האמיתי אפשר להשיג בעזרת שני ספרים מדהימים: לגברים – בגן השלום, לנשים – חכמות נשים. בהצלחה!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. יעל קורקוס

ז' כסלו התשע"ה

11/29/2014

אהבה תודה…… ואמן לאהבה אחווה והשמחה

2. יעל קורקוס

ז' כסלו התשע"ה

11/29/2014

תודה…… ואמן לאהבה אחווה והשמחה

3. איתי

כ"ב ניסן התשע"ג

4/02/2013

תודה תודה רבה , תודה רבה , תודה רבה. הצלת את נפשי. כיף לקרוא. תודה 🙂

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה