חלומות לא מתגשמים?

אם אתם רוצים להפסיק לחיות בכאילו, להרגיש ולעשות באמת, אז אל תפסיקו לחלום. יום אחד זה יקרה והחלום יתגשם!

2 דק' קריאה

אודל תהלים

פורסם בתאריך 05.04.21

כל חיינו אנחנו מחפשים טיפות אור שיאירו את נשמתנו, טיפות קטנות שנאסוף לתוכנו, שיתנו לנו הרגשה שאנחנו אמיתיים.

 

רק מה, יש בעיה קטנה. החיים שלנו היום הם ב"כאילו" – כאילו עשיתי, כאילו דיברתי, כאילו חברה, כאילו אהבה. פשוט חיים של כאילו. מסתובבים כמו רוחות רפאים – לא יודעים, לא שומעים, לא אוהבים. נחנקים מהמון כאילו שתקועים לנו בגרון ולא נותנים לנו לנשום.

 

כאילווווו דייייי!

 

(רק בכאילו, כן?)

 

מאמרים נוספים בנושא:

חלומות מתגשמים

זה בסדר, תמשיכו לחלום

אל תחלום, תגשים אותו!

 

כל החיים אנחנו שטים בין דפנות הביצה, מחפשים טיפות קטנות של אמת, אבל לפעמים גם טובעים בתוכה – נחנקים, מתלכלכים, נופלים וקמים. מדלגים בין טיפות השקר ולא פעם נתקלים גם בטיפות של אמת. לפעמים הן מחליקות לנו בגרון וצורבות את הלב, ולפעמים הן מחיות ומרוות את צימאוננו.

 

בתוך "הכאילו" הזה אנחנו עלולים להיעלם. במהלך יום שגרתי הראש עמוס כמו כוורת רועשת של דבורים עוקצניות, דחוס במחשבות עמוסות ומכבידות, כל מה שאנחנו צריכים לעשות, שטרם עשינו, מה שנעשה ומה שעוד נצטרך לעשות במוקדם או במאוחר – הכל מרעיש שם בראש. ואז, המחשבות עולות וצפות: האוכל על הכיריים, גיהוץ הבגדים, הילדים בבית הספר, הכביסה, הכלים, הפרנסה, הבריאות, התפילות ה"יבשות"… כל המחשבות הללו מכות ולא מרפות, לא מאפשרות לנו לשבת ולנוח, לשבת ולחשוב.

 

אבל…

 

לפעמים האוצר נמצא מתחת לגשר, לפעמים צריך לנסוע עד לווינה (או לחופשה בחו"ל) כדי לגלות שהאוצר שלי נמצא בתוך הבית שלי, בתוך הנשמה שלי פנימה. למה? כי ככה סיפר רבי נחמן מברסלב.

 

אדם אחד חלם שבווינה יש אוצר מתחת לגשר. הוא לקח את שארית כספו ונסע למרחקים, לאותו הגשר. כאשר החל לחפור, פתאום ראה אותו חייל שמיד החל לחשוד בו. "מה אתה עושה? למה אתה חופר? מה אתה מחפש פה?"… האיש ידע היטב שאם לא יאמר את האמת יאשימו אותו שהוא מתכנן איזו מזימה. "אומר לך את האמת" השיב לחייל. "פשוט מאוד, חלמתי חלום שיש לי פה איזה אוצר, כאן מתחת לגשר הזה, אז באתי לחפור ולגלות אותו".

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

זה לא חלום, זה להשתנות

והעיקר, לא לפחד כלל

רק אתה יכול

 

החייל הסתכל עליו במבט מזלזל והחל לצחוק. "נו באמת, יהודי טיפש, מאמין לחלומות! גם אני חלמתי שבבית של איזה יענקל'ה באיזה כפר באוקראינה (והוא תיאר את הבית של אותו האיש שבא לחפור) יש אוצר מתחת לתנור. נו, אז אני אמור להאמין לזה??? לרצוץ ולחפור לו מתחת לתנור?!?" שאל החייל עם חיוך על פניו. יענקל'ה חזר לביתו, חפר מתחת לתנור וגילה אוצר עצום.

 

האוצר אצלך, אומר רבי נחמן מברסלב. רק מה, לפעמים צריך לנסוע רחוק כדי להבין שהכל קרוב!

 

ואני, העצמיות שלי, היא חלק מהאוצר שלי, חלק מהאוצר שהקב"ה גילה, מגלה ויגלה לי במהלך חיי. אנחנו האוצר המאיר והמתוק ביותר שיכולנו לחלום עליו.

 

אז מי אמר שחלומות לא מתגשמים?

כתבו לנו מה דעתכם!

1. שירה

כ"ו אדר התשע"ה

3/17/2015

חיים בכאילו..

כמה שזה נכון, כל החיים אנחנו עושים בכאילו ולא באמת ,בלי החיות והכוונה והמחשבה -פשוט איבדו את התמימות . חושבים שאצל האחר יותר טוב מאשר אצלנו ולפעמים באמת צריך לסבול כדי להבין כמה מתנות קיבלנו ולא הערכנו! שנזכה להעריך את מה שהשם נותן לנו ולהיות אנחנו ולא בכאילו! תודה על המאמר, מחזק מאוד.

2. שירה

כ"ו אדר התשע"ה

3/17/2015

כמה שזה נכון, כל החיים אנחנו עושים בכאילו ולא באמת ,בלי החיות והכוונה והמחשבה -פשוט איבדו את התמימות . חושבים שאצל האחר יותר טוב מאשר אצלנו ולפעמים באמת צריך לסבול כדי להבין כמה מתנות קיבלנו ולא הערכנו! שנזכה להעריך את מה שהשם נותן לנו ולהיות אנחנו ולא בכאילו! תודה על המאמר, מחזק מאוד.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה