טבעי, הכי בריא!

מכירים את המשפט המיתולוגי 'היום אני מתחיל/ה בדיאטה?' ומיד הרגשנו נטולי אנרגיות ומרץ? יש פתרון למצב, והכי טבעי שאפשר. עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, מסבירה.

4 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 05.04.21

הימים עוברים מהר מאוד. ליל הסדר מזמן מאחור, כבר כמעט ושכחנו. נראה שזה היה מזמן. יום השואה, יום הזיכרון, עם הפנים לעוד יום חשוב בלוח השנה העברי – ל"ג בעומר, ומשם נמשיך לחג השבועות… ככה זה, הסדר בחיים.

 

הסדר והניקיון שחווינו ממש לא מזמן, למרות שזה נראה כך, צריך להמשיך. את הסדר האמיתי צריך להתחיל עכשיו, אצלנו בפנים. ימים ולילות של סדר. ולא, ליל הסדר הוא לא רק אירוע לזכר משהו שקרה אי שם בין דפי ההיסטוריה, אלא שיום זה בא גם להזכיר לנו שגם אלפיים שנה אחרי, יש לנו הזדמנות לצאת מעבדות לחירות! לקחת אחריות ולבחור סדר בחיים שלנו.

 

הסדר אומנם קיים בעולם, אבל לפעמים הוא נסתר מאיתנו. המטרה היא לגלות את הסדר הנכון לכל אחד מאיתנו. הסדר קיים בעולמנו בתחומים רבים ושונים. קצב וצורת החיים הביאו אותנו ליציאה מהסדר הטבעי לנו. ולא רק, אלא שהסדר נסתר מאיתנו. זו הסיבה שאנחנו מרגישם לא מרוצים, לא שבעי רצון ולא יודעים מהי הסיבה. לכאורה, הכל בסדר, אז מה לא בסדר?!?

 

מאמרים נוספים בנושא:

מי ערב להצלחה?

האזורים הכחולים

הנכס הכי יקר שלנו

 

כדי לעשות סדר בבית, אנחנו מתחילים בחדר אחד, עוברים לשני, מסיימים מדף ועוד מדף, מוציאים את התוכן, מנקים, ממיינים ומחזירים בצורה מסודרת. על זו הדרך בדיוק נעשה את הסדר שלנו בחיים. נבחר סעיף אחד, נרוקן אותו ונחזיר אליו מה שנחוץ בסדר מתאים. בכל מקרה, טוב לקחת הפסקה לזמן מה, לברר באופן נכון כל מה שמרגישים וחושבים, לנקות ולהחזיר רגשות ומחשבות עם סדר חדש. זו הדרך לנקות ולסדר את הבית וגם הדרך לנקות ולסדר את החיים.

 

הסדר שנעשה במאמר זה הוא בעניין התזונה וניקוי הכבד.

 

מכירים את המשפט המפורסם שלנו 'היו אני מתחיל/ה בדיאטה?' 'היום אוכלים מסודר!' 'היום קונים אוכל בריא וזורקים את כל הג'אנק!' ומיד לאחר מכן מצאנו את עצמנו חסרי אנרגיה לממש את הרצון.

 

ובכן, נתחיל בניקוי. עונה זו, האביב, היא מצוינת לניקוי הגוף. מיד אחרי יום העצמאות ועד שבועות קיבלנו כמעט חודש שלם המאפשר לעשות ניקוי לגוף ללא הפרעות.

 

קבוצת אנשים גדולה עושה איתי "ניקוי כבד" בכל שנה בזמן הזה. ככל שעוברות השנים הקבוצה גדלה, אתם מוזמנים להצטרף.

 

מדובר במספר שבועות של תזונת ניקוי כבד. למי זה מתאים? לכל אחד! ובעיקר, לאלה שחשים עייפות, חולשה כללית, חוסר מרץ, חוסר ריכוז, שומנים גבוהים (כולסטרול וחבריו) בבדיקות דם, כאבי ראש ומגרנה, כאבי עצמות ומפרקים, כאבי צוואר, כתפיים, גב, אלרגיות שונות, כאבי ווסת, בעיות שינה, אודם או יובש בעיניים, ציפורניים שבירות וכן מחלות כמו אירוע מוחי, חוסר איזון סוכר ובעיות לחץ דם ולב. ובנוסף, למי שמרגיש עצבנות, מתח, כעס ואי שקט, מי שמתנהג בקוצר רוח או ביוהרה.

 

אם יש לך את אחד אחד או יותר מהסימנים שהוזכרו לעיל, מומלץ מאוד לעשות ניקוי כבד. זה שלב ניקוי שלאחריו כדאי לסדר את התזונה הכללית בתנאים לא קיצוניים.

 

מה עושים?

 

 

ובכן, יש לאכול במשך שלושה שבועות ברציפות, כולל שבת, אורז מלא עם מאש (קטנית ירוקה קטנה ועדינה לעיכול עם 'עין לבנה'), פירות ירוקים, ירקות ירוקים ושתייה ירוקה בלבד. יש לאכול לשובע מהמזון הנ"ל.

 

היו יצירתיים ותגלו שהמזון הזה טעים, יש שפע גדול ומגוון והוא נותן תחושת קלילות, צעירות ורוגע.

 

הכנת האורז – להשרות מאש למשך לילה. למחרת, לסנן ולבש כוס מאש עם שני כוסות אורז ושני כוסות מים, לתבל היטב.

 

הכינו מרקים ירוקים, סלטים מגוונים ירוקים, ירקות ירוקים מבושלים וחיים, וגם נשנושים ירוקים – פיסטוק ירוק, ארטישוק ועוד.

 

בבוקר מומלץ לקחת כף המפ המכילה אומגות 9, 6, 3.

 

אחרי שלושת השבועות יש להמשיך תזונה נבונה בהתאמה אישית.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

תפילה לבריאות

סאגת המלח

אמרו לקפוץ, אז קפצתי!

לפני הכל, עצור!

נוני – פרי אחד, 101 סגולות!

 

תזונה זו מנקה, מזינה ועושה סדר חדש בגוף. ניתן לגלות ולהוכיח זאת בבדיקות דם ואולטרה-סאונד של הכבד. הצעתי היא, לעשות בדיקות דם לפני ואחרי הניקוי. מניסיון, תזונה זו בטוחה מאוד, יחד עם זאת, כדאי לעשות אותה בליווי מטפל המרפא בתזונה, וכמובן, עם ייעוץ רפואי. במהלך הימים הראשונים של הניקוי יש לפעמים תגובה לניקוי המתבטאת בכאבי ראש או ליחה מוגברת, שחולפים תוך יומיים-שלושה.

 

אשמח ללוות אתכם בתהליך. התארגנות, רשימת קניות והכנה עצמית לתהליך תסייע מאוד. מומלץ לעשות את זה עם בן/בת הזוג, חברים ומשפחה, ולהחליף מתכונים חגיגיים לשבת.

 

בתזונה יש משום איזון הגוף, כיול והתחלה חדשה. אפשר להחזיר אחר כך לגוף ירקות ופירות מכל הצבעים, אגוזים ושקדים, אך לא כדאי מזון מתועש ושומן מן החי. טבעם של המזונות הושחתו במידה כזו שהאדם בעל כורחו מרעיל את עצמו. כל התוספות למיניהן – אבקות, חומרי טעם ושימור, מחליפים את הטעים הטבעי והעדין, מזיקים לאיברי הגוף. לצערנו, התרגלנו לטעם שהפך ערב לחיך. מוצרי המזון עוברים שינויים הטובים למטרות מסחריות, וכדי להשלים את מה שהחסירו, נכנסה לתרבות שלנו תודעה של תוספי מזון ופורמולות סינטטיות או טבעיות לכל מטרה. הבעיה הנוספת היא, שגם במקרים שהתוספים נחוצים, צורכים אותם בהגזמה. הפרסומות משכנעות… אך אילו למדנו לאכול מזון טבעי בלי עיבוד תעשייתי, בלי להרוס אותו, לא היה צורך בתוספי מזון.

 

הגענו לתקופה בה אין כמעט "חסרים תזונתיים", אלא יש הרעלה ועודפים. ניקוי כבד מכייל מחדש את הגוף וחוש הטעם ומאפשר בהמשך להתחיל בסדר חדש. המוצר הטבעי שלא עבר שינויים עולה בערכו על מוצרי מזון שעברו שינויים. התוצאות שוות את המאמץ במשך שלושה שבועות, ואפילו אפשר ליהנות. הבריאות הטבעית איננה דיאטה או תוספי מזון, כי אם אורח חיים פשוט.

 

ואם קראתם עד סוף המאמר, זה לא במקרה!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות – 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה