חמש דקות של אהבה

פנקו את עצמכם כל יום עם חמש דקות של אהבה למי שאתם. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם מרשם פשוט להנאה ואושר מלא ברגשות חיוביים!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 18.03.21

חמש דקות של אהבה ואושר כל יום היא מנת תרופה חשובה ויעילה!

 

דרך שישית: הגדלת נוכחות רגשות חיוביים

 

מערכת החיסון מתחזקת כאשר אנו בחוויה של רגשות אהבה, אושר, ערך, משמעות, שמחה וכדומה. יש כאלה החושבים שמספיק לשחרר רגשות דחק האגורים בנו, כמו הצטברות של כעסים, עלבונות, עצב, רגשות אשמה וכדומה.

 

אני מדגישה! שחרור רגשות דחק חשובים מאוד, אך בנוסף יש להגביר במודע רגשות חיוביים. תחושת אושר כל יום היא תרופה הכרחית!

 

במאמר זה ארשום לכם מרשם פשוט להנאה ואושר שיהיה נוכח בכל יום כמה דקות.

 

כידוע, הרגש החיובי הנעלה הוא – אהבה.

 

ישנם כמה סוגי אהבה: אהבת האדם לעצמו, אהבת האדם את חייו, ואהבת אנשים אחרים. זו אהבה שמתעוררת מתכונו ומעודדת חיים. זו הענקה של אהבה, תמיכת משפחה ו/או חברים. זו אהבה שמתעוררת מחוץ לתוכנו. ויש גם אהבה רוחנית בה אין נפרדות.

 

פרק ראשון: גם קצת בריא זה בריא

פרק שני: אחרי החושך בא האור!

פרק שלישי: רק כשכואב?

פרק רביעי: שחררו אותם

 

מה קורה לגוף כשהוא חש רגשות חיוביים?

 

הרגשות גורמים גירוי למוח להפריש הורמונים. כאשר אנו חווים סטרס ודחק, פחד או לחץ, יש הפרשת הורמונים המזהים סכנה ואומרים לנו, כביכול, 'הילחם או ברח'. לעומת זאת, כשאנו מרגישים שמחה ואהבה, ההורמונים המופרשים הם הורמוני מערכת החיסון והריפוי.

 

מסקנה: אם נכוון את עצמנו להרגיש רגשות חיוביים נוכל להשפיע בעוצמה על מערכת החיסון!

 

המשמעות הפרקטית היא, אדם חולה שמצב רוחו הרע משפיע על הפרשת הורמוני הסטרס, שמגבירים את המתח בגוף. הורמון סטרס הוא קורטיזול. אדם חולה שמצב רוחו טוב, אפילו חמש דקות ביום, משפיע על הפרשת ההורמונים המחזקים את המערכת החיסון והריפוי. ההורמונים המרפאים הם סרוטונין, רלקסין, אוקסיטוצין, דופמין, ואנדורפינים, הגורמים להורדת לחץ הדם, מאטים את קצב הלב, משפרים את זרימת הדם, מגבירים את פעילות כדוריות הדם הלבנות, מרפאים דלקות וכדומה.

 

מה מסייע להגברת רגשות חיוביים?

 

תחושת נאהבות, צחוק, דברים שמצחיקים אותנו, בדיחות טובות, חברים עם חוש הומור ועוד.

 

מומלץ מאוד לתרגל את הגברת הרגשות החיוביים כל יום. הרגשות החיוביים ועוררות השמחה משתקים את הפחד. לקיחת מחויבות להרגיש כל יום אהובים, משועשעים ושמחים לחמש דקות, לפחות, היא מנת התרופה המינימאלית להפעלת המערכת החיסונית. מינון תרופה זו נקבע באופן חופשי, קחו אותה כמה שרק תרצו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הנכס הכי יקר שלנו

לב לאבן, ראיון עם הגמולוגית ד"ר גילה גבריאלוב

כמו נפה של קמח

טבעי הכי בריא!

מכתבי אהבה

שמח כדי לחיות

תפילה לבריאות

 

מנה אחת ביום של כיף משוחרר היא הבסיס. ניתן לתרגל מנת צחוק בבוקר ומנת אושר בערב, פעמיים ביום, שלוש, ארבע… וכמו שציינתי, כמה שרק תרצו.

 

שמעתי רופא אונקולוג שאמר לאישה חולת סרטן עם גרורות, שלהפתעתו הרבה צילומי ההדמיה היו תקינים: "אל תפסיקי את מה שאת עושה…" והיא אמרה לו, "לא משנה כמה אני חולה או מבוהלת, לא עבר עלי יום אחד בלי שקיבלתי אהבה ובלי שצחקתי חמש דקות!"…

 

תרגיל מעשי: להיכנס לכושר של אושר – כזה שיזרים בדמכם הורמוני חיסון.

 

חשוב לדעת! כמו שלא תגבירו את הכושר בישיבה על הכורסה, כך לא תגבירו את האושר אם לא תעשו משהו בשבילו. מעט מאמץ, התמדה ומחויבות – יזרימו ריפוי וחיסון בגופכם.

 

1. התחלה להצלחה מובטחת! התחילו כל יום עם חיוך מול המראה ועם הרגשת תודה והודיה. ספרו לעצמכם בדיחה טובה, נהלו יומן תודה יומי. רשמו לעצמכם חמישה דברים שמשמחים אתכם ושאתם מודים עליהם כל בוקר.

 

2. הגבילו את התקשורת אליה אתם נחשפים. מנעו מעצמכם מידע מפחיד או שלילי שאינו נחוץ.

 

3. בחרו ובחנו את הבידור המתאים לכם.

 

4. בחרו חברים כיפיים. זכרו היטב! חבר שגורם לכם עצבנות או עייפות – הרחיקו אותו. חבר שמעלה על פניכם חיוך ועושה לכם שקט בלב – הוא החבר המתאים!

 

5. היו פעילים. מצאו פעולות שמשמחות אתכם – ספורט, עבודה בגינה, ריקוד, מדיטציה, התנדבות, מוסיקה, צילום, ציור ועוד. התחייבו לשמח את עצמכם 3-4 פעמים בשבוע.

 

6. לפני השינה שאלו את עצמכם – האם היה לי היום לפחות רגע אחד של אושר? רשמו ביומן והודו עליו. אם לא חוויתם רגע כזה, חייכו אל עצמכם והרגע פשוט יגיע…

 

7. המסר במצב דוחק מקשה לתהליך הריפוי להתרחש. התחייבו לחמש דקות יומיות של אהבה ואושר ותספקו לעצמכם אנרגיה חיסונית! המסר חשוב לריפוי וגם למניעת מחלות.

 

כי איך אמר רבי נחמן מברסלב? מצווה גדולה להיות בשמחה!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה